Skip to main content
Antwoord

Spotify omzetten van Premium naar Family, maar activeren lukt niet

• November 26, 2025
  • 2 reacties
  • 28 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb op 17-11 een nieuw abonnement afgesloten waarbij mijn spotify van premium naar family zou gaan. 
Als ik op jullie site kijk staat er dat dit binnen 30 minuten geregeld zou zijn. Nu 26-11 hebbelijke geen mail ontvangen om te activeren en na een half uur met een medewerker aan de telefoon te hebben gehangen krijg ik alleen het antwoord nog een 24 uur wachten. Het abonnement staat wel bij mijn kpn app maar niet bij de te activeren entertainment. Ik zou het probleem graag zsm verholpen hebben. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Simoneverspeek, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt.

Normaal gesproken duurt het inderdaad niet heel lang voordat je een e-mail met instructies voor activering krijgt. Meestal heb je deze wel binnen 3 uur. Maar soms kan het uitschieten en duurt het 24 uur voor je een e-mail krijgt.

Alleen, jij wacht nog altijd op de e-mail. En dus is het een goede tip van ​@joop2011 om te controleren of Spotify Family al wel in MijnKPN staat. Als dit zo is, dan kan je Spotify Family activeren via de Spotify activatiepagina. Log daar in met jouw KPN ID en volg de stappen. Hopelijk geniet jij dan snel van Spotify Family.

2 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 26, 2025

Ik heb geen website.😉

Meestal kan je Spotify activeren binnen 30 minuten, ook als je geen mail hebt ontvangen.

Kijk eerst in MIJNKPN of Spotify nog op Premium staat of dat het daar op Family staat.

Als je iets aanpast, toevoegt, etc. via MIJNKPN, komt het in een soort winkelwagen. Je moet het daarin doorzetten. Anders gebeurd er niets (had ik verleden week met Disney+, ik vergat toen even die laatste stap)

zie hier om Spotify via KPN te activeren.

Mocht het niet werken, bel dan gratis 0800-0402

Of wacht op een moderater (KPN medewerker). Dat kan een paar dagen duren i.vm. de drukte. 

Vul in dat geval je gegevens zover mogelijk in. Alleen de moderater kan die zien. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 27, 2025

Hallo ​@Simoneverspeek, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt.

Normaal gesproken duurt het inderdaad niet heel lang voordat je een e-mail met instructies voor activering krijgt. Meestal heb je deze wel binnen 3 uur. Maar soms kan het uitschieten en duurt het 24 uur voor je een e-mail krijgt.

Alleen, jij wacht nog altijd op de e-mail. En dus is het een goede tip van ​@joop2011 om te controleren of Spotify Family al wel in MijnKPN staat. Als dit zo is, dan kan je Spotify Family activeren via de Spotify activatiepagina. Log daar in met jouw KPN ID en volg de stappen. Hopelijk geniet jij dan snel van Spotify Family.