Skip to main content

Je bent niet alleen. Hier dezelfde problemen. Inmiddels 3 keer gebeld, medewerkers die tickets aanmaken en terug zullen bellen wat niet gebeurd. Verder ook niemand van de service desk die je blijkbaar kan helpen. 

Web player lijkt goed te werken telefoon echter niet. 

Spotify pagina KPN geeft aan dat spotify voor het (thuis) internet abbo actief en geactiveerd is maar onder de mobiele nummers staat geen Spotify abbo bekend voor de mobiele nummers. Mobiele nummers hebben dus alle 4 een gratis account terwijl we voor Family betalen. Dit is begonnen nadat KPN mij vroeg de bestaande premium accounts om te mogen zetten naar Family. Stom genoeg heb ik ja gezegd.

Is er hier iemand die het wel weet of me in de goede richting kan sturen? 

 

*Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Dat zou ik ook wel willen, 

Bij mij staat er Spotify free account! 


Lijkt me niet logisch dat wij bij of via Spotify resp. moeten navragen of actie ondernemen terwijl we een contract hebben met KPN.

Als ik het zo lees spelen dit soort Spotify problemen al vanaf 2019.

Ben benieuwd wanneer dit nou eens afdoende wordt verholpen. 


Hallo @Syrisara, goed dat je ons gevonden hebt!

Je hebt Spotify Family bij jouw Thuis abonnement. Maar toch zie je op jouw mobiele telefoons dat je naar Spotify Free luistert. Er kunnen nu eigenlijk meerdere dingen aan de hand zijn.

  1. Spotify Family is nog niet geactiveerd.
  2. Je hebt de accounts op jouw mobiele telefoons nog niet uitgenodigd om lid te worden van de family.

 

Spotify Family activeren

Het activeren van Spotify Family werkt hetzelfde als bij Spotify Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren.
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt, hoef je niets te doen. Het Spotify Premium account wordt automatisch omgezet naar Spotify Family.
    • Let op! Dit werkt alleen als je Spotify Premium bij jouw KPN Thuis abonnement had. Als je Spotify Premium bij een KPN Mobiel abonnement had, volg dan de stappen hieronder.
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, moet je eerst het account bij Spotify opzeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen. Daarna kan je Spotify Family activeren op kpn.com/spotifyactiveren.

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.

 

Dit en meer over Spotify Family lees je in dit topic:

 

Lukt het met deze instructies nog niet om Spotify Family aan de praat te krijgen? Dan kijk ik graag even met je mee. Kun je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt.


Enige hulp zou mooi zijn. Onze spotify premium liep via kpn en is als het goed is door jullie omgezet naar family. Of de premium op de mobiele accounts actief was weet ik niet meer maar ik dacht van wel.(iedereen logde met zijn eigen Gmail + ww in) 

Op dit moment is er in elk geval een spotify account bij kpn geactiveerd onder mijn thuis abbo en geen onder mijn mobiele nummers. Het is mij onduidelijk hoe ik anders dan ik bij de premium deed nu zou moeten inloggen?

 

Bellen mag ook, mijn nummer staat in het profiel. 


Ik zie dat Spotify Family vanmiddag uit jouw abonnement is gehaald door een collega van de telefonische klantenservice. Ik snap dat je graag snel een oplossing wilt. Maar het is niet handig dat je nu via verschillende kanalen contact hebt. Hierdoor worden zaken onnodig dubbel gedaan en kunnen zaken door elkaar lopen. Doordat Spotify Family nu is verwijderd, wordt mijn werk iets lastiger. Maar ik ga mijn best doen.

 

Ik zie dat je op 14 april 2021 KPN Thuis en 4 KPN Mobiel abonnement hebt afgesloten. Bij het KPN Thuis abonnement zit Spotify Family. 

Als je hiervoor al Spotify Premium had, dan had je dit abonnement via Spotify zelf. Om gebruik te maken van Spotify Family via KPN moet je Spotify Premium bij Spotify zelf opzeggen. Je behoudt Premium tot je volgende factuurdatum, en daarna wordt je account overgezet op Free.

Wanneer jouw Spotify account is omgezet naar Spotify Free kan je Spotify Family via KPN activeren. Dit hoef je maar voor 1 account te doen. Dit wordt de beheerder van de Spotify Family.

Vervolgens kan je Spotify accounts uitnodigen om lid te worden van jouw Spotify Family. De instructies staan hierboven ook. Zorg ervoor dat het adres van alles Spotify Accounts hetzelfde is als die van de beheerder.

 

Maar! Omdat Spotify Family nu is verwijderd uit jouw abonnement, zal dit lastig gaan. Je kunt het opnieuw proberen als Spotify Family weer is toegevoegd. Wel kan je ondertussen controleren of Spotify Premium al is opgezegd.


Jouw reactie: Maar het is niet handig dat je nu via verschillende kanalen contact hebt. Hierdoor worden zaken onnodig dubbel gedaan en kunnen zaken door elkaar lopen.

 

Laat ik dit zeggen: Als KPN zich aan zijn beloftes had gehouden dan was dit vorige week dinsdag al verder afgehandeld. Er zijn 2 Tickets gemaakt waarop ik niet wordt teruggebeld. Er wordt vandaag gezegd dat ik binnen het uur teruggebeld zou worden wat dus ook niet gebeurde. Ik zit uren aan de lijn voor Jan Doedel.Zijn er ook nog medewerkers die zeggen dat ik het maar met Spotify moet oplossen, Spotify weet nergens van !! Zeg nou niet dat het niet handig is!! Jullie zijn niet handig anders was het probleem opgelost geweest.

Zo, dat even uit de weg.

 

Je praat over een premium account wat helemaal niet bestaat !!! Ik heb vandaag 3X contact gehad met spotify die aangeven dat er helemaal geen premium of family account bij hun aanwezig is. KPN zegt echter rustig jawel hoor dat is wel actief. Het leuke is dat jullie spotify account pagina zegt dat ik een geactiveerd spotify account heb (al weken) en de medewerkster op dat moment vertelde dat spotify NIET geactiveerd was.

 

Nou leg onderstaande maar uit dan,

 

 


Beste Denise, 

Als je het echt zo goed weet, help me dan eindelijk eens. 

Dit zijn de feiten, 

KPN: Family account is nu actief nadat deze verwijderd is geweest omdat deze volgens jullie niet actief was maar wel als actief op de spotify account pagina van kpn werd aangegeven. (hopelijk kun je het nog volgen)

Vanmiddag is er dus door kpn een nieuw family account gestart in de hoop dat spotify zelf eindelijk kan zien dat ik ook een family account heb. Spotify zelf geeft aan dat er geen enkel betaald account aanwezig was.

Nu vele uren later is er nog steeds geen family account bij spotify bekend. En dit gaat zo al meer dan een week door. Blijkbaar is er niemand met de expertise dit te begrijpen.

Ik zou zeggen reduceer mijn abonnement met 14,99 en spotify dan zoek ik het daarna zelf wel uit. 


Inmiddels geholpen door Dineke. 

Zij was in staat mijn probleem om te zetten in de juiste acties. Gisteravond eindelijk de mail van Spotify dat ik mijn account kon activeren.

In het kort heeft ze ons account verwijderd en opnieuw aangemeld ondanks dat het al als geactiveerd in het systeem stond. 

Hulde aan Dineke,

 

Hopelijk lezen alle andere medewerkers die ik afgelopen week aan de lijn heb gehad dit ook. 


Ik snap dat je graag een oplossing wilde. Ik snap je frustratie. Maar als je via meerdere kanalen contact opneemt, doet iedere collega weer iets anders. Het is niet altijd even duidelijk wat de ander heeft gedaan. Daardoor kan het zijn dat collega's langs elkaar heen gaan werken. Wat voor meer frustratie bij jou kan zorgen. En dat willen we graag voorkomen. Het is daarom altijd het beste om via 1 kanaal contact op te nemen. Zo houden we het voor iedereen overzichtelijk.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat jij een oplossing wilt. Daarom heb ik mijn best gedaan om te verder te helpen. Helaas bleek mijn uitleg niet voldoende en ben je er daarmee toch niet uitgekomen. Maar ik begrijp dat Dineke jou inmiddels wel goed heeft kunnen helpen. Jouw Spotify Family is nu actief. Ik wens je veel luisterplezier.


Op zich ben ik het met je eens! 

Wat ik jammer vind is dat ik een week lang van het kastje naar de muur gestuurd wordt zonder dat er enige actie is. Na een week zijn dan de rapen gaar. Dan wil ik een oplossing en blijkbaar heeft mijn 4 keer op een dag bellen en op het zelfde moment contact hebben met Spotify toen toch geholpen.

Ik begrijp je goede bedoelingen maar na 7 medewerkers gesproken te hebben weet ik niet meer wie me wel kan helpen. 

Toch bedankt voor je goed bedoelde hulp,