Skip to main content

Via de Amazon Prime app op de Arris VIP5202 ontvanger zijn er veel (onacceptabel veel) compressie artefacten zichtbaar. Ook de scherpte lijdt hieronder.

Bij hetzelfde programma via de Amazon Prime app op de  TV of op de Chromecast 4k zijn deze artefacten niet zichtbaar.

De TV en de Arris zijn beide via een Netgear gigabit switch op de router aangesloten. De Chromecast 4k via Wifi. 

Ook wanneer hetzelfde programma cast vanaf de telefoon naar de eveneens via de receiver aangesloten Chromecast 3 is het beeld goed. 

Het lijkt dus een probleem van de Arris VIP5202 en het afgelopen jaar heb ik daarom eigenlijk nooit de app op de ontvanger gebruikt.

Waardoor wordt dit veroorzaakt en hoe los ik het op?

Hallo @Kor188 ,

Heb je al geprobeerd om de resolutie in jouw ontvanger aan te passen naar het maximaal mogelijke? 

Maar ik zou in jouw situatie gewoon lekker de app op jouw TV gebruiken.

Beste Noordzee,

De ontvanger staat op de hoogste resolutie maar door de onscherpte als gevolg van de compressie artefacten wordt niet eens een HD (ready) kwaliteit gehaald.

Het lijkt erop dat er bij de KPN ontvanger een extreem lage bitrate gebruikt wordt.

Zolang de app op de TV en/of Chromecast werkt zal ik die gebruiken, in ieder geval totdat KPN de situatie met de ontvanger app verbetert.

De Arris VIP 5202 is helaas geen echte mediaspeler.

Wat je zou kunnen overwegen, als je contractvrij bent, is om je abonnement om te zetten naar KPN tv+

Dat kan door gratis te bellen met 0800-0402

Je krijgt dan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een Android mediabox. 

@joop2011 bedankt voor je suggestie, dat is zeker een mogelijkheid die ik zeker ga overwegen als de andere opties (TV app en Chromecast) niet meer ondersteund worden.

En ook als de huidige ontvangers stuk gaan natuurlijk.

Reageer