Skip to main content

Ik heb in het verleden via mijn mobile telefoon abonnement van Telfort, Spotify aangeschaft, gekoppeld aan mijn telefoonabonnement. Dat is keurig overgenomen door KPN bij de overstap van Telfort naar KPN. Mijn Spotify abonnement is nog steeds gekoppeld aan mijn telefoonrekening. Nu wil ik mijn Spotify abonnement omzetten naar Family. Ik kan dit niet zelf aanpassen bij KPN entertainment, omdat het gekoppeld is aan mijn telefoonrekening. Bij Spotify kunnen ze me niet helpen, omdat het via Telfort/KPN is aangeschaft. Al 3x een medewerker van KPN aan de telefoon gehad, die het niet leek te lukken. Laatste keer afgelopen dinsdag. Ik zou gisteren worden terug gebeld. Dat is niet gelukt blijkbaar. Nu wil ik niet van Spotify af, maar als ik dat zou willen, kan het dus nu ook niet! Het lijkt me dat we dat moeten kunnen oplossen? Momenteel vechten we met 2 pubers thuis om Spotify tijd, dus ik wil het enkel omzetten naar Family. Ik hoor graag of er iemand een oplossing heeft.

Hallo @Annekevanvliet ,

 

Wisselen tussen Premium en Family

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar ‘Producten’ en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op ‘Wijzig uw pakket en/of extra opties’.
  4. Verwijder onder ‘Internet’ het vinkje bij Spotify Premium of Family. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop ‘Plaats bestelling’. 
    Let op! Het kan een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

     

 


Hallo @Noordzee  Dank voor je reactie. Zoals ik reeds meldde, dat kan dus niet, want daar staat mijn abonnement niet bij, omdat het is gekoppeld aan mijn telefoonabonnement (nog van Telfort) en dus als telefoonkosten wordt opgeteld bij mijn telefoon.  Als ik nu via mijn KPN naar Spotify ga, en een nieuw abonnement aanschaf, betaal ik 2x voor dezelfde service! Want mijn huidige kan ik niet opzeggen of zelf aanpassen via mijn KPN. De medewerkers van KPN lukten dit dus tot 3x toe ook niet.


Ik denk dat het niet kan bij een Telfort abonnement. Want Spotify Family bestond nog niet toen Telfort nog bestond. 

Dat is keurig overgenomen door KPN bij de overstap van Telfort naar KPN. 

Met behoud van alle mogelijkheden. Maar ook met behoud van alles wat niet mogelijk was bij Telfort.

Volgens mij is Spotify Family ook bij oude KPN abonnementen niet mogelijk. 

U zult dus het KPN abonnement om moeten laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Of Spotify Family rechtstreeks bij Spotify zelf afsluiten.

Of Spotify Family koppelen aan een mobiel abonnement. Misschien heeft u dat? Een mobiel abonnement bij KPN? 


Hallo @Annekevanvliet , volgens mij werkt dit alleen als je je abonnement laat omzetten naar KPN.

Mijn spotify via XS4All kon ik ook pas omzetten nadat mijn XS4All-abonnement was omgezet naar KPN. En dan nog kostte het me twee maanden om family daadwerkelijk geactiveerd te krijgen.


Welkom op de community @Annekevanvliet. De Telfort abonnementen zijn toen meegenomen naar KPN met behoud van voorwaarden. Dat betekent dat je de dingen die een Telfort abonnement kon nog steeds kunt doen, maar wat een KPN abonnement nu kan niet. De anderen hadden het vermoeden al, ik kan dat bevestigen. 

Als je gebruik wilt maken van de mogelijkheden van een KPN abonnement, kan je het Telfort abonnement wijzigen naar een nieuw abonnement. Je krijgt dan de KPN voorwaarden met de mogelijkheden die daar nu bij zijn.


Beste @Jasper van KPN ,

 

Hartelijk dank voor je antwoord. Volgens mijn weten heb ik al een KPN abonnement, aangezien ik vorig jaar heb verlengd bij jullie. Is die verlenging nog steeds onder Telfort gedaan? Mijn abonnement loopt nog een jaar, dus dan kan ik nog niet overstappen. Of wel?

Huidige telefoon abonnement staat als volgt in ‘Mijn KPN”: KPN 12 GB en 150 min/sms

 


Ah, in dat geval is het hele Telfort gedeelte waar iedereen het over had niet meer van toepassing dus. Je hebt iedereen onbedoeld op het verkeerde been gezet 😋

Als je het abonnement verlengd wordt het automatisch omgezet naar een KPN abonnement, Telfort abonnementen worden niet meer aangeboden. Waar je nu KPN 12GB ziet staan zal voorheen iets met TFT gestaan hebben. Met dat abonnement zou het wel mogelijk moeten zijn om Spotify Family aan te zetten. Als Premium nu wel onderdeel is van het abonnement, zie je het wel terug in MijnKPN of op de factuur? Spotify staat soms als Online Aankoop op de factuur, het kan voorkomen dat het dan niet wil wijzigen.


@Jasper van KPN Het staat inderdaad als online aankoop op de factuur. Het staat NIET bij Mijn KPN. Ik kan alles zelf aanpassen, behalve Spotify…. Ik kan wel Spotify Family aanzetten in Mijn KPN, maar dat wordt dan een nieuw abonnement en dan betaal ik ook nog de ‘online aankoop’ van mijn huidige Spotify abonnement. Dat is me een beetje te gortig en kan niet de bedoeling zijn. Ik hoop dat je een idee hebt hoe we dit kunnen oplossen?


Je kunt die Online Aankoop niet zelf stoppen inderdaad, ik kan een verzoek daarvoor doen. Als dat verzoek afgerond is zal je Family dan moeten kunnen activeren.

Op je forumprofiel staan alleen nog geen gegevens, waardoor ik dat nog niet kan doen. Als je daar je postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN kunt invullen en daarna een seintje geeft kan ik dat wel doen.


@Jasper van KPN Kun je zo bij de gegevens? Fijn als je dit zou kunnen regelen.


Ik zie het staan @Annekevanvliet, dank je. Ik heb het verzoek doorgestuurd naar de afdeling die hier naar kan kijken. Als ik een terugkoppeling van ze heb laat ik het weten.


Huidige telefoon abonnement staat als volgt in ‘Mijn KPN”: KPN 12 GB en 150 min/sms

Ik zie nu dat u Spotify wilt koppelen aan een mobiel abonnement. Bij mijn vorige reactie ging ik uit van Spotify gekoppeld aan het thuis abonnement.


@Nick83 Dank voor je reactie. Het is nu gekoppeld aan mijn telefoonabonnement. Het maakt mij niet uit waaraan het is gekoppeld. Maar @Jasper van KPN gaat ermee aan de slag. Dus het komt vast goed!


Als u een recent thuis abonnement heeft, dan kunt u 5 euro entertainmentkorting krijgen als u Spotify daar aan koppelt.

Dat kan alleen als het thuis abonnement een Hussel of TV+ abonnement is. Als er geen ander entertainmentpakket is, want entertainmentkorting krijg je maar 1 keer. En als er een mobiel abonnement van KPN is op hetzelfde adres.


@Nick83 Dat weet ik. Ik heb mijn Netflix e.d. allemaal aan het thuis abonnement gekoppeld en heb al die 5 euro korting. Hopelijk lukt het nu op Spotify los te koppelen van mijn telefoon (want dat kan en mag ik blijkbaar niet zelf doen) en toe te voegen aan het thuis abonnement. Dan komt het allemaal goed.


De entertainmentkorting is daar een mooie optie voor inderdaad. Die kan 1 keer actief zijn, dus als je Netflix én Spotify hebt bij het Thuis abonnement, krijg je 1 keer 5 euro korting. Dat is niet voor elk entertainmentpakket het geval.

Ik heb gisteravond ook een terugkoppeling gekregen van de collega's, zij geven aan dat de Online Aankoop Spotify gestopt is en het abonnement daarbij ook. Je zult Spotify Family nu moeten kunnen activeren dus 🙂


@Jasper van KPN Ik zag inderdaad gisteren dat ik weer op de gratis Spotify zat. Ik heb gelijk Family aangezet in mijn KPN en we hebben nu allemaal onze eigen Spotify. Fijn! Dank je wel voor je hulp!!


Graag gedaan, zo ging het vrij snel inderdaad 🙂 Veel luisterplezier voor allemaal!


Reageer