Skip to main content
Beantwoord

Spotify Premium Family via KPN kan niet worden beëindigd door ‘openstaande bestelling’

• December 29, 2025
  • 4 reacties
  • 28 keer bekeken

Hoi,

Ik loop tegen een probleem aan met het beëindigen van mijn Spotify Premium Family-abonnement via KPN. Misschien herkent iemand dit of weet iemand hoe ik dit opgelost krijg.

Ik wil het Spotify-abonnement stopzetten, maar dat lukt niet via de MijnKPN-app en ook niet via de website. Ik heb vervolgens met KPN gebeld, maar ook de medewerker kon het niet beëindigen. De reden die ik kreeg: er zou een ‘openstaande bestelling’ zijn, waardoor er geen wijzigingen kunnen worden doorgevoerd.

Alleen… er is helemaal geen echte bestelling. Wat er wél speelt:

• Ons KPN-contract loopt tot 13 maart 2026.

• Ik kreeg een verlengingsaanbod, maar dat was slechts €10 korting.

• Ik heb aangegeven dat overstappen naar Delta mij €30 korting oplevert én een veel snellere glasvezelverbinding.

• De KPN-medewerker begreep mijn punt en gaf zelfs aan dat overstappen (en eventueel later terugkomen) goedkoper zou zijn.

• We maken nu gebruik van de overstapservice en stappen op 13 maart over.

En nu komt het probleem: Omdat er volgens het systeem een ‘bestelling’ openstaat (die er dus feitelijk niet is), kan ik Spotify niet opzeggen. Daardoor zouden we nog 3 maanden €22 per maand moeten betalen voor een dienst die we niet meer willen.

Ik ben door KPN doorverwezen naar de nieuwe provider (die hier niets mee te maken heeft) en naar Spotify zelf. Spotify geeft aan dat alleen KPN het abonnement kan beëindigen, omdat het via KPN loopt.

Kortom: ik zit klem tussen systemen en partijen, en niemand kan het oplossen.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Of weet iemand binnen KPN hoe dit wél opgelost kan worden? Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Laatje77 en welkom op de community!

Bedankt dat je dit zo duidelijk uitlegt. Ik snap heel goed dat je hier gefrustreerd van raakt. Je wilt iets simpels regelen, je krijgt verschillende antwoorden, en ondertussen loopt de rekening gewoon door. 

Ik leg graag uit wat er aan de hand is, ook al is het geen fijn antwoord. Op dit moment staat er in ons systeem een openstaande bestelling. Dat is in jouw geval de overstap die is aangemeld via de overstapservice. Ook al voelt dit niet als een “echte” bestelling, voor het systeem is dat wel zo. Zolang die overstap openstaat kunnen er geen wijzigingen worden gedaan aan het abonnement, dus ook Spotify niet worden stopgezet

Wil je toch een wijziging doen, zoals het opzeggen van Spotify, dan moet eerst de huidige overstap/bestelling worden geannuleerd, daarna kan Spotify worden stopgezet en eventueel kan daarna opnieuw een overstap worden aangevraagd

Ik begrijp heel goed dat dit niet logisch voelt en dat je hier last van hebt, maar helaas is dit hoe onze systemen werken en waar wij (moderators) en ook de collega’s van de klantenservice niets aan kunnen veranderen. 

4 reacties

• December 29, 2025

We maken nu gebruik van de overstapservice en stappen op 13 maart over.

Dat is de zogenaamde "bestelling".

Ik ben door KPN doorverwezen naar de nieuwe provider

Dat is natuurlijk onzin. Jij hebt zelf voor Delta gekozen. Je begon er zelf over. Een KPN medewerker heeft jouw niet doorverwezen. 

Het enige wat nu kan is de overstap annuleren bij Delta denk ik. Ik vrees een beetje dat er geen andere optie is. Hoe ridicuul dat ook is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar de KPN medewerker heeft mij vandaag wel degelijk gezegd dat ik het of bij Spotify moest proberen of via Delta. En dat laatste is natuurlijk grote onzin, want die heeft hier niets mee te maken. Ik ben klant van KPN en het slaat nu natuurlijk nergens op dat ik niet van mijn Spotify af kan, want volgens hun eigen 'regels' kun je de extra diensten die je afneemt, dagelijks opzeggen. 

• December 29, 2025

Ik denk dat er weinig aan te doen is. Het systeem van KPN kan maar 1 ding tegelijk. En pas als dat afgerond is kan je weer iets wijzigen.

Op dit moment is het systeem bezig met de overstap. Dat houd in dat verder alles geblokkeerd is.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 2, 2026

Hoi ​@Laatje77 en welkom op de community!

Bedankt dat je dit zo duidelijk uitlegt. Ik snap heel goed dat je hier gefrustreerd van raakt. Je wilt iets simpels regelen, je krijgt verschillende antwoorden, en ondertussen loopt de rekening gewoon door. 

Ik leg graag uit wat er aan de hand is, ook al is het geen fijn antwoord. Op dit moment staat er in ons systeem een openstaande bestelling. Dat is in jouw geval de overstap die is aangemeld via de overstapservice. Ook al voelt dit niet als een “echte” bestelling, voor het systeem is dat wel zo. Zolang die overstap openstaat kunnen er geen wijzigingen worden gedaan aan het abonnement, dus ook Spotify niet worden stopgezet

Wil je toch een wijziging doen, zoals het opzeggen van Spotify, dan moet eerst de huidige overstap/bestelling worden geannuleerd, daarna kan Spotify worden stopgezet en eventueel kan daarna opnieuw een overstap worden aangevraagd

Ik begrijp heel goed dat dit niet logisch voelt en dat je hier last van hebt, maar helaas is dit hoe onze systemen werken en waar wij (moderators) en ook de collega’s van de klantenservice niets aan kunnen veranderen.