Skip to main content

Hoi!

Ik heb zojuist ons Spotify abonnement gedowngraded van Family naar Premium. Het account waarmee ik Family heb aangemeld bij KPN gaat/moet komen te vervallen. Een ander account zal de Premium gebruiker gaan worden. Het abonnement loopt nog tot 10-08-2023. Pagina's met betrekking tot Spotify (https://spotify.kpn.com/) of pagina's binnen het Spotify account bieden geen (eenvoudige) mogelijkheid om de gebruikersnaam bij KPN te wijzigen. Na wat zoeken kwam ik het volgende tegen:
 

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.


Deze procedure heb ik dus zojuist gevolgd maar omdat ik nog een actief abonnement heb lopen (tot 10-08-2023) lijkt het één en ander niet te werken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu de gegevens goed bij KPN in het systeem krijg? Gaat om dit riedeltje, voor de duidelijkheid:

Details
Je hebt momenteel Spotify Premium Family, betaald tot en met 10-08-2023
Je hebt bij Spotify een bestelling geplaatst om Spotify Premium Individual af te nemen per 10-08-2023.
Emailadres bekend bij Spotify: {huidig e-mailadres}
Jouw naam bekend bij Spotify: {huidige gebruikersnaam}

Hoi @Berkenpies, heb je wel bevestiging gehad van het verwijderen en weer opnieuw aanvragen? 

Ik vermoed dat ik dat uit jouw stukje onder details haal. Daar staat dat het de 10e eraf gaat en de 10e de nieuwe ingaat waarmee je dan een ander account kan koppelen. 


Hoi @Bart_Z,

Bedankt voor je reactie.

 

heb je wel bevestiging gehad van het verwijderen en weer opnieuw aanvragen?


Zeker! :)
 

Ik vermoed dat ik dat uit jouw stukje onder details haal. Daar staat dat het de 10e eraf gaat en de 10e de nieuwe ingaat waarmee je dan een ander account kan koppelen. 


Om die reden heb ik dan ook besloten om Spotify geheel op te zeggen, de 10e (of 11e) af te wachten en het dan weer in te schakelen / af te nemen. Wellicht dat de situatie dan anders is.


Dat is zoals ik het gezien heb de beste weg inderdaad. Het staat tot de 10e actief. Hoor graag of het daarna lukt.


Ik kan het nu bevestigen; je moet inderdaad wachten tot het lopende abonnement (Family - mijzelf als hoofdafnemer bij Spotify) is afgelopen alvorens je Premium kunt activeren in combinatie met een ander Spotify account.

Vanochtend heb ik Spotify bij KPN weer aangezet en het Spotify account van mijn vrouw hier succesvol aan gekoppeld.

Probleem opgelost dus. Bedankt voor het meedenken @Bart_Z! :)


Top dat het nu gelukt is. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten. 

Fijn weekend gewenst.Â