Skip to main content
Beantwoord

Spotify activeren lukt niet

• 15 december 2022
  • 17 reacties
  • 616 keer bekeken

Ik heb Spotify Premium aangeschaft maar kan het niet activeren krijg de melding niet bij abonnement terwijl het op men account wel staat dat ik Spotify heb 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @Peter0611 ,

Hoe activeer ik Spotify?

Spotify activeren doe je zo:

1. Ga naar kpn.com/spotifyactiveren
  2. Log in met je KPN account
  3. Je wordt nu doorgestuurd naar Spotify
  4. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord
  5. Activeer je account

Heb je nog geen Spotify account? Kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Kies een e-mailadres en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

bron : 

Jeroen van KPN

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38100 reacties
  • Antwoord
  • 16 december 2022

Hallo @Peter0611 ,

Hoe activeer ik Spotify?

Spotify activeren doe je zo:

1. Ga naar kpn.com/spotifyactiveren
  2. Log in met je KPN account
  3. Je wordt nu doorgestuurd naar Spotify
  4. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord
  5. Activeer je account

Heb je nog geen Spotify account? Kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Kies een e-mailadres en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

bron : 

Jeroen van KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 december 2022

Dit al een aantal keren geprobeerd dan krijg ik de melding je hebt geen Spotify besteld bij dit abonnement 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 20 december 2022

Goedemiddag @Peter0611 en welkom hier op ons forum :)

Is het inmiddels gelukt om Spotify te activeren? Zo niet, dan ben ik in eerste instantie benieuwd of Spotify Premium onderdeel is van je mobiele abonnement of hoort het bij je thuispakket (internet/tv)? Als je kijkt in de MijnKPN omgeving, staat Spotify Premium er daar dan wel bij bij het product overzicht?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 december 2022

Goede dag het werkt inmiddels na 6 dagen ipv de tijd wat in de mail staat van een uurtje , beetje jammer , denk dat dit in vervolg beter vermeld moet worden en niet dat het na een uurtje werkt terwijl het bijna een week duurt dit komt niet erg proffesioneel over naar de klanten

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 21 december 2022
Peter0611 schreef:

Goede dag het werkt inmiddels na 6 dagen ipv de tijd wat in de mail staat van een uurtje , beetje jammer , denk dat dit in vervolg beter vermeld moet worden en niet dat het na een uurtje werkt terwijl het bijna een week duurt dit komt niet erg proffesioneel over naar de klanten

Fijn om te lezen dat het inmiddels werkt @Peter0611!

Normaal gesproken duurt dit echt een uurtje voordat gebruik van kunt maken van Spotify Premium! Waarom het in jouw geval 6 dagen heeft moeten duren, kan ik zo 1,2,3 niet verklaren :( 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 januari 2023

Ik heb precies het zelfde probleem! Heel vervelend! Ik blijf het proberen en hoop dat het na een paar dagen wel werkt. KPN wat kan ik anders doen? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Jenny1202, ik hoop dat het inmiddels gelukt is met de stappen uit het bovengenoemde topic. Als het daarmee nog niet werkt kun je het beste even contact opnemen met 0800-0402 of een nieuw topic aanmaken

Hier hetzelfde probleem al 2 dagen bezig en nog steeds dezelfde melding als die kloterij zo door blijft gaan zit ik er sterk aan te denken om over te stappen naar een andere provider 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 januari 2023

@Robertlievestro Ik heb uiteindelijk gebeld met kpn en de medewerker heeft spotify weer van mijn account afgehaald (dus ook geen kosten voor iets wat niet werkt). Zij snapte er ook helemaal niks van na verschillende pogingen het samen te activeren. Ik heb nu bij spotify zelf het abonnement afgesloten en alles werkt perfect. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 16 januari 2023
Jenny1202 schreef:

@Robertlievestro Ik heb uiteindelijk gebeld met kpn en de medewerker heeft spotify weer van mijn account afgehaald (dus ook geen kosten voor iets wat niet werkt). Zij snapte er ook helemaal niks van na verschillende pogingen het samen te activeren. Ik heb nu bij spotify zelf het abonnement afgesloten en alles werkt perfect. 

Bedankt voor de terugkoppeling @Jenny1202! Ik durf niet direct te zeggen waarom het niet lukte om Spotify te activeren. Wel fijn dat alles nu perfect loopt nu je het rechtstreeks bij Spotify afneemt. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 16 januari 2023
Robertlievestro schreef:

Hier hetzelfde probleem al 2 dagen bezig en nog steeds dezelfde melding als die kloterij zo door blijft gaan zit ik er sterk aan te denken om over te stappen naar een andere provider 

Hoi @Robertlievestro en welkom hier op ons forum! Wat is op dit moment de stand van zaken? Heb je hier inmiddels contact over gehad met onze klantenservice? Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan vooral weten!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 januari 2023

hallo, ook ik loop al dagen te klooien met mijn premium abbonement. Ik ben al meerdere keren opnieuw ingelogd - ik heb spotify geactiveerd maar ik kom er niet in. Kan iemand mij helpen? 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 januari 2023

Voor mij precies hetzelfde probleem.. Vandaag meer dan een uur (niet gelogen) aan de telefoon gehangen met een medewerker die er ook niks van snapte, en na een uur tot de conclusie kwam dat ik nog even 6u geduld moest hebben tot activeren mogelijk zou zijn, annuleren was niet meer mogelijk. Nu 12 uur verder en nog steeds hetzelfde gezeik.

KPN doe hier wat aan, er zitten hier al 5 mensen in dit topic die in de afgelopen maand hetzelfde probleem hebben ervaren.

Als er deze maand 10 euro op de factuur staat voor spotify en het functioneert niet binnen aankomende 24u, storneer ik de volledige incasso inclusief abonnementskosten en stap ik over naar een andere provider.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 24 januari 2023
RHB-mex schreef:

hallo, ook ik loop al dagen te klooien met mijn premium abbonement. Ik ben al meerdere keren opnieuw ingelogd - ik heb spotify geactiveerd maar ik kom er niet in. Kan iemand mij helpen? 

Goedemorgen @RHB-mex en welkom hier op ons forum!

Wat is op dit moment de stand van zaken, is het inmiddels gelukt of ervaar je nog steeds problemen met Spotify Premium? Mocht het probleem nog steeds spelen dan duik ik hier graag dieper in. Zou je in dat geval je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 24 januari 2023
Bas11111 schreef:

Voor mij precies hetzelfde probleem.. Vandaag meer dan een uur (niet gelogen) aan de telefoon gehangen met een medewerker die er ook niks van snapte, en na een uur tot de conclusie kwam dat ik nog even 6u geduld moest hebben tot activeren mogelijk zou zijn, annuleren was niet meer mogelijk. Nu 12 uur verder en nog steeds hetzelfde gezeik.

KPN doe hier wat aan, er zitten hier al 5 mensen in dit topic die in de afgelopen maand hetzelfde probleem hebben ervaren.

Als er deze maand 10 euro op de factuur staat voor spotify en het functioneert niet binnen aankomende 24u, storneer ik de volledige incasso inclusief abonnementskosten en stap ik over naar een andere provider.

Dag @Bas11111, hoe staat het in jouw geval voor? Mocht ook jij nog steeds problemen ervaren, laat me dit dan vooral weten en vul dan ook meteen je forumprofiel in zodat ik mee kan gaan kijken!

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 februari 2023

Hier hetzelfde probleem, KPN zet zomaar Spotify stop.. Nu opnieuw een premium aangevraagd en wacht sl meer dan een uur maar er blijft staan dat ik het niet besteld heb... Terwijl in mijnKPN duidelijk staat dat hij in mn abonnement zit.. Wat nu?😥

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 6 februari 2023
nijlandD schreef:

Hier hetzelfde probleem, KPN zet zomaar Spotify stop.. Nu opnieuw een premium aangevraagd en wacht sl meer dan een uur maar er blijft staan dat ik het niet besteld heb... Terwijl in mijnKPN duidelijk staat dat hij in mn abonnement zit.. Wat nu?😥

Hoi @nijlandD en welkom hier op ons forum :) 

Wat is op dit moment de stand van zaken, is er nog iets veranderd in de tussentijd? Mocht Spotify Premium onverhoopt nog steeds niet werken, laat dit dan vooral weten zodat ik hier verder voor je in kan duiken!