Skip to main content
Vraag

Smart TV app loopt vast op mijn TLC televisie

• May 2, 2025
  • 40 reacties
  • 330 keer bekeken

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img

Bij mijn TV op de slaapkamer een TCL TV mer Ambtoid 11 besturing, start de KPN TV+ app niet meer op. Hij begint wel, maar loopt vast. t/m de 28ste april heeft alles goed gewerkt en op mijn TV in de woonkamer werkt nog steeds alles naar behoren. Ik zie dat meerdere problemen hebben na de laatste updat, dus graag een oplossing in deze.

40 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Ron U. Er zijn meer meldingen over deze situatie, het is bekend bij de ontwikkelaars en zij zijn daar mee bezig. Als er een update voor is delen we dat in Product Updates, hou dat dus in de gaten.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ron U, we zijn benieuwd wat het effect is als je IPv6 uitzet in het modem. Zou je dat voor ons kunnen proberen en kijken hoe het daarmee gaat?

Het inloggen op het modem kan je doen zoals hier beschreven: 

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

Beste Jasper,

Ik kom wel in mijn modem omgeving en daarin kan ik ook zien dat IPv6 actief is, maar via instellingen krijg ik het niet voor elkaar om deze uit te schakelen. Sorry! Via de beveiligingen/niveau link kwam ik wel iets verder, maar daar vragen ze op een gegeven moment naar een “id” waarvan ik niet weet welke dat is.

Ik hoor graag weer van je.

Jasper van KPN
Moderator

Geen probleem ​@Ron U, ik kan me voorstellen dat het een beetje zoeken is. Het zit inderdaad op een andere pagina verstopt.

Als je na het inloggen links op 'Internetverbinding’ klikt krijg je een aantal tabbladen, waaronder IPv6. Hier kan je het schuifje uitzetten:

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

Bovenstaande is gelukt, maar leverde niet het gewenste resultaat. Nu starte de KPN TV+ app wel op, maar gaf direct een zwart scherm. Een kennis van mij gaf aan om de TV weer in fabrieksinstellingen op te starten. Dit heb ik gedaan, met als resultaat dat hij niet opstarte, vanwege het feit dat hij geen netwerk verbinding maakte. Met andere worden, ik denk dat het aan mijn TV ligt, waarvan de Wifi niet goed meer werkt.

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

Beste Jasper,

Mijn TCL TV gewoon weer aan de praat gekregen, via terug plaatsen met fabrieksinstellingen. Alle apps werken gewoon weer naar behoren, maar helaas alleen de KPN TV+ app niet. 

Als ik deze opstart, begint hij wel, maar gaat nus steeds naar het inlog scherm van KPN. Deze kan ik nu wel gewoon invullen (kon voorheen ook niet) alleen als ik alle gegevens heb ingevuld, krijg ik een windowtje in het scherm met daarop de tekst, dat er iets mis is gegaan met inloggen en dat ik het over een paar minuten nog een keer moet proberen. Dit heb ik 3x gedaan en tot zover heb ik het nu opgegeven,

Ik hoop dat jullie snel tot een oplossing komen, want dit is KPN niet waardig!

Jasper van KPN
Moderator

Dan ligt het in ieder geval niet aan de tv of de Wifi verbinding, dat scheelt. Vanuit de ontwikkelaars heb ik een verzoek gekregen wat je kunt proberen, ik stuur je dat in een privébericht. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

En nog een vervolgvraag vanuit de ontwikkelaars:

• Log in op tv.kpn.com 
  • Ga naar ‘Profiel’
  • Ga naar ‘Apparaatbeheer’
  • Verwijder daar alle apparaten waarop je bent ingelogd
  • Probeer opnieuw in te loggen op de Smart TV

Kun je dit eens proberen en je bevindingen delen, ​@Ron U?

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Beste Shyrin,

Bovenstaande gedaan. Ik heb wel 10 (meeste mijn onbekend) verwijderd. 1 toestel, de Samsung SM-A510F die kon ik niet verwijderen, Deze is sinds 2019 actief.

Nadat ik hierna weer ging inloggen, moets ik wel weer 3x de KPN TV+ app openen voordat ik in het inlogscherm mij inloggegevens kon invoeren (eertse 2x kon dat niet omdat het scherm niet actief werd)

Helaas alles nog steeds met hetzelfde resultaat. De tekst in beeld dat er iets fout was gegaan met het inloggen en probeer het over enkelen minuten nogmaals.

gr.

Ron

Jasper van KPN
Moderator

Daar stond aardig wat bij dus, maar helaas niet met het gehoopte resultaat. Dit is ook doorgegeven aan de ontwikkelaars, zodat zij dit mee kunnen nemen in het onderzoek!

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 10, 2025

Beste Jasper, 

Kan het misschien zo zijn, dat jullie bij de laatste update, de TCL TV's zijn vergeten, waardoor de KPN TV + app daardoor niet goed opstart?

Gr.

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 13, 2025

Beste Jasper,

Ik kreeg een tip van mijn zoon. Misschien is het een optie als jullie mijn een Dongel toesturen/ter beschikking stellen.

gr.

Ron

Jasper van KPN
Moderator

We zijn TCL niet vergeten, dat is niet. Maar wat het wel is is nog de vraag dus, waar de ontwikkelaars mee bezig zijn.

Ik kreeg een tip van mijn zoon. Misschien is het een optie als jullie mijn een Dongel toesturen/ter beschikking stellen.

Het is mogelijk om via een Chromecast te kijken, als je die hebt. Wij hebben die niet, dus die kunnen we niet opsturen. Mogelijk kan je die via een andere weg via iemand tijdelijk lenen.

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Beste Jasper en Shyrin,

Ik kan nu al dik twee weken (vanaf 28-4 jl) geen gebruik maken van mijn KPN TV+ app, boven op mijn slaapkamer.

Ben nu wel benieuwd wanneer dit opgelost gaat worden. Voor die tijd, had ik in dezelfde situatie geen problemen.

Ik bedoel maar, het duurt nu wel heel erg lang en vraag mijn af wat KPN nu onderneemt en welke oplossing ervoor gaat komen?

Ik betaal hier tenslotte wel voor.

m.vr.gr.

Ron

Jasper van KPN
Moderator

Dat is op dit moment niet bekend. We hebben alles doorgegeven aan de ontwikkelaars en zij werken er aan. Als wij daar een terugkoppeling over hebben kunnen we die delen, maar tot die tijd is het ook voor ons afwachten. Als er een update is delen we dat in een Product Update.

Jasper van KPN
Moderator

De ontwikkelaars hebben nog een aantal vervolgvragen ​@Ron U:

• Kan je een aantal data en tijdstippen bijhouden en noemen waarop het inloggen niet goed ging? Dan kunnen zij daarmee gericht kijken of er iets te zien is in de logging
  • Kan je jouw TCL bijvoorbeeld met je mobiele hotspot verbinden en kijken hoe het inloggen dan gaat? Als het goed is kan je dan geen tv kijken, maar het gaat voor de test puur om het inloggen

Kan je daarnaast jouw profiel ook volledig invullen?

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 19, 2025

Beste Jasper,

Exacte data kan ik niet geven, maar ik weet zeker dat ik vanaf de 10de jl elke avond zo rond 23:30 uur heb geprobeert de KPN TV+ te openen met als resultaat nog steeds dat ik in het inlog scherm kom. Waarbij ik de ene keer niets kon ondernemen, omdat het scherm niet actief werd en soms als ik wel met mijn abonneenummer kon inloggen, kreeg ik een scherm met “er is is een fout opgetreden bij het inloggen, probeer over enkele minuten nog een keer” Zie ook foto in de bijlage,

Inloggen op mijn mobiele hotspot ging prima!

Mijn profiel heb ik ook ingevuld en bijgewerkt.

m.vr.gr. Ron en hopelijk wordt het opgelost, want ik wordt hier niet vrolijk van.

Jasper van KPN
Moderator

Dat het via de hotspot wel lukte om op de TCL in te loggen is interessant, ik neem het allemaal mee naar de ontwikkelaars!

m.vr.gr. Ron en hopelijk wordt het opgelost, want ik wordt hier niet vrolijk van.

Dat hoop ik ook inderdaad. Met alle info kunnen ze weer verder kijken, dus dank daarvoor.

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Beste Jasper, 

Zijn er al ontwikkelingen bij de ontwikkelaars, mbt de KPN TV+ app op mijn Smart TV in de slaapkamer?

gr.

Jasper van KPN
Moderator

Nog niet Ron, voor ons is dat ook afwachten. Als er iets bekend is delen we het.

Ron U
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 5, 2025

Ik snap dat het nog niet wil lukken Jasper, maar ik vraag mij ook af of dit nu alleen bij mij een probleem is, of dat het bij vele andere ook zo is?

En hoe wordt dit nu gecompenseerd? Ik bedoel, we hebben nu al dik een maand geen KPN TV+ TV boven op de slaapkamer. Tenminste niet op de manier waarvoor ik elke mnd best wel een behoorlijk bedrag betaal, ten opzichte van andere Providers.

gr.

Ron

Jasper van KPN
Moderator

Er zijn meer meldingen, we hebben ze allemaal doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat ze zoveel mogelijk informatie en voorbeelden hebben.

Over je 2e vraag is niets bekend. De focus ligt op dit moment bij het oplossen zodat jij en anderen weer kunnen kijken.

• Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Wellicht eens kijken naar een tweede ontwikkelteam die wél voortgang weet te boeken of opnieuw begint??? Ervaar dezelfde problemen de afgelopen maanden en nul voortgang. Ook reviews in app zou voor KPN toch aanleiding moeten zijn om code rood af te kondigen? En John Wick met revolver die op je afkomt -terwijl je verwoede pogingen doet om in te loggen en telkens foutmelding krijgt- kan ook echt niet...

Jasper van KPN
Moderator

De ontwikkelaars zijn er mee bezig, dat het een tijd duurt betekent dat het een complex probleem is. Als het een makkelijk probleem was, was het al opgelost. Zoals je kunt lezen geven we alle voorbeelden door zodat zij alles hebben hierbij.

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 30, 2025

Hoi Jasper,

Zojuist nog even dit forum bekeken om te zien of er enige vooruitgang was m.b.t. het “TLC probleem, maar helaas.

Misschien is het wel een idee om je handtekening aan te passen 🤣