Skip to main content
Vraag

Spotify Family maar leden geen Premium?

• July 6, 2025
  • 1 reactie
  • 20 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben een spotify premium family account.

Echter de kinderen, die ik dan uitnodig als lid via de app, hebben dan een free account en kunnen eigenlijk niets. Volgens de voorwaarden die ik overal lees zouden de kinderen dan ook een premiumaccount moeten hebben.

De appal eens verwijderd en opnieuw gedownload maar niets helpt; zij hebben alleen de beperkt free account.

Graag jullie hulp

1 reactie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Frits! Welkom op de KPN Community daar help ik graag even bij want je moet natuurlijk wel vol gebruik kunnen maken van Spotify. Heb je wel een eigen accounts aangemaakt voor de kinderen? Dat staat beschreven in dit artikel.

1. Log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer ‘Spotify for Family’ in het menu aan de linkerkant van de pagina.
  3. Vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  4. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  5. Spotify meldt nu dat je alleen personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Door op ‘ik ga akkoord’ te klikken, ga je hiermee akkoord.
  6. Vul nu de voornaam, achternaam en e-mailadres in van de persoon die je wilt uitnodigen. Druk ‘Uitnodiging verzenden’. De uitnodiging wordt nu verzonden.
  7. Je krijgt daarna een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.