Skip to main content
Vraag

Spotifyvideo bij muziek werkt niet meer

• January 24, 2026
  • 5 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik heb een paar dagen geleden mijn instellingen bij spotify nagekeken. Ik kwam toen de pagina apps tegen , waar inlogmethoden stonden vermeld, daar stond ook inloggen met facebook tussen. Omdat ik in het verleden een facebook account gebruikt heb , maar nu niet meer gebruik, heb ik die inlogoptie verwijderd. Er stond toen alleen nog inloggen met naam en wachtwoord.

Nadat ik dat had gedaan merkte ik wat later dat we bij het inloggen bij spotify alleen nog een nummer zagen staan. Normaal zagen we daar mijn naam en profielfoto van de oude facebook account. Nu dus niet meer. 

Het inloggen lukt gewoon en alles werkt gewoon nog, maar bij het afspelen van muziek op onze Android TV hebben we ineens de optie” omschakelen naar muziekvideo” bij het afspelen van een nummer niet meer. Er is niks aan instellingen veranderd en bij ons KPN TV+ kastje hebben we precies hetzelfde. Ik weet zeker dat er bij de muziek die we afspelen ook video zit. Het moet wel liggen aan het verwijderen van de inlogmethode met facebook.   Hoe kan ik dit oplossen zodat we weer ook de optie krijgen om video bij het afspelen van muziek op onze Android tv krijgen?

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Ik heb nu premium omgezet naar Family via mijnkpn, en daar staat het nu ook als spotify family. Maar als ik inlog bij spotify staat er nog steeds spotify premium individual

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@marckamphuis, welkom op onze community! Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom de video's niet meer werken. Heb je deze vraag ook bij spotify neergelegd? Ik denk dat zij je hier misschien meer over kunnen vertellen. 

Wat betreft het wijzigen van je abonnement, daar kan even overheen gaan voordat deze ingaat. Dit loopt met je factuurperiode van je spotify abonnement en kan dus een paar weken duren. 

Meer informatie daarover kun je vinden op onze Kennisbank!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2026

Hoi ​@marckamphuis, welkom op onze community! Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom de video's niet meer werken. Heb je deze vraag ook bij spotify neergelegd? Ik denk dat zij je hier misschien meer over kunnen vertellen. 

Wat betreft het wijzigen van je abonnement, daar kan even overheen gaan voordat deze ingaat. Dit loopt met je factuurperiode van je spotify abonnement en kan dus een paar weken duren. 

Meer informatie daarover kun je vinden op onze Kennisbank!

Bedankt voor je antwoord. Ik heb nu youtube premium genomen via KPN Pay. Dus het probleem met videos bij muziek is nu opgelost. Ik ga daarvoor verder met youtube. Ik ga Spotify opzeggen zodra dat kan, want ik heb via chat contact gehad met Spotify maar kreeg de indruk dat het een AI chat was, want ik werd continu erop gewezen dat ik contact met KPN moest opnemen, en vragen om het afsluiten van mijn spotify account werden genegeerd. Per wanneer kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is ook irritant inderdaad. Je kunt spotify opzeggen via je MijnKPN.

Spotify bij KPN | KPN Community

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

Edit: ik had je vraag even niet goed gelezen, ook de opzegging van je spotify abonnement loopt met de factuurcyclus van spotify dus als je het ooit halverwege de maand besteld had kun je het halverwege de maand opzeggen. Net als de datum dat je spotify premium opgezet zou worden naar spotify family. Nu ik dit zo typ denk ik dat deze wijziging de opzegging wel eens in de weg zou kunnen zitten. Als het niet lukt via je MijnKPN, zou je dan eens met ons kunnen bellen? Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 29, 2026

Dat is ook irritant inderdaad. Je kunt spotify opzeggen via je MijnKPN.

Spotify bij KPN | KPN Community

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

Edit: ik had je vraag even niet goed gelezen, ook de opzegging van je spotify abonnement loopt met de factuurcyclus van spotify dus als je het ooit halverwege de maand besteld had kun je het halverwege de maand opzeggen. Net als de datum dat je spotify premium opgezet zou worden naar spotify family. Nu ik dit zo typ denk ik dat deze wijziging de opzegging wel eens in de weg zou kunnen zitten. Als het niet lukt via je MijnKPN, zou je dan eens met ons kunnen bellen? Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

Je bent geabonneerd op Spotify Family. Vanaf 25-02-2026 kan je dit product aanpassen of uitzetten.

Dat zie ik in MijnKPN. Ik zal kijken of ik het die datum kan uitzetten/opzeggen. lukt dat dan niet dan bel ik wel even.  Eerder dan die datum uitzetten/opzeggen zal toch niet lukken denk ik, omdat jullie systeem dat niet toelaat denk ik.