Skip to main content
Beantwoord

Spotify Premium blijft maanden na opzegging nog steeds actief

  • 2 September 2024
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

In november 2023 heb ik mijn Spotify Premium abonnement dat via KPN mobiel liep stopgezet. Dit om te kunnen overstappen naar Spotify Duo, dat via mijn partner is afgesloten. De betaling is keurig stopgezet op mijn KPN facturen per december, maar Spotify Premium blijft tot op heden actief.

Ik heb hierover eind 2023/begin 2024 telefonisch contact gehad met de klantenservice en kreeg te horen dat er geen Spotify Premium meer aan mijn abonnement is gekoppeld en het soms een tijdje kan duren voordat dit goed bij Spotify is verwerkt. Ik zou vanzelf reclame gaan horen en dan weten dat het account is omgezet naar free. 

In juli 2024 heb ik van KPN mail ontvangen met daarin het volgende bericht: "Je hebt in het verleden je Spotify Premium abonnement opgezegd. Of je Spotify Premium abonnement is door een wijziging of verlenging komen te vervallen. Wij zijn toen vergeten je Spotify abonnement stop te zetten. Daarom doen wij dit alsnog op 1 augustus 2024." Het is inmiddels 2 september en het Premium abonnement is nog steeds actief. Bij wederom telefonisch contact met de klantenservice is het advies 'Neem contact op met Spotify'. Maar Spotify verwijst naar KPN 'Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.'. 

Hier op het forum lees ik meerdere gevallen waarbij het mis is gegaan, maar uiteindelijk toch is gelukt om het abonnement via KPN definitief te stoppen. Kan iemand hierop meekijken en zorgen dat ook bij mij dit laatste vinkje wordt uitgezet? Dan kan ik eindelijk gebruik gaan maken van Spotify Duo.

Welkom op de community @Marjo W., als je Spotify stopzet verwacht je natuurlijk niet dat je ervoor blijft betalen. Daarvoor hoef je inderdaad niet naar Spotify toe, dat is iets aan onze kant. Met de gegevens die op je profiel staan zie ik echter geen abonnement waar Spotify op de factuur staat. Kloppen die gegevens daar wel?


Dag Jasper, dank voor je reactie. De betaling is keurig stopgezet op mijn KPN facturen per december 2022, dus ik betaal niet maar mijn Spotify Premium blijft toch actief. 

Via Spotify zelf kan ik niets wijzigen in mn account of overstappen op een ander Spotify abonnement todat mijn account door KPN definitief is losgekoppeld/omgezet naar Spotify Free.

De gegevens in mijn profiel zijn verder helemaal up to date. Wellicht goed om te vermelden dat ik oorspronkelijk het mobiele abonnement incl de Spotify add-on heb aanschaft bij Telfort. Dat ooit is overgenomen door KPN. Misschien dat daardoor het abonnement niet goed kan worden stopgezet?


Duidelijk, dank je voor de toevoeging @Marjo W.. Ik heb een andere afdeling gevraagd om mee te kijken, zij zien geen actief Premium account meer staan. Ze hebben wel een actie gedaan om te kijken of jouw account daarmee van Premium af gaat. Zou je de komende dagen kunnen kijken of het Free is geworden?

Als het dan nog niet is gelukt, zou je het e-mailadres dat bij het Spotify account hoort dan aan je profiel toe kunnen voegen? Dan kan ik de collega's vragen om daar mee op zoek te gaan.


De actie heeft gewerkt, het account is nu omgezet naar Spotify Free. Heel erg bedankt voor het meekijken @Jasper van KPN !


Dat is fijn om te lezen, ik ben blij dat het daarmee gelukt is 🙂

Als er nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden


Reageer