Skip to main content

Ik heb eenzelfde situatie.

overstappen van premium naar family kost 15 extra per maand, terwijl dit bij regulier Spotify 5 per maand verschil hoort te zijn.

Een teken dat we we al enorm lang tevreden klant zijn geweest bij XS4ALL, maar nu “gestraft” worden.

DUo Spotify kan niet via KPN, dus verandering wordt in alle opzichten ongunstiger.

En EUR 14,99 per maand extra per maand, terwijl nu inbegrepen zat, is niet heel klant vriendelijk.

Bij trouwe klanten lijkt het mij logosch dat je gewoon voor EUR 5 verschil per maand zou moeten kunnen overstappen.

Bij XS4ALL nog nooit een vervelend belletje met de klantenservice gehad.

maar over dit punt hier bij KPN wordt ik toch wel een beetje boos over na al die tijd.

ben ik de enige of mis ik onder andere forum onderwerpen een discussie hierover?

 

Admin: afgesplitst

@DCH75 wat betaalt u nu per maand? En wat heeft u daarvoor? Welke snelheid en hoeveel tv ontvangers?

XS4ALL stond er om bekend dat het altijd een dure provider was. Beetje raar dat u bij een overstap naar een KPN abonnement zoveel meer zou moeten betalen. 


XS4ALL Internet Plus, met Internet Glasvezel, 200 up en down met tv basis, 2 ontvangers, vaste tel (gebruik ik overigens niet), en dus Spotify Premium voor 83,50 per maand.


Met een KPN abonnement betaald u € 50,- voor 200 mbit internet, € 17,50 voor 2 tv ontvangers en € 14,99 voor Spotify Family. Dat maakt samen € 82,49. Toch? Of reken ik nu verkeerd? 


Ik betaal XS4ALL Internet Plus 66 eur, dan 2,50 extra ontvanger en 15 voor TV basis op factuur. Daar zit Spotify “gratis” bij en snelheid als eerder genoemd en glasvezel jpgrade ook “gratis”. Voor Spotify Family zou daar dan 15 bijkomen.

 

als waar is wat jij zegt, dan loont “overstappen” naar zelfde provider, dus, maar kan niet onafhankelijk nu bekijken omdat hij kij als klant herkent.

moet even ergens via andera computer kijken.


Als je nu een abonnement hebt waar Spotify inbegrepen zit, @DCH75, dan zal het ‘verschil’ inderdaad de volledige €14,99 zijn. Dat zijn dingen die gebeuren bij abonnementen met inbegrepen onderdelen. Het kan zijn dat je goedkoper uit bent als je zou overstappen naar een KPN abonnement. Maar dan raad ik je aan om te bellen. Dit kan naar het reguliere XS 020-nummer. De collega daar kan je dan volledig uitleggen wat je nu in je abonnement hebt zitten versus wat er in de KPN abonnementen zit, en wat er dan zou verdwijnen en bijkomen bij een wisseling van abonnement. 


Dank voor het meedenken.

ik heb in inmiddels een tweede medewerker gesproken die zeer hulpvaardig alle opties heeft aangedragen en ik kom nu ongeveer EUR 3 hoger uit met een upgrade naar Spotify Family. Dat noem ok meedenken. Dat eerste gesprek was hopelijk in incidenteel bij KPN.

@Erik: dat zijn dingen die gebeuren vind ik te gemakkelijk, dingen moeten ook logisch zijn. en deze redenatie past inderdaad bij een groot, minder flexibel bedrijf en dat kan nu net een verschil zijn met hoe ik de meerdere gesprekken bij XS4ALL vroeger heb ervaren, meer meedenken met mijn wensen ipv denken in welke standaard pakketten het bedrijf heeft.

Maar zoals je erna aangeeft, reken dan een alternatief door en dat is nu gebeurd.