Skip to main content

Sinds kort is Spotify niet meer om aan te horen.

Zowel op mijn TV met Spotify app als mijn Yamaha versterker met Spotify Connect hapert en stopt het streamen te pas en te onpas. Ik heb bedraad en wifi getest.

Verder heb ik mijn modem zelf en via de KPN site al opnieuw opgestart en gereset.

Ik heb echt geen idee wat ik hier nog mee kan.

Ook een test via de KPN site geeft aan dat de verbinding in orde is.

Uiteraard al diverse kabels geprobeerd.

 

Kunnen jullie meten of er zaken niet goed zijn?

Ik lees ook dat de DNS liefst de KPN DNS moet zijn en niet de 8.8.8.8 van Google.

Kunnen jullie aub helpen want dit is zonde van mijn tijd, geld, maar vooral luister genot.

 

Dank Paul

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/1b707ea0-788a-11ec-8dd3-898d13889e13

 

Speedtest is wat aan de lage kant voor glasvezel lijkt me?

24 Mbps / 17 Mbps….


@Capitano Hi Paul, ik kan me voorstellen dat je optimaal van Spotify en je muziek wilt genieten. 

Het klinkt als een verstoring in Spotify Connect, maar dat is voor mij lastig om aan te wijzen. KPN voorziet je van jouw internetverbinding, Spotify is geen dienst van KPN. Wat de internetverbinding betreft, hoe gaat het bij ander gebruik van internet en op andere apparaten? Ik lees ook dat je jouw verbinding al via onze site hebt gecontroleerd en deze in orde was, dat is een goed teken. Heb je de speedtest via wifi of een bekabelde verbinding gedaan, en vanaf wat voor apparaat? Om een optimaal beeld van je internetsnelheid te krijgen, is het noodzakelijk om een computer of laptop rechtstreeks met een kabel op jouw Experia Box aan te sluiten en andere apparatuur tijdelijk los te koppelen. Wat voor snelheid haal je als je dan een speedtest doet?

Wat Spotify betreft raad ik je eerst aan om het op andere apparaten te testen. Hoe doet Spotify het als je het op een mobiele telefoon of computer/laptop test? Ik raad je daarnaast aan om contact met Spotify op te nemen voor verdere ondersteuning bij het oplossen van de geluidsproblemen. Zij kunnen je helpen met de Spotify app op je tv en Spotify Connect. 


Nou zeg wat een gedoe om de boel op de rit te krijgen bij Spotify. Na wat testen en probeersels heb ik nu een nieuw account op een ander email adres. alles netjes omgezet. Prima.

Maar nu de grote vraag hoe KPN mijn Spotify abbo omgaat zetten naar mijn nieuwe aangemaakte account?

Ik loop weer helemaal vast in de forums en de service pagina’s.

 

Help!

Groeten Paul

 


@Capitano Hi Paul, het kost moeite maar het gaat de goede kant op zo te lezen. Ik help je graag op weg met het Premium maken van je andere account. 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen. Dat kan je doen via MijnKPN.

Je leest er alles over in ons Spotify Premium topic. Laat het gerust weten als je vragen hebt. 


Hoi Alexandra,

Bedankt voor de hulp.

 

Moet ik deze stappen volgen?

Jammer dat je het Spotify abonnement op wilt zeggen bij KPN. Om Spotify Premium of Family te beëindigen doe je het volgende:

- Log in bij MijnKPN

- Ga naar ‘Producten’

- Klik op ‘Extra opties wijzigen of toevoegen’

- Zet bij Internet of Mobiel het vinkje uit bij Spotify

- Rond je wijziging af door op de knop ‘Volgende’ te klikken

Je kunt Spotify na het opzeggen nog steeds gebruiken. Met Spotify Free luister je naar muziek, maar dan wel met reclame tussendoor. Je kunt na het opzeggen overigens nog een maand blijven genieten van Spotify Premium of Family.

 

De link opent namelijk niet.

En het aanmelden dan? Na hoeveel tijd kan dat?

Groet Paul


Ik heb dit probleem ook, in mijn vriendenkring hebben ze dit probleem ook. 

Allemaal kpn als provider. 

Het ligt echt niet aan je instellingen. 

Zelf heb ik het nu ook al een paar maanden. Het is echt vervelend, soms gaar het ff goed, gisteren was het weer niet te doen. 

Ik hoop dat er vanuit kpn goed naar gekeken gaat worden. 


Dit probleem heb ik ook bij Ziggo met een 300Mbps vaste verbinding op m’n Yamaha receiver. Het ligt dus niet aan KPN lijkt me…

Waar dan wel?? Ik vermoed dat Spotify wat problemen heeft om een constante stream te leveren.

 

 


Hi allen, het lijkt inderdaad iets in de manier van verbinden met Spotify te zijn. Dat kan je het beste testen door het eerst op een ander apparaat te proberen zonder tussenkomst van (extra) geluidsapparatuur. Je kunt via KPN wel een abonnement op Spotify nemen, maar het is geen dienst van KPN. Daarom raad ik jullie aan om contact met Spotify op te nemen voor hulp hierbij.

….. Wat Spotify betreft raad ik je eerst aan om het op andere apparaten te testen. Hoe doet Spotify het als je het op een mobiele telefoon of computer/laptop test? Ik raad je daarnaast aan om contact met Spotify op te nemen voor verdere ondersteuning bij het oplossen van de geluidsproblemen. Zij kunnen je helpen met de Spotify app op je tv en Spotify Connect. 

 

@Capitano Mijn reactie is later dan mijn bedoeling was, sorry! Klopt, je kan Spotify opzeggen door het uit te zetten in MijnKPN. Het duurt daarna even voordat jouw account van premium af gaat en ‘free’ wordt, omdat het verwerkt moet worden door Spotify. Dat kan tot een maand duren. Je merkt snel genoeg wanneer jouw account op ‘free’ omgezet is, omdat je dan reclames tussendoor ziet en hoort. Dat betekent dat je Spotify Premium weer kan aanvragen en meteen daarna activeren. 

Lukt het wel om in te loggen in MijnKPN? Heb je het via de website of via de app geprobeerd?


Dit probleem heb ik ook bij Ziggo met een 300Mbps vaste verbinding op m’n Yamaha receiver. Het ligt dus niet aan KPN lijkt me…

Waar dan wel?? Ik vermoed dat Spotify wat problemen heeft om een constante stream te leveren.

 

 

Het lijkt idd aan Yamaha te liggen. Ze weten ervan maar hebben nog geen oplossing.
Ik ben nu in contact met service afdeling en heb al wat info over de Yamaha en gebruikte ziggo modem gestuurd. Ook heb ik gevraagd om een firmware downgrade omdat dit probleem voorheen niet speelde.

Het is nu even afwachten