Skip to main content

Ik ga waarschijnlijk van provider wisselen en wil daarom spotify uit het abonnement halen. We hebben een Spotify Premium Family account met 4 verschillende accounts en willen die uiteraard graag behouden.

Als ik spotify uit het abonnement haal wordt het weer een gratis variant en kan ik de Family opnieuw afsluiten. Ben ik dan de nu ingerichte accounts kwijt, of blijft die informatie onderwater beschikbaar en zijn de accounts dan weer beschikbaar inclusief luisterhistorie?

Hi @Rene Wassink,

Jullie hebben allemaal een eigen account, die omgezet gaan worden naar ‘Spotify Free’. Daarmee blijven alle afspeellijsten en dergelijke gewoon behouden 🙂 Als je opnieuw Spotify Family aanvraagt, kunnen de accounts daar weer aan gekoppeld worden. 

Mag ik nog vragen waarom je overweegt om van provider te wisselen? Ben je ergens ontevreden oer bij ons? Zo ja, dan hoor ik het graag, misschien kunnen we het weer goedmaken!


Hallo @Maja_ , 

Bedankt voor je antwoord. Dat wilde ik inderdaad weten.
Wat betreft de reden om van provider te wisselen: Bij de andere provider betalen we voor een vergelijkbaar abonnement (wel sneller, maar dat is op zich niet nodig) minder. Sterker nog, als ik nu eenzelfde abonnement nu bij KPN zou afsluiten zou ik ook minder betalen. Dan reken ik de korting voor nieuwe abonnees uiteraard niet mee.

Verder ben ik op zich tevreden over de dienstverlening van KPN, maar overstappen loont in dit geval wel.

 

 


​​​Bedankt voor je antwoord. Dat wilde ik inderdaad weten.

Ok top!

 

Wat betreft de reden om van provider te wisselen: Bij de andere provider betalen we voor een vergelijkbaar abonnement (wel sneller, maar dat is op zich niet nodig) minder. Sterker nog, als ik nu eenzelfde abonnement nu bij KPN zou afsluiten zou ik ook minder betalen. Dan reken ik de korting voor nieuwe abonnees uiteraard niet mee.

Verder ben ik op zich tevreden over de dienstverlening van KPN, maar overstappen loont in dit geval wel.

Ah ja, als je ergens anders goedkoper uit bent, dan snap ik de overweging wel 😉

Heb je daarbij wel rekening gehouden met je Spotify account die nu via de KPN factuur loopt? Mensen vergeten wel eens om daar bij stil te staan, vandaar dat ik het even benoem!

Je kunt overigens ook switchen naar 1 van onze nieuwste abonnementen, met TV+. Daarbij ben je 4 euro per maand goedkoper uit, dan met je huidige abonnement 🙂


@Maja_ , uiteraard snap ik dat ik dat Spotify dan niet meer via KPN loopt en dat ik die weer los moet afsluiten. Mede daarom ook mijn originele vraag.

Wat TV+ betreft: Daar lees/hoor ik met name minder positieve berichten over. Hoewel er blijkbaar al veel is verbeterd sinds de introductie. Voor maar 4 euro minder per maand ga die gok en een nieuw contract niet aan. Dat is wel het voordeel bij overstappen(geen idee wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. Laatste keer was van Telfort naar KPN en dat was omdat dat in elkaar over ging). Door de korting voor nieuwe klanten is het prijsverschil (het eerste jaar) aanzienlijk. Als KPN daar iets vergelijkbaars tegenover zou kunnen stellen dan zou ik waarschijnlijk gewoon blijven, maar ik ben bang dat een mail of telefoontje met een gunstig verlengingsaanbod er niet gaat komen.

 


Ik snap je overweging heel goed @Rene Wassink, als je TV+ nog niet ‘vertrouwt’. 

Je kunt altijd even bellen met onze afdeling die over de opzeggingen gaat, via 0800 - 0402. Ik weet niet of er voor jouw specifieke abonnement een verlengaanbod geldt, soms is dat wel het geval. De collega's van die afdeling kunnen je daar meer over vertellen dan ik!


@Maja_ , nog even een laatste terugkoppeling, al is die wat off topic. Inmiddels gebeld met de klantenservice. Er was inderdaad een verleningsvoorstel mogelijk. Ik mag vast geen details geven, maar dat was zo minimaal dat ik heb bedankt. 


Bedankt dat je het nog even laat weten, dan verwacht ik dat je nu dus bij ons gaat vertrekken. Ik hoop dat het allemaal goed gaat bevallen bij je nieuwe aanbieder 😊

Mocht je toch nog tegen dingen aanlopen bij het omzetten van je Spotify, dan wil ik graag het volgende artikel nog even onder je aandacht brengen:

Â