Skip to main content

Mijn spotify premium abonnement via KPN opgezegd. Bevestiging van deze opzegging is ook per post gewoon ontvangen.

Afgelopen maand stond dit ook niet meer op mijn maandfactuur.

 

Maar in Spotify zelf blijft staan dat ik een premium abonnement heb via KPN. Spotify diverse keren gebeld. Zij geven aan dat KPN handmatig nog een laatste actie moet doen.
Inmiddels dus ook al meerdere keren met de helpdesk van KPN zelf aan de lijn gezeten. Ik moest wachten tot 20 december (één maand na de datum waarop bevestiging van de opzeggingsbrief ontvangen is). Zij geven aan dat ze handmatig niets kunnen doen.

Nou is het dus de 21e en blijft mijn Spotify op premium staan en is het nog niet omgezet naar Spotify Free.

Omdat het account op Premium blijft staan, kan ik mijn account nu dus niet koppelen aan Spotify Duo van mijn partner. Ik moet eerst het abonnement via KPN opzeggen staat er.

Inmiddels zelf Spotify meerdere keren van mijn telefoon verwijderd en opnieuw er op gezet. Telkens als ik in log blijft er echter staan dat er nog steeds een Premium abonnement is via partner KPN. Dus dat het nog altijd niet naar Free is omgezet door KPN.

Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand ervaring met de oplossing om dit uiteindelijk wel opgelost te krijgen?

 

Volgens Spotify zelf is het namelijk een actie van KPN. de helpdeskmedewerker zegt dat ze dit niet kunnen.

Begint een beetje een “van het kastje naar de muur” verhaal te worden.

@IDee90 Goedemiddag! Na opzegging van je Spotify account kan het maximaal 30 dagen duren voordat je account ook op '’free'’ staat bij Spotify.


Helaas. Inmiddels zit ik ruim over de 30 dagen en staat het abonnement nog altijd op premium i.p.v.op free.

Ook weer een aantal keer uitgelogd bij Spotify en weer ingelogd, maar ook dat geeft geen uitkomst.

 


Hoi @IDee90, wat gek dat het nog niet omgezet is. 

Spotify staat niet meer als Premium onder jouw account? 

Je hebt ook bevestiging van de opzegging gehad?


Hoi Bart,

 

Opzegging is per post zelfs door kpn bevestigd.

Staat ook niet meer op de factuur van december.

Collega van je heeft gezegd dat ik vanaf 20 december spotify free zou hebben omdat het dan 30 dagen geleden was. Maar wat ik ook doe, het blijft op premium staan.

Spotify zegt dat ik echt bij jullie kan zijn.

Als uiterste optie geprobeerd mijn account te sluiten en te verwijderen. Maar ook at is niet mogelijk omdat er blijft staan dat ik spotify via kpn heb afgesloten. Dus eerst terug naar jullie moet.

Inmiddels ruim 1 maand verder niks dan ellende. Niemand die definitief een oplossing kan voorzien.

Spotify zegt dat jullie bij kpn ergens handmatig het abonnement moeten omzetten naar free omdat dat niet goed gegaan is. Een kpn medewerker van de helpdesk zegt dat spotify al niet meer zichtbaar is bij kpn omdat het al opgezegd is.

Weet dus echt niet wat er nog te doen valt nu


Het zou al naar Free omgezet moeten zijn dan. Gek dat het nog niet is gebeurd. 
Kun je jouw profiel van gegevens voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik kijken welke mogelijkheden ik nog heb. 


Ik heb mijn profiel zo ver mogelijk ingevuld. Alvast bedankt voor het meedenken en meekijken.

 


Ik heb collega's gevraagd er naar te kijken. Hopelijk kunnen ze het loskoppelen. 


Als dat zou lukken zou dat heel fijn zijn.

 

Heb ook al geprobeerd om heel m'n spotify account te verwijderen. Maar dan krijg ik de melding dat ik eerst met jullie contact op moet nemen omdat het premium account nog loopt.

Hopelijk kan het eindelijk opgelost worden.


Mocht ik reactie krijgen laat ik het je weten. Zal denk ik niet eerder dan ergens komende week worden. 


Als het goed is Spotify nu omgezet naar Free. :)


Het is gelukt inderdaad. Ontzettend bedankt!


Graag gedaan. 

Mocht er nog weer eens iets zijn. Laat het dan vooral weten.