Skip to main content
Beantwoord

Soundbox geeft het geluid van de tv-zender waar ik als laatst naar keek in plaats van het geluid van de app die ik gebruik

• July 5, 2025
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een paar dagen heb ik de nieuwe soundbox van KPN. Maar sinds gisteren heb ik bij gebruik van een appie ik zelf heb gedownload niet het geluid van die betreffende zender, maar van de laatste zender waar mijn tv opstond toen ik overstapte naar de betreffende app. 
doe ik iets niet goed? 

mvgr Ben Wijnvoord

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi Ben, ik wil nog iets testen met je. 

Als je de de box aansluit op de eARC aansluiting van de tv en de box dan op stand-by zet zou het geluid van de apps op de box moeten worden afgespeeld. De instellingen van het geluid op de televisie zelf moeten wel ingesteld staan op geluid afspelen via HDMI. 

Lukt het dan wel? 

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Ben Wijnvoord, dit is inderdaad vrij irritant. 

Ik heb het hier getest met Youtube vanaf Nederland 1, dat gaat zonder problemen. Ervaar je dit alleen met die specifieke app of ook bijvoorbeeld met Youtube? Heb jij de ontvanger ook even stroomloos gemaakt? 2 minuten. 

Zou ik ook mogen weten om welke app het gaat? Dan kan ik het hier ook testen. 

Forum|alt.badge.img

Bedankt voor de reactie. Het bijzonderd is dat het de app's zijn die op mijn Samsung tv in de onderste balk staan die naar voren komen bij het opstarten. Zo ook dd Kpn app. SAMSUNG Yuotube etc. 

De apps die in door KPN direct zijn meegekomen zoals ook daar Youtube werken wel oke. 

Blijft vreemd maar kan er voirlopig mee leven.wellicht proberen die apps onder het nenu van KPN te krijgen. 

Mvgr Ben Wijnvoord 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Hi Ben, ik wil nog iets testen met je. 

Als je de de box aansluit op de eARC aansluiting van de tv en de box dan op stand-by zet zou het geluid van de apps op de box moeten worden afgespeeld. De instellingen van het geluid op de televisie zelf moeten wel ingesteld staan op geluid afspelen via HDMI. 

Lukt het dan wel? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

@Ben Wijnvoord 

Je wilt de soundbox als soundbar gebruiken begrijp ik.

Volgens mij werkt dat niet.

Dan kan je toch beter een soundbar (met subwoofer) kopen en aansluiten. En voor de tv zenders de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Wat je wel kunt doen, is de app's op de soundbar gebruiken.

Het is een goede mediabox.

Dan heb je bij het kijken van de app's (via de soundbox) wel het juiste geluid uit de soundbox.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Bedankt voor je reactie Alex, dat werkt inderdaad 

bedankt voor de tip !!

Mvgr Ben Wijnvoord

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Dank je Joop2011,

Was niet mijn bedoeling om het als een echte soundbar te gaan gebruiken. Verder werkt het nu oke met de apps.

Mvgr Ben