Skip to main content

Ik zie deze thread met de foutmelding 500-REF-401. Ik heb sinds vandaag, voor het eerst hetzelfde probleem. Geprobeerd op de laptop, op de I-pad en de app op de telefoon. Overal hetzelfde probleem. Eergisteren geen probleem. Gisteren geen televisie gekeken. Niets veranderd in instellingen in het modem, router of wifi. heel vreemd. Is er ondertussen al bekend waar het aan ligt KPN ??

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Feo, wat raar dat je deze melding krijgt met ál je apparaten 🤔

Wat krijg jij nu te zien als je opzoekt op welke locatie je geregistreerd bent? 


Hallo Maja, Ik vond het ook vreemd.

Het probleem deed zich voor op vrijdag jl. Vervolgens het weekend en gisteren niet. En vanavond ( dinsdag) opnieuw weer.

Als ik de IP adres zoeker gebruik zit ik in Madrid. Volgens hen dan. Ik ben inderdaad in Spanje, maar niet in Madrid. Ik zit in Galicië, en gebruik Starlink voor mijn internet verbinding.

Dus wel met al mijn apparaten waar ik internet op gebruik, loopt alles via Starlink.

Ik heb  ook geprobeerd met andere browsers op de laptop. Firefox, Chrome en Bing. Ik heb op de I-pad de KPN app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat maakte allemaal niets uit.

Ik gebruik geen VPN.

Met name vind ik het vreemd dat het de ene keer ( de ene dag) wel een probleem is, de andere keer (dag) niet. En de locatie waar ik vanaf kijk is dezelfde. Zonder dat er veranderingen zijn in de netwerkverbinding.


Hallo Maja, nog extra reactie;

SimonAM beschrijft bijna hetzelfde probleem, ook met Starlink

JasonLL ook met Starlink, maar geeft aan dat als Starlink een nieuw dynamisch adres toewijst, je de kans hebt dat wel wordt herkend dat je in de EU bent.

XS4-Arjen geeft informatie over de IP adressen van Starlink. ( geoip.starlinkisp.net/feed.csv)

En Spanje moet kunnen werken met

169.155.234.0/24,ES,ES-MD,Madrid,169.155.235.0/24,ES,ES-MD,Madrid,

Ik ben geen computer noch verbindingen deskundige. Ik begrijp dat de dynamische adressen regelmatig kunnen veranderen. Maar mijn Starlink IP adres is 169.155.235.**, die dus aan Madrid is toegewezen. Echter, in de lijst van Starlink worden als laatste twee cijfers 0 tot 24 aangegeven, echter mijn laatste twee cijfers vallen buiten die range. Het lijkt dan een soort roulette te worden of je IP adres wel of niet herkend wordt als zijnde in de EU.

Ik weet niet of KPN zou kunnen aanpassen dat die IP adres range wel als EU / Spanje herkend wordt. En dus breder dan wat Starlink in die lijst aangeeft.


UPdate,

Vandaag een IP adres in de range

176.116.124.0/24,ES,ES-MD,Madrid,176.116.125.0/24,ES,ES-MD,Madrid

En geen probleem meer. Kan nu zonder problemen inloggen en TV kijken. Zowel op de laptop als I-pad

Lijkt er op dat als KPN het IP adres in de range

169.155.234.0/24,ES,ES-MD,Madrid,169.155.235.0/24,ES,ES-MD,Madrid,

kan aanpassen als bruikbare IP adressen dat het probleem opgelost zou moeten zijn voor alle Starlink in Spanje gebruikers.


Hmm, in een wat ouder topic gebeurde er iets vergelijkbaars via een Starlink verbinding en heeft 1 specifieke collega zich hier mee bezig gehouden. Ik ga deze collega even wijzen op dit topic @Feo, in de hoop dat we hier vanuit KPN een oplossing voor kunnen vinden. De kans bestaat ook dat dit verder buiten onze macht ligt en dat Starlink hier aan zet is, maar ik wil eerst even uitzoeken of wij iets kunnen doen!


Reageer