Skip to main content

ik heb spotify per 30 october omgezet naar family, is bevestigd door kpn. Echter family nog steeds niet geactiveerd. Wat nu?

Hoi @FotAd! Daar help ik je graag bij. Als je eerst Spotify Premium had via je thuisdiensten en dit hebt omgezet naar Spotify Family via ons, dan krijg je een e-mail ter bevestiging. Daarna krijg je van Spotify een e-mail om nieuwe Spotify gebruikers op jouw adres toe te voegen aan je Spotify Family abonnement. Heb je die mail al wel ontvangen? Controleer voor de zekerheid ook je spam mails, en kijk of Spotify Family al wel op actief staat in je MijnKPN. 


Bevestiging van KPN inderdaad ontvangen. De mail van Spotify niet. Ook niet in spamfolder.

Spotify family is actief bij Mijn Kpn. Het account bij Spotify staat nog steeds op premium individual

Anton Diepeveen 

 


Hmmm, ik zie het ook actief staan. Als je naar spotify.com gaat en op jouw account inlogt, heb je dan in het linker menu de optie ‘Premium for Family’? Volgens mijn systeem is Spotify Family namelijk wel geactiveerd. Mocht je het daar niet zien staan, zijn er dan ook geen andere Spotify accounts in huis die per ongeluk het hoofdaccount zijn geworden voor Spotify Family? Je kunt via de Spotify accountpagina zien welke gebruikersnaam bij ons geactiveerd is. 


Als je naar spotify.com gaat en op jouw account inlogt, heb je dan in het linker menu de optie ‘Premium for Family’? 

 

Die optie heb ik niet!

 

Mocht je het daar niet zien staan, zijn er dan ook geen andere Spotify accounts in huis die per ongeluk het hoofdaccount zijn geworden voor Spotify Family?

 

Mijn vrouw heeft een ‘free’ account en heeft dat nog steeds. Ik zie geen ander accounts

Je kunt via de Spotify accountpagina zien welke gebruikersnaam bij ons geactiveerd is. 

Deze link werkt niet voor mij. Ik kan nergens zien welke gebruikersnaam bij KPN is geactiveerd

Ik zie wel mijn gebruikersnaam bij spotify account overzicht  dat is 11******35. Wellicht kunt u zelf even kijken of dit nr bij KPN is geactiveerd. Voorn privacy heb ik wat **** toegevoegd.

 

erg moeizaam allemaal

 

 

 


Inderdaad moeizaam, maar we komen er wel! Dank voor het testen en beantwoorden. 😄 Ik kan niet inzien op welk account Spotify actief is, maar gezien het met cijfers is betekent dit meestal dat het aan een Facebook account is gekoppeld. Volgens mijn systeem is Spotfy Family geactiveerd, maar de vraag is dus waar/op welk account. Ik raad je aan om contact op te nemen met Spotify. Klik op de groene letters met ‘neem contact met ons op’, en dan kunnen zij je hopelijk verder helpen met het activeren van Spotify Family. Laat je me weten hoe het verloopt? 


volgens spotify zit het probleem bij jullie. en moet ik wachten tot er betaald is. 

Belachelijk allemaal, betekent dus kennelijk dat ik een maand moet wachten, wel betalen maar niet het family abbo kan gebruiken. Handig dat KPN hier tussen zit!! Niet dus!!!

 


ik wordt lekker van het kastje naar de muur gestuurd

 

 


Dank voor de foto's! Als het zo is dat het per de volgende betaaldatum soms pas overgezet wordt dan zou de bevestiging ook niet aan moeten geven dat het op 30 oktober allemaal omgezet zal worden. 😕 Linksom of rechtsom niet ideaal. Ik heb een ticket voor je aangemaakt zodat mijn collega's kunnen gaan kijken of dit niet eerder kan. Je ontvangt een bevestiging per mail en SMS van het ticket, en er wordt contact met je opgenomen op het 06-nummer dat bij ons bekend is. Excuses voor de onduidelijkheid en het ongemak dusverre! 


Inmiddels contact gehad met iemand van KPN. zonder resultaat!.

Doordat mijn premium abonnement net betaald is moet ik gewoon wachten tot de volgende maand om het family abbo te kunnen activeren!

 

Fantastisch toch! Anno 2022 en kpn kan het abbo pas na een maand wijzigen. Beetje zoals we dat 20 jaar geleden normaal vonden.

Geen idee meer waarom ik zo stom geweest ben om spotify via KPN af te nemen. Voor de kosten maakt het niets uit.

Bij spotify kun je nog per direct je abbo veranderen. Waardeloos!!!


We kunnen op zijn minst duidelijker communiceren wat het ingangstermijn van je Spotify Family is wanneer je wisselt van Premium. Dan weet je voordat je bestelt tenminste waar je aan toe bent. De ingangsdatum is dan niet te veranderen, maar ik zal de feedback over de communicatie wel doorzetten. Zo zorgt dit in de toekomst tenminste niet voor onduidelijkheid.

Jammer dat het niet te versnellen is, maar over een paar weken moet het dan toch zover zijn en heb je Spotify Family. 🙂 Tot die tijd kun je het Premium account ook delen (als je dat niet al doet) en de ander kan dan offline naar gedownloade nummers/playlists luisteren. Bedankt voor het terugkoppelen in elk geval, en hopelijk heb je over een paar weken veel plezier van je Family abonnement!Â