Skip to main content

Goedendag,

 

Ik ben sinds juli 2023 bezig om het Spotify abonnement te stoppen die aan mijn telefoonnummer staat gekoppeld. Het probleem is dat ik al maanden op mijn factuur van mobiel onder online aankopen een bedrag van 10,99 zie staan. Ik heb meerdere malen contacten gehad met KPN en ik wordt steeds naar Spotify verwezen en Spotify verwijst mij weer naar KPN. Ook de online aankopen zijn geblokkeerd. Ook zie ik in mijn playstore geen betalingen actief. 

Ik wil dus hierdoor echt vanaf. Ik heb zo vaak gebeld zonder resultaat. Graag wil ik dit gewoon opgelost hebben. Ook onder KPN/Spotify zie ik dat er een emailadres en gebruikersnaam van Spotify staat gekoppeld dat niet van mij is. 

Heb al diverse keren contact gehad met “support” van KPN en Spotify en beide wijzen naar elkaar. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet stoppen.

Ik lees in andere topics op dit forum dat dit probleem bij KPN bekend is. Graag aub dit voor mij oplossen.

Groet,

Jennifer

 

Zie hieronder gesprek van spotify:


Spotify Premium wordt dan binnen een maand teruggezet naar de gratis variant, Spotify Free. Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden.

Eelko M

 om 15:50, Jan 12:

Het abonnement is via online aankopen gedaan in de spotify storeGelezen

jjd201

 om 15:50, Jan 12:

Heb je daarover contact opgenomen met KPN?

Eelko M

 om 15:52, Jan 12:

JazekerGelezen

jjd201

 om 15:53, Jan 12:

En die geven aan dat ik bij jullie moet zijnGelezen

jjd201

 om 15:53, Jan 12:

Ik kan helaas geen wijzigingen maken aan abonnementen die extern, zoals deze, worden beheerd.

Het is echt niet de bedoeling om je van de kast naar de muur te sturen maar dit is helaas iets waarmee alleen de KPN/XS4ALL je verder mee kan helpen.

Wij helpen met:
Spotify settings
Technical issues
Content
Spotify account details
Email address/display name
Transfers

KPN helpt met:
Abonnement activeren
Abonnement opzeggen
In sommige gevallen kunnen de gebruikersnaam of gekoppeld e-mailadres achterhalen.

Eelko M

 om 15:53, Jan 12:

Kunnen jullie wel zien of het account gekoppeld is aan mijn nummerGelezen

jjd201

 om 15:56, Jan 12:

Dat kan ik helaas niet zien.
KPN is degene die alle informatie verzameld en aan ons doorgeeft om het abonnement te activeren.

Eelko M

 om 15:57, Jan 12:

Zij geven aan dat het account niet rechtstreeks bij hun is aangemaaktGelezen

jjd201

 om 15:57, Jan 12:

Maar bij spotifyGelezen

jjd201

 om 15:58, Jan 12:

en dat ik alleen bij jullie dit kan stopzetten'Gelezen

jjd201

 om 15:58, Jan 12:

Zij brengen alleen dit in rekening omdat dit als betaaloptie is aangegeven toen het account werd aangemaaktGelezen

jjd201

 om 15:59, Jan 12:

Helaas komt dit probleem vaker voor met KPN. Hoe het werkt, is dat KPN aan ons systeem doorgeeft wat er moet gebeuren wat betreft het abonnement. Ons systeem reageert alleen op wat er bij ons binnenkomt.

Aangezien ons systeem ook niet over de facturen en betalingen gaan wanneer deze via KPN lopen, heeft ons systeem geen enkele invloed op het abonnement. Ons systeem heeft ook de betalingsgegevens niet, dus KPN brengt dit in rekening.

Ik zou met liefde willen helpen in deze situatie, maar dit probleem ligt niet in ons systeem. Helaas loopt KPN wel vaker te knoeien met facturen en abonnementen als het om Spotify gaat.

Eelko M

 om 16:01, Jan 12:

Het is inderdaad een vervelende situatie.

Eelko M

 om 16:08, Jan 12:

Zoals al aangegeven eerder geeft KPN ons de opdracht om bepaalde functionaliteiten van een Spotify account te activeren.

Hoi @jenna4real, welkom hier.

Wat balen dat het nog steeds niet lukt Spotify als online aankoppen stop te zetten. Nu zie ik dat je je gegevens al hebt ingevuld. Ik heb collega's gevraagd er naar te kijken. 

Zodra ik antwoord heb hoor je van mij. 


Ik heb nu al terugkoppeling: Spotify is per vandaag als Online Aankopen gestopt. 


Hi Bart, 

Bedankt voor je terugkoppeling. Heel fijn dat dit eindelijk na 7 maanden opgelost is.

Hoe zit het met de maanden dat dit onterecht bij mij gefactureerd is?

 

Groet,

Jennifer

 


Ik zie dat hier nog een klacht over open staat. Mijn collega zal hier nog op terugkomen. Dit zal naar verwachting eind van de week, begin volgende week worden.