Skip to main content

Hier exact hetzelfde probleem en eerder nooit last gehad! Als ik via 4G Spotify Connect stream dan is er geen enkel probleem. Het zit hem dus echt bij KPN!

Als je Googled kun je vinden dat pakweg 2 jaar geleden hetzelfde issue speelde. Toen bleek er ook een omweg gecreƫerd te zijn voor Spotify-verkeer binnen KPN waardoor de latency verhoogd werd. Het zou me niks verbazen dat dat nu opnieuw het geval is.

Hoewel ik best tevreden ben over glasvezel van KPN, is dit echt een reden om over te stappen. Ik ben een Spotify Connect grootverbruiker. Hopelijk snel een oplossing, anders doei KPN.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je reactie aangemaakt

Beste @PatrickvO, welkom! Jammer om te lezen dat je dit ervaart.. Welk topic verwijs jij naar? Er is in het verleden wel een probleem geweest met Spotify in combinatie met Sonos, maar dat ging expliciet om Sonos. En dat lees ik bij jou niet. Je hebt alle tips op de website van Spotify al eens doorgenomen? We krijgen niet heel veel vragen erover, dus ik twijfel vooralsnog of dit iets met KPN te maken heeft, om eerlijk te zijn.Ā 


Ik had eerst Sonos. Ben door de ellende daarmee overgestapt op Heos van Denon. En nu opnieuw ellende.Ā 
De tips op de Spotify website zijn zo algemeen van aard dat je daar niks mee opschiet. Mijn receiver is bekabeld aangesloten, apps en firmware uptodate etc.

Het opvallende is dat de klachten vrijwel allemaal bij Spotify Connect gebruikers zitten die via KPN internet hebben.Ā 
Daarnaast gebruik ik mijn HEOS ook weleens op het werk, met mijn eigen Spotify account. En daar hapert het nooit!


Welke Experia Box heb jij? Gebruik je ook Wifi versterkers o.i.d.? Je zou gebruik kunnen gaan maken van Extra Wifi. Maar dan ligt het er dus even aan welke apparatuur je gebruikt. In dat geval maak je een eigen netwerk, die je dan op 2.4 GHz vast zou kunnen zetten. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Meer uitleg over Extra Wifi vind je bijvoorbeeld in het topic van de Box 12.Ā 


Hoi Marcia, ik heb de KPN box 12 en door het huis in totaal 4 super wifi punten. Daar ligt het dus niet aan.Ā 
Het zit hem echt in de koppeling van KPN met Spotify. Mijn receiver is namelijk bedraad aangesloten en mijn mobiele speaker via wifi, deze kun je tegelijk koppelen aan SpotifyĀ en op exact hetzelfde moment is er soms een onderbreking van 1 a 2 seconden. Het zit hem dus niet in de wifi.Ā 

Ā 

Ā 


Werkt het zonder Spotify connect dan wel naar behoren? Ik verwacht namelijk toch dat als Spotify zelf wel goed werkt, dat het met de Heos/Spotify connect koppeling te maken heeft.Ā 


Ik moet de experiabox steeds herstarten om spotify connect te gebruiken, als ik het goed begrijp kan ik ook beter overstappen naar een andere provider.


HalloĀ @edjepetje65Ā , dat is wel een erge voorbarige conclusie en de weg van de minste weerstand.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je een glas-of een koperverbinding?

Wat voor (fout)melding(en) krijg je als je Spotify wilt gebruiken?

Ā 


Dag Jan, tja tis gewoon een vervelend probleem he. Verder super tevreden hoor.

betreft een v10a experiabox. Glasvezel.Ā Versterker, een Cambridge Minx Xi is met utp kabel aangesloten. Draadloos kan ook maar geeftĀ geen verandering. Ik krijg de melding spotify niet ingelogd en kan verder niets. Experiabox herstarten lost het probleem wel op.Ā 


Hallo @edjepetje65Ā ik zowel vanĀ Cambridge Minx XiĀ  als van Spotify te weinig verstand om je daar goed mee te helpen.

@PeterGĀ is goed thuis in deze materie, ik heb hem even ingeseind en kan en wil je misschien wel verder helpen.

Succes.

Ā 

Ā 


Dat zou fijn zijn! Ik wacht het afā€¦


Ik krijg de melding spotify niet ingelogd en kan verder niets. Experiabox herstarten lost het probleem wel op.Ā 

Uit deze opmerking haal ik dat je Spotify app geen verbinding kan maken met de server van Spotify. Na een reset van het modem wel, dus is het geen consequent probleem.

Doe ipv een herstart (30 sec. stroomloos) eens een RESET van de V10A.
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/reset-experia-box.htm

Tja, @JanDĀ . Zelf vind ik Spotify overigens een overbodige uitvinding. Grootste bezwaar vind ik; geen nieuws. Je bent verstoken van de wereld . Verder hoor je over het algemeen (de muzieksoort) wat je zelf wil. Om nooit verrast te worden door wat anders 'ā€™hee dit is ook leuk'ā€™ .
(Vind ik trouwens ook met de Stingray kanalen)