Skip to main content
Antwoord

Spotify opzeggen via KPN lukt niet, er is geen abonnement zichtbaar in MijnKPN

• October 10, 2025
  • 9 reacties
  • 78 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

Ik heb helaas nogsteeds via mijn KPN-abonnement een Spotify Premium-abonnement lopen. Ik probeer dit account al ruim een jaar stop te zetten, zonder succes. Ik heb inmiddels zo'n beetje elk stappenplan gevolgd en ben ten einde raad.

In mijn KPN zie ik het account niet meer staan, in de spotify app mijn lidmaatschap opgezegd, klus geklaard dacht ik. Tot ik een paar maanden later de factuur van KPN bekeek. Bleek ik tot mijn schrik nog steeds iedere maand voor Spotify te betalen! Elke maand probeer ik het weer opnieuw en toch blijven de kosten op mijn factuur staan...

Ik baal hier wel van, want ik betaal nu al meer dan een jaar voor een dienst die ik niet meer gebruik. Ik ben ook erg teleurgesteld dat het zo omslachtig en ingewikkeld is om een abonnement op te zeggen… Als ik het forum hier lees blijk ik niet de enige te zijn.

Hopelijk kan hier iemand mij helpen.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Boon120345, ik reageer even, omdat Erwin afwezig is.

Mijn collega's hebben aangegeven dat Spotify per 16 oktober is stop gezet. Het kan zijn dat het nog 1 keer op de factuur staat, maar dan met een terugbetaling voor de rest van de factuur periode. Maar daarna zou het niet meer voor mogen komen. Is dit wel het geval, trek dan gelijk opnieuw aan de bel.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

Miscchien op deze manier.

1. Ga naar je accountpagina: Open je webbrowser en ga naar spotify.com/account
  2. Log in: Meld je aan met je Spotify-gebruikersnaam en wachtwoord. 
  3. Navigeer naar je abonnement: Zoek naar de sectie of het tabblad met 'Je abonnement'. 
  4. Kies opzeggen: Klik op 'Abonnement wijzigen' en vervolgens op 'Abonnement opzeggen' of 'Spotify annuleren'. 
  5. Voltooi de annulering: Volg de verdere instructies om de opzegging te bevestigen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Dank voor je reactie, maar ik heb dit stappenplan al meerdere keren doorlopen en geeft niet het gewenste resultaat.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 11, 2025

Heb je het abonnement (betaling) lopen via KPN?

En je ziet hem niet in MIJKKPN begrijp ik.

Bel dan gratis 0800-0402, dan kunnen zij het voor je oplossen.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Boon120345 . Welkom hier.

Dus je bent al maanden bezig om Spotify op te zeggen en telkens verschijnt het abonnement weer op de factuur?  Klopt het dat het op je rekening onder de rubriek online aankopen staat?

Als dat het geval is kan ik je waarschijnlijk verder helpen.  Laat je me hier even de details weten? En zou je je forumprofiel willen invullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 13, 2025

Hoi ​@Boon120345 . Welkom hier.

Dus je bent al maanden bezig om Spotify op te zeggen en telkens verschijnt het abonnement weer op de factuur?  Klopt het dat het op je rekening onder de rubriek online aankopen staat?

Als dat het geval is kan ik je waarschijnlijk verder helpen.  Laat je me hier even de details weten? En zou je je forumprofiel willen invullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Dag ​@Erwin van KPN ,

Dank voor je reactie. Eerst niet, maar op de laatste facturen staat het inderdaad als “online aankopen” vermeld.

Ik heb mijn profiel ingevuld, gegevens over modem etc. weet ik even niet. Daar zou ik later naar moeten kijken. Ik hoop dat je me verder kan helpen, alvast dank!

Erwin van KPN
Moderator

Geen zorg, ​@Boon120345 . DIt is ruim voldoende.  

Zo te zien staat het actief op je mobiele abonnement.  Ik heb direct mijn collega's gemaild.  

Als jij volgende week dinsdag nog niks gehoord hebt (of een wijziging hebt gemerkt in je abonnement, laat het mij hier dan even weten.   Ik verwacht trouwens dat spotify deze week nog stopgezet gaat worden. Maar we moeten even afwachten. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Mijn collega's hebben aangegeven dat Spotify per 16 oktober is stop gezet. Het kan zijn dat het nog 1 keer op de factuur staat, maar dan met een terugbetaling voor de rest van de factuur periode. Maar daarna zou het niet meer voor mogen komen. Is dit wel het geval, trek dan gelijk opnieuw aan de bel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Dank voor de hulp, ik wacht het even af :)

Erwin van KPN
Moderator

Ja, laat je tzt even weten of het netjes is verrekend?  Dat zou dus nog een klein maandje kunnen duren maar dan zou ook alles opgelost moeten zijn.