Skip to main content

Na overstap van ziggo naar kpn kan ik geen spotify luisteren. 

Had bij ziggo geen spotify account, via mijn eigen gedeelte account ging het prima. 

Bij kpn lukt het niet. 

Hoe kan ik met eigen gedeelte account toch luisteren 

Hallo  @Ron R 

Het zou gewoon moeten werken, hoe luister je normaal naar spotify?
Als het b.v. via je TV is, heeft die dan wel een nieuw ip-adres gekregen van je modem, als het via WiFi is, is hij al verbonden met je huidige WiFi?


Met de wifi  van mijn telefoon kan ik wel zien dat ik het geluid harder of zachter zet echter is deze niet hoorbaar. 

De tuner/ versterker is ook zichtbaar op mijn telefoon 


Hoe maakt die tuner/versterker verbinding met spotify?

Misschien handiger als je vermeld welke apparatuur je gebruikt, dus merk en type, om spotify te luisteren.

En welke app gebruik je op je telefoon, is dat om die tuner/versterker in te stellen en te bedienen?

Werkt dat via WiFi zoals je zegt of wellicht via bluetooth?


Tuner/versterker is met utp kabel aan gesloten op de modem expiria 12 kpn.

Apparatuur Onkyo 525

De app is spotify 

Spotify ziet de Onkyo 525, je ziet ook dat het geluid wordt weer gegeven doormiddel van bewegende groene streepjes. 

Bij ziggo werkte het via wifi 


Via WiFi op je telefoon zie je dus wel de Onkyo en je ziet dat er wat wordt afgespeelt maar je hebt geen geluid, lijkt mij dus een ander probleem dan dat internet of je netwerk verbinding niet zou werken.

Staat er niet ergens een geluidsinstelling verkeerd, misschien staat het wel op mute.

Heb je er ook je TV op aangesloten en doet het geluid het daarmee wel?


Tv en radio doen het goed, 

Kan niets ontdekken waarom ik geen spotify Kan luisteren. 


Op internet kom ik wel dezelfde problemen tegen, soms helpt het om de Onkyo een paar minuten van de stroom te halen en werkt het daarna weer.

Bij andere hielp het om een reset uit te voeren door (CBL/SAT knop + ON knop) tegelijk in te drukken.


Stroom een aantal minuten er af heb ik ook geprobeerd. Geen resultaat 

CBl/SAT Knop +ON knop ga ik vanavond proberen 


Geprobeerd, zie het woord 

Clear

Helaas geen connectie 

 


Dan zou ik het verder ook niet weten, misschien heeft iemand anders nog een idee/oplossing.


Bedankt voor het meedenken 


Hoi @Ron R, welkom! Gekke situatie dit. Het lijkt alsof de app wel met iets verbindt, maar dat het niet de Onkyo is. Ik begrijp dat deze Onkyo een app heeft waarmee de eigenlijke verbinding wordt gemaakt. Heb je in die app, of op de Onkyo zelf nog iets aangepast toen je overging van Ziggo naar ons? Of heb je alleen de kabel omgeplugd? 

In dat laatste geval raad ik je aan om de Onkyo te herinstalleren in/met de app volgens de handleiding. Alsof je hem weer voor het eerst aansluit. Zodat hij weer even helemaal opnieuw in je netwerk komt. 


Hallo, 

Onkyo heeft inderdaad een app, deze is niet noodzakelijk om spotify of een andere zender of geluid te installeren. 

Zonder de Onkyo App ziet spotify de Onkyo ook,met de spotify app bedien ik geluid via spotify.

De Onkyo is nu aan gesloten via de optische kabel, een optie is de Onkyo via een Switch of superwifi aan te sluiten. 

 


Dank je, @Ron R, waar zit die Onkyo met de optische kabel dan aan vast? Je noemde eerder dat de tuner/versterker aangesloten was met een UTP kabel. Is dat die Onkyo, of is dat nog weer een ander apparaat? 

Testen met aansluiten via switch of SuperWifi is ook wel een goed idee. Dan hebben we nog wat meer datapunten om te vergelijken.


De optische kabel is aan gesloten via modem KPN naar de Onkyo.

Dit hebben we gedaan omdat we muziek wilde luisteren. 

Daarvoor was Onkyo verbonden met een utp kabel naar modem kpn.

De spotify app zag de Onkyo, kon de geluids bron kiezen, folume + - met de Android werkte, maar geen  geluid hoorbaar. 

Indien een switch zou werken, dan zou dat de oplossing kunnen zijn

 


Wederom de Onkyo aangesloten via utp kabel naar de superwifi punt,de Onkyo kan ik bedienen met mijn Android telefoon: aan/uit,geluid hard/zacht,

En alle andere instellingen werken ook. 

Ook krijg in in mijn Android scherm te zien dat er wordt geluisterd via Onkyo TX 525, dit is ook te zien aan de geluid streepjes die verticaal heen en weer gaan. 

Helaas hoor ik geen geluid. 

 


Optische kabel kun je niet gebruiken om in het modem te steken. Er kunnen alleen maar UTP kabels in het modem. Een optische kabel is voor de verbinding tussen Onkyo en een output apparaat. Zoals bijvoorbeeld onze tv ontvanger, of boxen.

De verbinding tussen Onkyo en ons modem (of dat nu rechtstreeks is, of via een SuperWifi punt of switch) zorgt dat het apparaat internet heeft en opgenomen wordt in je thuisnetwerk. Dat lijkt ook allemaal prima te werken. Want de apps op je telefoon geven aan verbinding te hebben. En commando's die je geeft (geluid aanpassen) worden ook door de Onkyo ontvangen. Alleen komt er geen geluid uit. Dan ga ik toch denken dat het hem zit in de verbinding tussen je Onkyo en de speakers die eraan zitten. Heb je daar naar gekeken?


Het klopt dat er een optische kabel via de tv/radio naar de onkyo.

Als ik radio (onkyo) en tv kan luisteren via de luidsprekers denk ik dat die goed zijn aangesloten. 

Als ik mijn Android bekabeld aansluit aan de onkyo en spotify app opend kan ik wel spotify luisteren. 

 


Ik heb nog wat lopen spitten, @Ron R, en dit is in ieder geval geen KPN issue.

 

Het lijkt me dan ook het handigst om je vraag eens op de Spotify Community te stellen. Dit topic lijkt precies het probleem te zijn dat jij ervaart.

Ik zie wel meer meldingen daar over dat Onkyo apparaten en Spotify vaak niet goed werken. Kan het zijn dat jouw Onkyo onlangs een update heeft gekregen? Misschien dat het daardoor dan nu niet meer werkt. 

 


Ik ben mij er niet van bewust dat ik een update heb gedaan, van mijn verhuizing naar een andere woning ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN.

Met een stekkertje via telefoon naar aux doet hij het wel.