Skip to main content

eind februari heb ik mijn premium spotify abonnement opgezegd

kreeg een keurige bevestiging

nu 3 mei betaal ik nog steeds voor spotify, helpdesk gebeld die bevestigen dat ik het abonnement heb stop gezegd en zien ook dat ook in het systeem

ze adviseren mij contact op te nemen met spotify en het daar nogmaals te laten beeindigen

iets wat mij zeer verbaast want het abonnement loopt via KPN

toch maar eens op de betreffende site gekeken maar daar valt niets op te zeggen want volgens hun site is mijn abonnement gekoppeld aan een partener bedrijf in dit geval KPN

HELP hoe kom ik van dit abonnement af?

 

RLBooij

 

Nog een keer contact gehad met uw helpdesk

ditmaal zegt men dat ze spotify gaan blokkeren

zodat deze niet meer kan factureren

Mijn zorg is nu dat spotify mij aansprakelijk / aanmaningen gaat zenden door een fout tussen kpn en spotify


Hi @rieksl

Als je niet bij Spotify zelf een abonnement hebt afgesloten kunnen zij je nooit iets in rekening brengen. Ervan uitgaande dat je bij KPN Spotify hebt aangevraagd moet je ook bij KPN zijn om dit weer uit te laten zetten.

Heb je al geprobeerd om dit via ‘Mijn KPN’ uit te zetten? 


Kpn erkent dat het spotify abonnement is opgezegd 

maar de facturering tegen houden kunnen ze schijnbaar niet


Kpn erkent dat het spotify abonnement is opgezegd 

maar de facturering tegen houden kunnen ze schijnbaar niet

Is er geen sprake van een laatste verrekening? Als je Spotify hebt uitgezet betaal je op de eerstvolgende factuur nog wel de dagen dat je het hebt gebruikt. 

Wat zie je in ‘Mijn KPN’ staan?


Hi @rieksl! Wil je nog 1 ding voor me bevestigen? Log in op je Spotify account. Ga daar naar accountoverzicht. Bij “Je abonnement” staat een stuk over Betaling. 

Wanneer Spotify betaald wordt via KPN ziet dat er zo uit:

Wil je bevestigen dat jij daar ook hebt staan dat de betaling gaat via KPN? Als dat zo is, laat het dan hier weten. 

Wanneer je Spotify via KPN opzegt, sturen wij een signaal om dat ook aan die kant stop te laten zetten. Spotify pakt dit binnen enkele weken op. In zeldzame gevallen gaat dit de eerste keer niet goed. Dan wordt niet automatisch een tweede keer dit signaal verstuurt. Als dit zo is laat ik dit handmatig alsnog voor je uitzetten. 

Ik hoor het graag. 🙂


Het abonnement loopt via kpn 

kpn heeft dat ook bevestigd 

Een medewerkster heeft de betaling voor mij geblokkeerd 

op de site van spotify kom ik niet verder daar staat dat mijn abonnement loopt via. Kpn

ik had ook geen familie account 


Verder zie ik op de spotify site

betalingen : jou abonnement is gekoppeld aan onze partners kpn/xs4all 

benader de kpn voor vragen over je abonnement 


@rieksl ik heb het doorgezet naar de juiste afdeling. Die reageren meestal binnen een paar werkdagen. Zodra die reactie is gegeven laat ik het je hier weten. 


@rieksl de afdeling kan via het klantnummer niks vinden. Wil je in je profiel laten weten wat je gebruikersnaam is? En met welk e-mailadres je inlogt? Dan vinden we het account op die manier. 


Ik zie op de binnen kort te ontvangen nota 

dat Spotify nog steeds in rekening gebracht wordt 

voor de duidelijkheid het gaat om mijn mobiel eindigend op 06…….221


Dit moet zijn 06……124


@rieksl wil je voor de zekerheid nog laten weten met welk e-mailadres of welke gebruikersnaam je inlogt? Dan zet ik het in 1 keer goed door. 

Deze mag je in de “Persoonlijke opmerkingen” in je profiel zetten. Laat hier nog wel even weten wanneer je dat gedaan hebt. Ik krijg daar niet automatisch bericht van. 


Ik vermeld het gevraagde nu


@rieksl ik heb het nogmaals doorgegeven. Ik verwacht snel na het weekend antwoord.


@rieksl mijn collega heeft de oorzaak gevonden. Spotify is voor je opgezegd. Wel was het Spotify met een maandelijks abonnement. De uiteindelijke einddatum is 11 juni. Na die datum is Spotify volledig opgezegd en uitgezet. 


Dat vind raar ik heb op 22 maart  mijn abbo beëindigd 

heb daar ook een bevestiging van gehad van de kpn

ik verwacht dan ook dat de extra betaalde maanden gecrediteerd 

RLBooij