Skip to main content

Sinds ik overgegaan ben naar het nieuwe kpn plus gebeuren hapert spotify op m’n bluesound node 2. Ik heb van alles geprobeerd. Ook bekabeld geeft problemen. Alles ook gereset, Iemand tips? Ik heb nog wel het oude experiabox modem v10A. 

Sinds ik overgegaan ben naar het nieuwe kpn plus gebeuren hapert spotify op m’n bluesound node 2. Ik heb van alles geprobeerd. Ook bekabeld geeft problemen. Alles ook gereset, Iemand tips? Ik heb nog wel het oude experiabox modem v10A. 
 

Ben bang dat niemand de oplossing weet. Ik weer het dan ook niet. Ik moet of een nieuwe bluesound kopen of naar een concurrent als t mobile. De laatste is de goedkoopste optie. 

 


Hoi @edjepetje65!
Ik heb hier niet een kant en klare verklaring of oplossing voor, kun je toelichten wat voor specifieke apparaten je gebruikt hoe je deze aangesloten hebt zitten, je alles ingesteld hebt en waar je precies tegenaan loopt?

We denken graag even mee!


Hallo Thomas,

 

Wat leuk dat je wilt meedenken!

Zoals gezegd een Bluesound Node 2 draadloos aangesloten op een experiabox modem v10A.

Muziek draai ik via Spotify Connect. De Node is digitaal aangesloten op een Denon versterker.

Ging maanden goed, maar sinds einige tijd valt de muziek dus zeer regelmatig stil. Soms begint de muziek vanzelf weer verder te spelen na een uur of wat. De experiabox gereset, de instellingen staan nu op default. Eerder ook de Node reeds gereset. De node bekabeld verbinden gaf geen verschil. 

Omdat de problemen (vermoed ik als ik terugdenk) begonnen met de installatie van KPN plus zag ik daar een mogelijke oorzaak, al kan ik dat niet aantonen, het is puur het moment. 

Maar momenteel draait spotify ineens al een tweetal dagen zonder storing. Maar dat zegt ook n iet alles.

 

Heb jij tips?


Ah dat is wel merkwaardig inderdaad maar fijn dat het nu weer beter werkt, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dit anders kan veroorzaken.

Wat je nog zou kunnen uitsluiten is je Node bekabeld aan te sluiten op de experiabox:

Als dat gewoon werkt weten we dat we het in het Wifi moeten zoeken.
Als dat ook niet goed werkt vermoed ik dat ergens op je netwerk een apparaat de storing veroorzaakt, dan is het nog een kwestie van uitsluiten om erachter te komen waar de oorzaak zit.


Ah dat is wel merkwaardig inderdaad maar fijn dat het nu weer beter werkt, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dit anders kan veroorzaken.

Wat je nog zou kunnen uitsluiten is je Node bekabeld aan te sluiten op de experiabox:

Als dat gewoon werkt weten we dat we het in het Wifi moeten zoeken.
Als dat ook niet goed werkt vermoed ik dat ergens op je netwerk een apparaat de storing veroorzaakt, dan is het nog een kwestie van uitsluiten om erachter te komen waar de oorzaak zit.

En inmiddels draait  Spotify weer niet goed. Voortdurend uitval. Zoals gezegd bedraad aansluiten helpt ook niet.

En wordt het of een andere modem of Spotify vervangen voor iets anders. 

Is de nieuwe modem/router van KPN plus een optie denk je?


Ah dat is balen, wat voor netwerkapparatuur heb je verder nog aangesloten op je netwerk?

Een nieuw modem zal hier weinig uitmaken, die kan ik ook niet om laten ruilen tenzij hij defect is.


Teveel om op te noemen. Ik begrijp het van de experiabox. Maar misschien zit daar toch wel in defect in. In ga nu bekijken of ik over ga naar een andere muziekdienst of een andere provider. 
 

Dank voor het meedenken!