Skip to main content
Vraag

Sinds update naar Android One UI 7.0 trage wifi en problemen met TV+ app

• July 2, 2025
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik heb sinds de laatste update van Samsung naar One UI 7.0 (Althans , ik heb sterke vermoedens dat het misschien daar aan kan liggen) last van een trage, haperende verbinding als ik opnames wil terugkijken in de kpn tv+ app (de opnames worden nu om de 5-10 seconden stilgezet om te "bufferen"). Daarvoor had ik er nooit problemen mee. Ik heb natuurlijk de probleemoplosser al doorlopen, wifi versterker gecheckt, modem gecheckt en alles opnieuw opgestart en verbinding laten zoeken.  Wat kan het nog meer zijn? 

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Thomasvg93, wat frustrerend dat dit niet goed werkt. 

Ik denk graag mee. Heb je dit probleem alleen met de KPN TV+ app? Of ook met bijvoorbeeld Youtube? Heb je de app ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo niet, zou je dit willen doen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Dag Alex,

Ik.heb het alleen met de Tv+ app. Niet met youtube of andere 'streamingsdiensten'. 

Ik heb inderdaad de app ook al een keer opnieuw geïnstalleerd toendertijd. 

Groet, Thomas

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

Correctie,  het gaat ook om de andere streamingsdiensten. Die haperende ook, of mij wifi valt volledig uit in de keuken 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • July 5, 2025

Omdat je het probleem hebt in meerdere apps, kan het een algemeen probleem zijn op je telefoon na een update.

Als de Wi-Fi alleen wegvalt op je telefoon en niet op andere apparaten op hetzelfde moment, kun je eens het volgende proberen op de Samsung telefoon:

Instellingen → Algemeen beheer → Resetten → Netwerkinstellingen resetten

(Let wel op dat je wel opnieuw moet inloggen op je Wi-Fi netwerken)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

Ik dacht dat Samsung hier al een update voor had uitgebracht.

De fout zat, als ik het goed had gelezen, bij Samsung.

Met de laatste update, werkt mijn Samsung A53 weer goed (sneller)

De fout zat in de UI7 met Android 15

Misschien is alleen opnieuw laten opstarten van de Samsung telefoon voldoende.

En ga daarna naar updates en kijk of er updates zijn.

(ik bedoel niet de app's update, maar de Software updates van de telefoon)

Ga naar instellingen (tandwieltje) en scrol naar beneden en klik op softwareupdate.

Ik heb deze update verleden week gekregen (ook via tandwieltje (instellingen) en softwareupdate en daarna klikken op Downloaden en instelleren.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Dank voor alle toevoegingen Sebas14 en joop2011. 

​@Thomasvg93 is het gelukt met deze tips? Valt je wifi overigens ook weg op andere apparaten behalve op je telefoon?Â