Skip to main content

Ik heb bij KPN mijn Spotify abonnement uitgebreid van Premium naar Family. In MijnKPN staat Family, bij Spotify blijf ik op Premium. Al meerdere keren over gebeld, niks werkt of helpt. Spotify zegt: Ik zou met liefde willen helpen in deze situatie, maar dit probleem ligt niet in ons systeem. Helaas loopt KPN wel vaker te knoeien met facturen en abonnementen als het om Spotify gaat. Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee. Hoe gaat KPN dit oplossen en ervoor zorgen dat ik ook kan gebruiken waar ik voor betaal? En nee, het advies om een maandje te wachten omdat het zich dan allemaal vanzelf wel zal oplossen, vind ik geen klantvriendelijk advies. Graag daadwerkelijk een oplossing.

Hallo @Machii ,

Zo'n overgang is nooit direct verwerkt. Het kan welk tot één maand duren voor je echt over bent op Family. (Andersom met opzeggen, werkt het net zo.) Is het langer dan één maand geleden? Dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. 

Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak via deze link: 

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Facebook en X zijn alternatieven. 

Als je de keuze maakt om over te gaan van Premium naar Family, wordt er aangegeven van het ongeveer 15 minuten duurt voordat je er gebruik van kunt maken. Als je er over belt, wordt er maximaal 2 dagen gezegd. Dan wordt het tijd die informatie aan te passen, want het is misleidend. Bovendien betaal je wel direct voor het nieuwe abonnement. Terwijl het vervolgens een maand niet te gebruiken is. 

Als je de keuze maakt om over te gaan van Premium naar Family, wordt er aangegeven van het ongeveer 15 minuten duurt voordat je er gebruik van kunt maken. Als je er over belt, wordt er maximaal 2 dagen gezegd. Dan wordt het tijd die informatie aan te passen, want het is misleidend. Bovendien betaal je wel direct voor het nieuwe abonnement. Terwijl het vervolgens een maand niet te gebruiken is. 

Deze informatie klopt dan niet. Als je hier gaat zoeken, dan vind je voldoende andere topics van andere klanten die hetzelfde hebben meegemaakt. Maar goed: Uiteindelijk wordt je wel overgezet. Je moet alleen wel geduld hebben. Het is niet anders….  

Het was vroeger zo dat een overstap van Premium naar Family direct werd verwerkt. Tegenwoordig is het zo dat eerst de gebruiksperiode van je Premium afgerond moet zijn. Premium is maandelijks opzegbaar, per de datum dat het origineel geactiveerd is. Bij de overgang naar Family moet dan ook die datum afgewacht worden, @Machii. Je kunt inloggen, met je KPN ID, op spotify.kpn.com. Daar zie je dan een Spotify blok met een knop ‘Meer informatie’. Als je daarop klikt zie je de datum dat je Premium afloopt. Dat is ook het moment dat je Family kunt activeren. Je krijgt op dat moment dan ook een mail van ons met de activatielink.

Heb je Family al langer dan een maand geleden aangevraagd? Neem dan inderdaad even contact op om dit te laten nakijken.

Zo'n overgang is nooit direct verwerkt. Het kan welk tot één maand duren voor je echt over bent op Family. (Andersom met opzeggen, werkt het net zo.) Is het langer dan één maand geleden? Dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. 

Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak via deze link: 

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Facebook en X zijn alternatieven. 

Reageer