Skip to main content
Beantwoord

Spotify Premium jarenlang gefactureerd zonder dat ik betaalde account heb

• July 14, 2025
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Net 1,5 uur gebeld met KPN. Al jaren wordt er spotify premium gefactureerd door KPN terwijl spotify zegt dat ik geen betaalde account heb. KPN verwijst naar spotify en spotify zegt dat ze niet in KPN systemen kunnen. Ik ben al honderden euro’s kwijt en zeg zeggen gewoon keihard dat ze alleen factureren en verder nergens verantwoordelijk voor zijn.

ze hebben bevestigd dat het e-mailadres dat ik gebruikte het juiste account betreft, maar dat geeft dus alleen gratis spotify en geen premium. Stom genoeg wilde ik mijn dochters laten profiteren dus net omgezet naar family. Omdat ik dacht, daar komen we wel uit. Nu betaal ik nog meer en als ik de berichten op dit forum zo lees vrees is het ergste. Graag hulp.

oh, ja. Ik heb spotify volgens KPN, maar geen te activeren diensten. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Bb3. Welkom op de KPN Community! Het is nooit leuk om erachter te komen dat je voor iets betaald, terwijl je er geen gebruik van maakt of hebt gemaakt. Dan kan ik mij goed voorstellen dat je dan aanklopt bij de facturerende partij. 

Wat de functie van de facturerende partij, KPN dus in dit geval, is de dienst beschikbaar maken en elke maand in rekening brengen. Of je er dan gebruik van maakt, dat is dan de keuze van de afnemende partij, jij in dit geval. Als je er geen gebruik van wilt maken, dan kun je het weer opzeggen. Dat is jouw verantwoordelijkheid en ook om maandelijks goed de factuur te bekijken of er zaken op staan die weer beeindigd kunnen worden. 

Dit gezegd hebbende is het natuurlijk wel vervelend dat je er zo lang voor hebt betaald, maar niet Spotify Premium hebt gebruikt. Ook wil je nu upgraden naar Spotify Family, dus misschien kunnen we wel enige coulance toepassen. Daarom raad ik je aan om een klacht aan te maken en dan nemen mijn collega's zo snel mogelijk contact met je op. 

Is het al gelukt om Spotify Family te activeren? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@Bb3 waarom jaren terug niet meteen gereageerd na de 1e foutieve factuur???

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@Bb3 waarom jaren terug niet meteen gereageerd na de 1e foutieve factuur???

Zijn account is simpelweg nooit als Premium geactiveerd, dat is iets anders dan een onjuiste factuur.

• July 14, 2025

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Hoi ​@Bb3. Welkom op de KPN Community! Het is nooit leuk om erachter te komen dat je voor iets betaald, terwijl je er geen gebruik van maakt of hebt gemaakt. Dan kan ik mij goed voorstellen dat je dan aanklopt bij de facturerende partij. 

Wat de functie van de facturerende partij, KPN dus in dit geval, is de dienst beschikbaar maken en elke maand in rekening brengen. Of je er dan gebruik van maakt, dat is dan de keuze van de afnemende partij, jij in dit geval. Als je er geen gebruik van wilt maken, dan kun je het weer opzeggen. Dat is jouw verantwoordelijkheid en ook om maandelijks goed de factuur te bekijken of er zaken op staan die weer beeindigd kunnen worden. 

Dit gezegd hebbende is het natuurlijk wel vervelend dat je er zo lang voor hebt betaald, maar niet Spotify Premium hebt gebruikt. Ook wil je nu upgraden naar Spotify Family, dus misschien kunnen we wel enige coulance toepassen. Daarom raad ik je aan om een klacht aan te maken en dan nemen mijn collega's zo snel mogelijk contact met je op. 

Is het al gelukt om Spotify Family te activeren?