Skip to main content

Zie bovenstaand, sinds een paar weken idd, niet om aan te horen, via 4G op telefoon met BT streamen geen probleem, intern vanaf PC muziek streamen via wifi naar Yamaha WXAD10 geen probleem, hoogste kwaliteit.
Maar signaal via wifi naar mn WXAD10 ongeveer 1 nummer dan begint het haperen.

We kunnen ook op 2 televisies tegelijk HD of 4 K streamen via chromecast, dus internet snelheid en wifi signaal is OK, er is iets waarom de KPN doos spotify niet doorlaat..

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

Ik heb het zelfde probleem, ook in mijn vriendenkring. Erg vervelend. Het ligt niet aan je instellingen. 

Heeft met connect te maken. 

Al mijn kennissen hebben ook kpn 


Hallo @IvoAlexander, welkom. Je ervaart dus problemen bij het streamen van Spotify vanaf jouw telefoon naar de Yamaha WXAD10. Nu moet ik je zeggen dat ik totaal niet bekend ben met de MusicCast. Ik heb daarom op Google moeten zoeken naar een mogelijke verklaring.

  • Gebruik je daarvoor de MusicCast app? Of speel je het vanuit de Spotify app af met behulp van Spotify Connect?
  • En als je ook via bluetooth zou verbinden als je met wifi verbonden bent. Werkt het dan wel?

 

Wat voor modem heb je? Ik lees bijvoorbeeld dat de MusicCast geen 5 GHz ondersteunt. Onze nieuwere modems (Experia Box V10 en jonger) ondersteunen bandsteering. De twee wifi netwerk 2.4 en 5 GHz hebben dan dezelfde naam. Dit maakt het mogelijk om te wisselen tussen beide netwerken zonder dat jij het door hebt. Tenzij een apparaat niet met 5 GHz overweg kan. Dan zou je onderbrekingen kunnen ervaren.

Op de Experia Box V10 kun je dit oplossen door 2.4 en 5 GHz een aparte wifi naam te geven. Hoe je dat kunt doen, lees je in dit topic: Experia Box V10 SSID op 2.4 en 5 Ghz.

Als je een ander modem hebt, dan zou je dit kunnen oplossen met een extra wifi versterker. Het is dan wel belangrijk om een wifi versterk te kopen waarbij je de wifi netwerken kunt scheiden.

Eventueel kan je ook kiezen voor onze vernieuwde SuperWifi. Deze beschikken over ‘Extra Wifi’. Hiermee kan je een extra wifi netwerk instellen op 2.4 Ghz. Hiermee kan je apparaten verbinden die alleen op 2.4 GHz werken. Dit zou dus ook kunnen werken voor jouw MusicCast. Hoe je Extra Wifi kunt instellen, lees je in dit topic: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.


Wat ik al zei,  het ligt niet aan de instellingen. Meedere mensen hebben hier last van. 


Hallo Denise,

Ik gebruik de musiccast app, dat werkt goed, ik kan ook muziek vanaf pc via de wxad naar de stereo streamen, dat gaat heel goed, dus wifi snelheid is iig niet het probleem.
 

Ik kan voor 2.4 en 5G allebei andere andere namen opgeven (een exp. V10 geloof ik), en volgens mij heten ze ook anders, maar dat moet ik vanavond even controleren.

 

Het rare is dat het tot 3-4 maanden geleden perfect werkte, en nu dus haperen. (update geweest van de V10 box?)
 

Ik ga vanavond de 5G variant eens uitzetten en kijken of hij dan blijft werken.

Bedankt voor de reactie!





 


Ik heb de v 12modem, maakt niks uit 


De Experia Box V10 heeft recent geen grote update gehad. Ik denk ook niet dat het aan een update van de Experia Box V10 kan liggen. Auke.E geeft aan ook problemen te hebben met de KPN Box 12. Daarom het advies de instellingen bij langs te lopen.

 

Maar ik en mijn collega's hebben nog even verder gezocht. Kan het zijn dat de problemen zijn ontstaan na een update van de Yamaha WXAD10? Het lijkt er namelijk op dat het probleem in het apparaat zelf zit.

Dit probleem is schijnbaar ook gemeld bij Spotify. Zie dit topic: Spotify connect feed dropping out. De topicstarter bevestigt hier dat het probleem in een update van de Yamaha WXAD10. Na het terugzetten naar de vorige software versie waren de problemen verdwenen.

Er zijn nu eigenlijk twee oplossingen:

  1. Je kunt contact met Yamaha opnemen en vragen naar een rollback van de software.
  2. Je wacht een volgende update met de fix af.

 

 

Aangezien het geen probleem in het KPN netwerk is, kan ik jullie niet verder helpen. Maar hopelijk hebben jullie hier iets aan. :blush:


5G wifi uitzetten brengt in ieder geval geen verbetering..
maar bovenstaand bevestigd dat eigenlijk al
 



Volgens de feedback van onze klanten, geven de oplossingen die we al hebben voorgesteld geen verandering in het gedrag van Spotify.
Sommige gevallen vertellen ons ook over hetzelfde probleem met Netradios.
Nederland en Frankrijk lijken te worden getroffen door dit probleem, maar er zijn geen gevallen in andere landen in Europa.
Aangezien dit probleem niet in alle landen aanwezig is, proberen onze collega's (in Japan) het probleem te reproduceren om het te verhelpen.
kunt u ons het ‘diagnose’ file van de MusicCast-app sturen (zie film om het te vinden).
Kunt u ons ook het model en de firmwareversie doorgeven van de modemrouter die u gebruikt (foto of tekst).
deze informatie zal onze teams die verantwoordelijk zijn voor het begrijpen en analyseren van het probleem helpen om het te verhelpen

Dank u en vriendelijke groeten,

Yamaha Customer Service en Support