Skip to main content
Vraag

Sinds update modem geen streaming meer via TuneIn

• October 15, 2025
  • 2 reacties
  • 33 keer bekeken

Kom van een lange vakantie thuis en inderdaad NPO radio 2 en 5 geen ontvangst meer op mijn internet radio, een toestel dus. Bufferen 0% en dan springt ie naar een volgende zender. Ik kan geen internet naar mijn versterker tuner sturen, dus dat de ontvangst dan maar via tune in moet gaat niet. Het probleem ligt toch duidelijk b ij de KPN modem, die heeft nieuwe software!

In mijn tweede huisje zelfde internetontvanger dus zelfde probleem. Blijkbaar kan ik beter een andere interprovider zoekenn

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

2 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@ronny forgeron. Welkom terug van vakantie! Al is het natuurlijk niet leuk om thuis te komen in een stil huis zonder radio. Je wilt gewoon lekker luisteren, en dan werkt het ineens niet meer.

Goed dat je al hebt getest met een tweede toestel. Het hoeft niet per se aan het modem te liggen. Soms verandert de zender de stream-URL, waardoor internetradio’s (vooral oudere modellen) de zenders niet meer vinden. Lukt het wel om naar andere zenders te luisteren?

Mag ik vragen welk merk en type radio je hebt? Vaak helpt het om de zenders opnieuw te installeren of de lijst te updaten. Heb je dat al eens gedaan? Hopelijk kun je dan snel weer genieten van NPO Radio 2 en 5

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

helaas, op andere locatie zelfde kpn modem. het gaat om Philips  streamium toestellen. een nieuwere philips internet radio met speakers werkt nu wel. opnieuw installeren werkt niet, buffering blijft 0%

net terug van 5 maanden china, daar werken mijn philips streamiums met speakers wel , gewoon radio 1 t/m 6 op het chinese internet zonder vpn.  maar daar geen ontvangst commerciele nl zenders

dus zullen de toestellen wel te oud zijn, de plaag van deze tijd.. net een nieuw samsung tablet moeten kopen, oude hapert ook van alles door steeds upgraden internet connecties en apps