Skip to main content
Vraag

Sinds ik KPN glasvezel heb, verbindt mijn Samsung tv niet meer met YouTube

• July 2, 2025
  • 37 reacties
  • 322 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

• Auteur
  • Topper
  • July 9, 2025

Dag Peter,

Dank voor je adviezen. Hij doet het weer via Wifi.

Ik schreef eergisteren:

Echter is nu het KPN logo in de onderbalk niet zichtbaar, waarmee ik voorheen van youtube switchte naar de tv., maar dat los ik wel op. Groet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2025

Oh, dat kpn logo 

Indien onderstaande

met de Samsung afstandsbediening, home (bronnen) ⬆ ➡ instellen universele afstandsbediening. 

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Dag Peter, helpende klant. Ik heb nu ook het KPN logo in de onderbalk. Bedankt voor alles.

KPN: Echter, vanaf het begin van mijn vragen op de community, en dat heb ik ook steeds herhaald, wil ik niet via WiFi, maar een bekabelde aansluiting op mijn Samsung tv hebben. Voor dat ik op glasvezel ben over gegaan, heb ik altijd een bekabelde verbinding gehad. De KPN monteur die mij op glasvezel heeft aangesloten, heeft met gebruik making van het WPAZ wachtwoord op de Experia box, een WiFi aansluiting tot stand gebracht. Dus nu mijn vraag aan KPN zelf of zij er voor kunnen zorgen dat de bekabelde verbinding weer gangbaar wordt gemaakt. Ik kan dat niet zelf.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 10, 2025

Die kabel zou er dan nog of in moeten zitten of los achter de tv. Als het eerst met kabel zat.

En dan is het zo simpel. Kabel erin, op de Samsung onder 'Netwerk' bedraad kiezen. Klaar.

Maar waarom? Het werkt nu toch prima via de wifi? Daar is niets mis mee. 

Een kpn monteur daarvoor kost sowieso € 80. Het is geen kpn apparaat namelijk. 

• July 10, 2025

Op zichzelf zou de hele overstap van koper naar glasvezel helemaal deze problemen niet mogen geven in principe wordt enkel de KPN modemrouter op het glasvezelkastje aangesloten en zou alles meteen moeten werken. 

wat er waar nu exact verkeerd is gegaan ontgaat mij nog steeds.

• Auteur
  • Topper
  • July 12, 2025

Peter zegt: Die kabel zou er dan nog of in moeten zitten of los achter de tv.

Ik heb al eerder aangegeven, ook met een foto, dat mijn netwerkkabel altijd aangesloten is geweest op de tv ontvanger, en ook aangeven (ook met foto) dat vanaf de tv ontvanger een dun kabeltje naar mijn tv loopt.

Peter zegt: Het werkt nu toch prima via de wifi?

Ik wil nu eenmaal liever een vaste aansluiting, zoals het altijd is geweest. Smaken verschillen toch?

Rowi zegt: in principe wordt enkel de KPN modemrouter op het glasvezelkastje aangesloten.

Dat mag ik aannemen, omdat het altijd zo heeft gewerkt. Ik begrijp dan ook niet waarom de KPN monteur besloten heeft over te gaan op WiFI.

• July 12, 2025

Ik heb al eerder aangegeven, ook met een foto, dat mijn netwerkkabel altijd aangesloten is geweest op de tv ontvanger, en ook aangeven (ook met foto) dat vanaf de tv ontvanger een dun kabeltje naar mijn tv loopt.

Door dat dunne kabeltje krijgt jouw tv geen internet. Daar gaat alleen beeldsignaal door.

Als jij apps wilt gebruiken op de smart tv, dan zal dat dus via WiFi gaan. Tenzij jij de smarttv zelf ook bekabeld met een utp kabel aan sluit.

En dat houd denk ik in dat jij dit kastje met een utp kabel aansluit:

• Auteur
  • Topper
  • July 12, 2025

Aan Marlon92: Ik begrijp er helemaal niets meer van, want de situatie met dat dunne kabeltje is altijd zo geweest, vanaf het moment dat een Samsung monteur, mijn Samsung tv heeft aangesloten en ik toen youtube op mijn tv kon gebruiken.

• July 12, 2025

Eigenlijk in de tv niets meer dan een scherm. Deze is heel plat. Je kunt hem als een schilderij aan de muur hangen. 

Er zit een los Samsung kastje bij. Hier zit alle hardware in die bij normale smarttv's gewoon in de tv gebouwd zit. En ook alle aansluitingen zitten hier op. 

Dit Samsung kastje is met een HDMI kabel verbonden met de tv ontvanger van KPN. Ook over deze HDMI kabel gaat geen internet. Alleen beeldsignaal. 

Als je dus geen WiFi verbinding wilt, dan zal je dat Samsung kastje met een utp kabel aan moeten sluiten. Kun je een 2de utp kabel vanaf Experiabox naar Samsung kastje leggen? 

• July 12, 2025

Ik heb een Samsung Smart tv met een vaste ethernet kabel direct verbonden met de modem, maar ik kan geen verbinding maken met youtube.

Even het start bericht erbij dit klopt dus niet anders heeft iemand de ethernet kabel uit die balk de One Connect gehaald op de afbeelding daarvan zie ik geen netwerk kabel.

Het model op de afbeelding van ​@Floor Kazen lijkt anders ik zie blijkbaar een  coax aansluiting.

Gevonden de foto is de BN91-18726M mu700 (?)  die lijkt geen netwerk aansluiting te hebben. Althans ik kon de specificaties niet zo snel vinden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 12, 2025

Tja, dat is het dus niet. Dat is het internet naar het tv kastje van kpn. Die geeft vervolgens de zenders door aan de tv via “dat dunne kabeltje”, maar dat is GEEN internet kabel.

Er is GEEN foto van de UTP aansluiting van je tv, hoor.

Er heeft mijns inziens dus nooit een UTP kabeltje, net zo een als ook in de ontvanger, in je tv gezeten. Je tv is altijd al via wifi verbonden geweest. En dat werkt ook uitstekend!

Het werkt nu, lekker zo laten is mijn idee.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 17, 2025

Peter zegt: Het werkt nu toch prima via de wifi?

Ik wil nu eenmaal liever een vaste aansluiting, zoals het altijd is geweest. Smaken verschillen toch?

@Floor Kazen ik haak hier ook nog op in. Ik ben het met Peter eens dat ik het ook via Wifi zou laten als alles goed werkt, maar dat is uiteraard aan jou. Als het altijd bekabeld is geweest dan moet daar ergens een kabels los zitten, de kabel die in de KPN ontvanger zit kan nooit ook bekabeld internet aan de televisie geven. 

Als je dit echt bekabeld wilt dan zijn er 2 opties. 

1. Een kabel (laten) trekken vanaf de modem naar de TV (one connect box)
  2. Een switch bij de ontvanger zetten waarmee het signaal gesplitst kan worden, dan heb je alleen nog een korte netwerkkabel nodig van de switch naar de tv. 

Dit kan door een monteur worden gedaan, maar dit is wel betaald