Skip to main content
Vraag

Smart TV app loopt vast op mijn TLC televisie

• May 2, 2025
  • 40 reacties
  • 330 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Er wordt hard aan gewerkt ​@shoutje, momenteel worden er verschillende dingen getest om te kijken of het een verbetering geeft. Als daarmee een goede verbetering is zal het via een update beschikbaar worden gemaakt. 

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 18, 2025

De geüpdate app werkt nog steeds niet in combinatie met een TCL TV. Hierdoor is er geen verbetering in opstarttijd, zappen, gidsinhoud of de “nu op TV” 👎

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 18, 2025

Ook na de laatste update werkt de app nog steeds niet in combinatie met een TCL TV. 

Jasper van KPN
Moderator

Daar wordt aan gewerkt zoals je weet, we zien met deze laatste update dat het bij meer mensen wel weer werkt, maar nog niet bij iedereen blijkbaar. Wat gebeurt er precies bij jou nu, met versie 08.75.01? Waar loopt het precies vast? Is dat veranderd t.o.v. eerder?

Maakt het ook verschil als je Multimedia Tunneling aanzet onder 'Apparaat instellingen’? 

En als dat geen verschil maakt, kan je ook inloggen op tv.kpn.com en daar onder Apparaatbeheer kijken hoeveel apparaten er staan en mogelijk enkele verwijderen.

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 21, 2025

@Jasper van KPN Bedankt voor de snelle reactie. Vandaag de App gewist en opnieuw geïnstalleerd. Na het inloggen duurt het wel even voordat de zenderlijst te zien is, echter de App crasht nu niet maar het beeld hapert wel wat. Toch nog even de Multimedia Tunneling aangezet en ik meen wel een verschil te merken, lijkt alsof het ‘zappen’ iets sneller gaat en het beeld in het begin niet hapert.

Zou het dan eindelijk zover zijn dat ik de TVBox mag terugsturen 😀

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 21, 2025

Euh ​@shoutje , dat ligt eraan welke het is. Met TV+ (DIW7022 dan wel de Soundbox) kun je nu ook APP ONLY nemen. Maar, dat kost hetzelfde (12,50) als met één ontvanger. Geef mij maar ten allen tijde die éne ontvanger erbij. Kan ook een tweede oudere tv van signaal voorzien natuurlijk.

Heb je nog “interactieve TV” met een Arris of Arcadyan dan is één ontvanger verplicht. Maar ja, zou voor de prijs van het abonnement ook niets uitmaken.

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 22, 2025

@PeterG Ik heb nu 3x de DIW7022 en heb er aan 1 voldoende als de smart-tv app het toch doet. Zonde van het geld om ze te blijven gebruiken als de smart-tv app eindelijk werkt.. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2025

Gelijk heb je, ​@shoutje .

Hier 1 x ontvanger + 2 x de app. Hier deed ie het wel overigens. Op een chromecast en de Nokia streamingbox 8000.

Voor radio heb ik op die 2 extra tv's de app Radio FM.

In de woonkamer is ook voor radio de ontvanger fijner. 

Jasper van KPN
Moderator

@Jasper van KPN Bedankt voor de snelle reactie. Vandaag de App gewist en opnieuw geïnstalleerd. Na het inloggen duurt het wel even voordat de zenderlijst te zien is, echter de App crasht nu niet maar het beeld hapert wel wat. Toch nog even de Multimedia Tunneling aangezet en ik meen wel een verschil te merken, lijkt alsof het ‘zappen’ iets sneller gaat en het beeld in het begin niet hapert.

Dat klinkt goed ​@shoutje, fijn om te lezen dat het na opnieuw installeren beter gaat! We blijven er aan werken natuurlijk, maar dit is een goede stap 🙂

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 1, 2025

De TVbox inmiddels teruggestuurd maar had liever nog even gewacht. De TV app hapert met grote regelmaat, loopt vast of stopt er helemaal mee. Vrees dat ik weer op de volgende update moet wachten.

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt minder goed inderdaad ​@shoutje! Op wat voor punt merk je het haperen en vastlopen? Is dat tijdens het kijken, tijdens het openen van een stream, in het menu of ergens anders? Dan kan ik dat specifiek meenemen naar de ontwikkelaars.

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 5, 2025

De app werkt in het algemeen traag, na het kiezen van een zender is het lang wachten en soms ‘crasht’ de app dan ook (zwart beeld of terug naar het menu). Bij terugkijken is dit al zeker vervelend omdat je dan niet kunt verder kijken waar je gebleven was. Gisteravond werkte het redelijk maar dan opeens, hoewel de afstandsbediening op de tafel lag, werd opeens Netflix opgestart 😳.

Het vastlopen gebeurt trouwens willekeurig (tijdens kijken uitzending, menu, zenderlijst) maar het meest irritante zijn de hick-ups tijdens het bekijken van een uitzending.

De 📺 is trouwens bekabeld aangesloten.

Jasper van KPN
Moderator

Het kan overal voorkomen dus, dat is niet ideaal. Zou je kunnen kijken of dit na het wijzigen van de ‘Multimedia Tunneling’ instelling (onder Instellingen → Apparaat instellingen) nog steeds voorkomt, of wordt het daarmee beter?

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 6, 2025

Hoi ​@Jasper van KPN,

Dit had ik al uitgeprobeerd maar eerlijk gezegd merkte ik geen verschil op.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is jammer, ik neem het weer mee naar de ontwikkelaars zodat zij dit verder kunnen bekijken!