Skip to main content

Hoi forumers,

Ik kreeg een tijdje terug een mail dat Spotify via mijn KPN internet abonnement is ingeschakeld. Ik heb dit zelf nooit aangevraagd of ingeschakeld, hetzelfde met Netflix via KPN wat op een gegeven moment ook opeens voor mij is ingeschakeld (niet door mijzelf). Maar goed, het moet toch betaald worden dus of het via KPN is of niet maakt niet uit. 

In de mail staat dat als je al een Spotify premium hebt je deze moet omzetten naar een free account en dat je vervolgens kan activeren via de link. Ik heb mijn premium stopgezet, gewacht tot de laatste dag, en vervolgens krijg ik de melding dat Spotify premium al geactiveerd is. In mijn Spotify staat echter nog steeds dat ik geen premium heb. 

Ik snap ook niet helemaal hoe KPN weet wat mijn Spotify account is, ik heb deze twee nooit met elkaar gelinkt. Ergens op een KPN pagina staat dat je moet checken of je met het juiste Spotify account bent ingelogd maar ik heb maar 1 account die ik al jaren gebruik. Elke keer dat ik check staat er toch echt dat het een gratis account is. 

Uiteraard betaal ik nu voor Spotify via KPN. Ik zou het kunnen stopzetten en weer zelf betalen voor Spotify maar mocht iemand een snelle oplossing hebben dan heeft dat de voorkeur!

Alvast bedankt! 

Update: Spotify via KPN opgezegd, kan het beter zelf regelen. Blijft vreemd dat het is ingeschakeld. Op de factuur zag ik dat dit om 4:00 ‘s nachts is gedaan. Niet door mijzelf dus. Voor anderen dus goed opletten wat voor extra’s er allemaal aan staan zonder dat je het weet.Â