Skip to main content

Mijn neo Qled tv van Samsung heeft sinds enkele weken het volgende probleem De TV is bedraad aangesloten op internet en ik gebruik de Itv app. Verder is de TV via HDMI aangesloten op mijn Stereo. Tot 4 weken terug werkte dat perfect. Nu heb ik problemen met het terugkijken van opgeslagen programma’s kortom kan ze niet terugzien. Foutmelding “kan video niet laden” Ook de NPO app geeft sezelfde probemen. Voor programma’s opnemen betaal ik 5 euro extra zonder dat, dit nu mogelijk is. Heb al enigemale contact gehad met helpdesk en bua Webcare alles zonder resultaat en dus zeer teleurstellend.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

@Ron Raaf , welkom op het forum. 

Je bent niet de enige.  Hier ook een andere melder met hetzelfde probleem. 

Een moderator komt hier nog. 


en nog steeds is er geen oplossing ben benieuwd hoe KPN hier mee omgaat want wel betalen maar niet leveren staat mij tegen 


@Ron Raaf Welkom op het forum. 

Erg irritant dat terugkijken met de Smart tv app niet werkt. Opvallend vind ik wel dat je aangeeft dat terugkijken via de NPO app ook niet lukt. 

Krijg je hier dezelfde melding als in de de Smart tv app wanneer je dit probeert? En ervaar je het probleem ook op de commerciële zenders?


NPO app werkt weer KPN app nog steeds zelfde probleem niet terugkijken!


Alleen de KPN app geeft het probleem opnemen lukt maar bij terugkijken “ kan video niet laden” heel vervelend want er staan meerdere programma’s om terug te kijken. De enige handreiking die krijg is zet er maar ee n TV ontvanger tussen. Dat is geen optie want via HDMI schakel ik naar stereo. Alles met 1 bediening, met de ontvanger heb ik twee bedieningen meer kabels en een exstra  kastje nodig. Het heeft een jaar lang goed gewerkt waarom nu niet meer grrrrrr


@Ron Raaf Ik snap inderdaad dat het erg vervelend is dat het terugkijken nu niet lukt. 

Ik zie ook dat hetzelfde probleem met mijn collega's van webcare is besproken, mijn collega heeft een melding gedaan bij het team dat hier aan werkt. 

Omdat het gaat om de iTV app kan ik op dit moment niet meer doen dan dat, los van het verwijderen en opnieuw installeren van de app. Maar ik neem aan dat dit al eens geprobeerd is. 

Ook is het belangrijk dat de Samsung software van je tv up-to-date is. Als dit allemaal gecontroleerd is en het werkt nog niet, dan zou het probleem enkel opgelost kunnen worden met een update van de app. 

Een alternatief zou dan kunnen zijn om de tv ontvanger aan te sluiten, alleen begrijp ik dat dat in jouw geval vanwege het geluid en het gebruik van 1 afstandsbediening geen optie is.

 


Beste Rutger

 

Samsung software is op to date en begrijp nog steeds niet dat het niet meer werkt waar het bijna 1 jaar perfect ging. Als ik de stekker uit de tv trek tijdens het aanstaan. Vervolgens de stekker er weerzin steek en de tv aanzet merk ik dat het lang duurt dat de app opstart. Daarna kan ik opgenomen programma’s terugkijken. Als de tv dan weer is uitgeweest werkt het niet meer. Ook een programma terugkijken in de gids werkt ook niet. Blijf het onbegrijpelijk vinden


@Ron Raaf Een beetje gek, maar heb je toevallig een mogelijkheid om de tijd op de tv te controleren nadat deze uit is geweest? 

Soms wil een afwijkende tijd op de tv nog wel eens voor problemen zorgen! 


Probleem kan ontstaan bij niet afsluiten van de app. Dus tv uit ( stand by) terwijl de app speelt. Als ik eerst de app sluit en dan tv uit gaat het hier goed .

En dan tv aan en dan app weer starten. 


Bedankt maar helaas.Tja helaas na het openen van 1 opname gaat hij gewoon weer in de fout dus blijkt dit niet de oplossing te zijn


@Ron Raaf Jammer dat dit het probleem niet opgelost heeft. 

Is de tv bekabeld aangesloten op het internet of maakt deze via de wifi verbinding? 


De tv is bekabeld aangesloten en het internet is supersnel glasvezel en hoogste snelheid .

 


@Ron Raaf Welk type Qled van Samsung heb je als ik vragen mag? En van welk bouwjaar? 

Ik ga uitzoeken of ik deze situatie op een andere manier kan doorzetten. 


Een Neo Qled van 2021 en het gekke blijft dat het goed heeft gewerkt tot de update van de app. Had ik die maar niet gedaan! Het blijft onveranderd en waardeloos, Heb zelf al van alles geprobeerd maar geen oplossing die beklijft. Koud uitzetten v d tv werkt maar daarna ook weer gewoon niet. Kan onmogelijk iedere keer de stekker eruit trekken.


@Ron Raaf En welk type is dat precies? Er zijn namelijk nogal wat Neo Qled televisies uit 2021. 

Zodra ik het typenummer heb kan ik deze situatie doorzetten naar mijn collega's.

Mochten zij deze situatie herkennen dan kunnen zij hiermee aan de slag en in een volgende update het probleem wellicht oplossen. 

 


 


Beste Rutger hopelijk kunnen ze hier iets mee in ieder geval alvast dank voor je inzet groet Ron


Heb mijn TV gegevens doorgestuurd en niets meer vernomen. Valt kennelijk toch tegen ga nu toch twijfelen aan de inzet en service van KPN 


@Ron Raaf Ik heb de gegevens inderdaad doorgezet naar mijn collega's die hier over gaan. 

Zoals ik eerder al aangaf hoop ik dat door deze informatie het probleem in een volgende update van de app kan worden verholpen. 

Tot die tijd zal ik hiervan van mijn collega's geen updates ontvangen, en is het dus helaas afwachten. 


Had gisteren weer een update van KPN en vraag me echt af “ ben ik de enige “ met dit probleem kan me dat niet voorstellen bedank in iedere geval


Heb vandaag besloten het opnemen pakket uit te zetten betaal al 2 maanden voor een dienst die niet deugdelijk werkt en dit heeft kennelijk weinig prioriteit.  Alle berichtjes ten spijt voel ik weinig echte actie dit voelt als “ aan het lijntje houden” Jammer maar helaas kijken via de app kent na een jaar van gemak als en beperking.


@Ron Raaf Jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat je aan het lijntje gehouden wordt en je het idee hebt dat je vraag weinig prioriteit heeft.

Ik heb zo duidelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen welke acties er ondernomen worden, en ook dat er niet direct een oplossing voor handen is.  

Maar ik begrijp uiteraard dat je een dienst uitzet als deze niet goed werkt. 


Weet je Rudger  twee maanden geleden haalde KPN 10 euro extra van mijn rekening ivm een dienst die ik niet kon hebben. Een dienst waar ik niet om had gevraagd nu moet ik zelf geld terugvragen voor een dienst die niet werkt. Dat vind ik dan wel weer een beetje krom. Moet trouwens maar afwachten of dat ook gebeurt. En daarenboven promoot KPN een app die kennelijk voor sommige TV’s niet deugdelijk werkt en dat al twee maanden, nu lijk ik ongeduldig? Sorry hoor blijf zeggen, al heeeel lang KPN klant, hoe moeilijk kan het zijn als het voor die tijd perfect werkte.


@Ron Raaf Kennelijk is het herstellen van het probleem toch erg lastig, en meer invloed dan mijn handelingen tot nu toe heb ik helaas ook niet. 

Ik zie dat je ondertussen ook contact hebt gehad met mijn collega's en dat mijn collega 10 euro in mindering heeft gebracht op de volgende factuur. 

 


Dank je Rutger hoop wel ooit een berichtje te krijgen dat het wel weer werkt. Want missen doen we het wel. Mvgr Ron van Ravenswaaij