Skip to main content
Vraag

Spotify stopgezet maar wordt nog steeds afgeschreven als online aankopen

• April 15, 2025
  • 20 reacties
  • 91 keer bekeken

Goedemiddag,

Op 10 december 2024 heb ik mijn Spotify account via jullie opgezegd. Hier heb ik ook een bevestiging van gekregen (per mail). Echter wordt er nog steeds via Online aankopen geld van mijn rekening geschreven voor het gebruik van Spotify. Dit is niet juist en heb hier ook al meerdere mensen van de klantenservice aan de telefoon gehad. Antwoorden van we kunnen niets voor u doen tot het gaat geregeld worden. Helaas tot op de dag van vandaag geen oplossing.

Ik hoop via deze weg tot een oplossing te komen.

20 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 15, 2025

“jullie”

Op een forum helpen klanten elkaar.😉

Ik begrijp dat je het abonnement van Spotify via KPN afnam.

Hoe heb je het stopgezet?

Eventueel kan je gratis bellen met klantenservice op 0800-0402. , Maar dat heb je al gedaan begrijp ik. Vreemd dat ze je niet verder kunnen helpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

Ik heb het stopgezet in de MijnKPN app en hierna een bevestiging per mail van gekregen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 16, 2025

Ik heb het stopgezet in de MijnKPN app en hierna een bevestiging per mail van gekregen.

Wacht even op een moderater, misschien kan hij / zij u hiermee verder helpen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Groeneveld10 welkom op de KPN Community! Ik denk graag even met je mee dan. Als je inlogt bij Spotify staat daar in de accountinstellingen nog steeds dat het om een Premium abonnement gaat en dat de betaling dan via de “partner” KPN loopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 17, 2025

Goedemorgen ​@Remco van KPN,

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 17, 2025

Goedemorgen ​@Remco van KPN,

Ik begrijp hieruit dat je het bij XS4ALL hebt afgesloten.

Dan moet je het ook bij XS4ALL opzeggen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 17, 2025

@joop2011 Ik heb nooit iets bij XS4ALL afgesloten dus kan er ook niet wat opzeggen.

Dit is via KPN afgesloten en opgezegd.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 17, 2025

@joop2011 Ik heb nooit iets bij XS4ALL afgesloten dus kan er ook niet wat opzeggen.

Dit is via KPN afgesloten en opgezegd.

Wat zie je in MIJNKPN?

Staat het daar nog steeds aan?

Zo ja, zet het daar uit.

Als het goed is heb je een mail van KPN ontvangen dat het is opgezegd.

Bel gratis KPN en verwijs naar die mail en vraag je geld over de termijn na opzeggen terug.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik zal eens kijken ​@Groeneveld10. Ik kom daar na het weekend op terug!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Groeneveld10 excuses dat het even wat langer duurde maar ik moest even puzzelen. Ik zie hetzelfde als jij, wel als factuurpost maar niet actief onder jouw abonnement. Ik zie dat collega's daar begin april ook melding van hebben gemaakt maar ik heb zelf ook actie uitgezet bij een achterliggende afdeling. We houden contact!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

Hallo ​@Remco van KPN,

We zijn bijna 3 weken verder, is er al iets meer bekend?

Ik hoor graag van u. Alvast bedankt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb nog even in het dossier gekeken ​@Groeneveld10 en ik zie daar een notitie staan dat de Premium status van Spotify is stopgezet. Heb jij inmiddels al een nieuwe factuur gehad? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

@Remco van KPN Op de factuur van 8 mei wordt het bedrag nog afgeschreven. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is spijtig. Ik ga er achteraan ​@Groeneveld10 want daar moeten we duidelijkheid over krijgen. Ik kom er na het weekend op terug.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het duurde wederom even voordat ik antwoord had ​@Groeneveld10, excuses daarvoor. Ik heb antwoord:

Ja, zo te zien heeft mijn collega het op 23 04 uitgeschakeld.

Daarna zie ik op 08 05 nog op de factuur een bedrag voor Spotify staan, betaald tot 09 05.

Dit zal de laatste keer zijn, omdat Spotify idd in maandtermijnen rekent, in dit geval van 09 04 tot 09 05.

Een tussentijdse opzegging (23 04) kan die laatste termijn niet tegenhouden omdat die al op 09 04 was ingegaan.

We moeten dus even wachten op de volgende factuur.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

@Remco van KPN  Goedemorgen,

Op de laatste factuur van juni staat het bedrag niet meer vermeld. Hiervoor dank.

Is het nog mogelijk om voor de maanden sinds december (opzegging Spotify) nog wat voor mij te kunnen betekenen? 

Alvast bedankt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik ga even voor je kijken ​@Groeneveld10. Ik stuur je morgen even een bericht!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Hallo ​@Remco van KPN ,

Ben je er al iets verder mee?

Alvast bedankt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja ik heb geen respons gehad ​@Groeneveld10 dus ik ga er nogmaals zelf even achteraan om te kijken hoe we dat het snelst kunnen doen, excuses dat dit wat langer duurt. Ik kom er morgen in de loop van de dag op terug!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Groeneveld10 ik heb je gezien de aard van de materie even een PB gestuurd!