Skip to main content

Sinds een maand hapert Spotify op mijn autoradio, dwz als ik via een knopje op het stuur naar het volgende liedje skip dan gaat dat niet vloeiend over naar het volgende liedje maar het liedje wat op dat moment afgespeeld word hapert en gaat dan over naar het volgende liedje. Dit was voorheen niet. 

De telefoon is via bluetooth verbonden met de autoradio. Zojuist een test gedaan met een andere telefoon met andere provider en hierbij gaat alles soepel. 

Ik heb vanalles geprobeerd, Spotify opnieuw geïnstalleerd, geheugen opgeschoond, cache gewist, verbinding gereset maar niks helpt tot nu toe. Ik heb een Sony Xperia 5 iv met alles up to date. 

Autoradio lijkt me niet van toepassing omdat het bij een andere telefoon wel goed werkt.. 

Is er een internet instelling van kpn wat anders moet staan? Of in de Sony? 

Spotify al gecontact maar die wijzen naar kpn of naar mijn telefoon... 

 

Alvast bedankt

 

Groet Ferry

Hallo @Zeildoek 

 

Als je Spotify alleen via de telefoon luistert, gebeurt er dan hetzelfde of is het geluid dan wel goed?
Heb je ook een bluetooth speaker of soundbar waarop je kan testen of het probleem daarmee ook optreed.

Je zou ook jouw simkaart, mits het geen e-sim is, in die andere telefoon kunnen doen (of de simkaart van de andere provider in jouw telefoon) om te testen of het probleem dan ook optreed.


Hallo GeSp, 

 

Dank je voor je reactie. 

Spotify op de telefoon gaat prima, en via bluetooth naar de soundbar geeft ook geen problemen. 

De tip van de simkaartjes kan ik nog proberen als niks anders werkt... 

 

Groet

Ferry


Als het via een BT soundbar wel goed werkt dan lijkt het toch aan de combinatie van je telefoon en autoradio te liggen.

Heeft je telefoon of autoradio misschien een (firmware) update gehad net voor die problemen begonnen?


De telefoon heeft regelmatig een firmware update. Daar zat ik ook aan te denken dat dat het euvel kan zijn. De autoradio zit in een Astra 2016, die wordt niet meer geupdate.. 

 


Dan zou je toch even moeten testen met een simkaartje van een andere provider in jouw telefoon, als het dan blijft haperen dan weet je zeker dat het aan de telefoon ligt.


Zojuist de test gedaan, mijn simkaart in mijn oudere telefoon (Sony Z3) gedaan, en ook hier geeft het geen haperingen. 

Toen weer het simkaartje in de Xperia 5 iv gedaan, geheugenkaartje er ook uit gehaald, maar dan blijft het haperen. Weet ik dat het iig aan de telefoon ligt. 

Ik ga contact met Sony opnemen. 

 

Topic kan gesloten worden. 

Heel erg bedankt! 

 

Groet 

Ferry


Zojuist de test gedaan, mijn simkaart in mijn oudere telefoon (Sony Z3) gedaan, en ook hier geeft het geen haperingen. 

Toen weer het simkaartje in de Xperia 5 iv gedaan, geheugenkaartje er ook uit gehaald, maar dan blijft het haperen. Weet ik dat het iig aan de telefoon ligt. 

Ik ga contact met Sony opnemen. 

 

Topic kan gesloten worden. 

Heel erg bedankt! 

 

Groet 

Ferry

Goedemorgen @Zeildoek, goed om te lezen dat je middels deze test de nodige zaken uit hebt weten te sluiten en er inmiddels achter bent dat je toestel ergens voor een probleem zorgt, Hopelijk heeft Sony hier een oplossing voor🙏🏻 Jij in ieder geval heel erg bedankt dat je je bevindingen hier met ons hebt willen delen, kan altijd nuttige informatie zijn voor iemand met een soortgelijk probleem! 


Reageer