Skip to main content

Beste,

Ik ben sinds enkele weken KPN gebruiker. Mogelijk is deze vraag al eerder gesteld, maar ik heb er nog geen berichten in de kennisbank over teruggevonden. 

Bij het gebruik van de Formule 1 TV app komt het geluid in stereo door. Als ik stream vanaf de F1TV ap op mijn mobiele telefoon naar de ingebouwde Chromecast wordt het geluid wel in Dolby doorgegeven.

Zijn er plannen om het geluid via de App ook in Dolby door te gaan geven?

(ps: Passthrough is actief, Netflix e.d. geeft wel Dolby door).

Alvast bedankt

Hmm. Ik zal eens checken komend weekend. Heb hier ook F1TV. Ik neem aan dat je die bedoeld en niet Viaplay?

Ik heb eigenlijk altijd alleen de TV aan met veel sport. 


Hoi Peter, dank voor je snelle reactie.

Ik bedoel inderdaad de F1TV app (dus geen Viaplay).


F1tv heeft geen 5.1 geluid helaas. Niet op de telefoon/tablet en ook niet op de tv/tvdecoder app. 


Hi @Dunne Dirk,

Ik kan hier zowel bij ons intern, als via de F1TV app niet echt wat over vinden, maar ga wel even navraag voor je doen!


Hi @Dunne Dirk, de werking van deze app staat helemaal los van ons, dus veel info hebben we er niet over. Wel het advies om hem niet op passtrough te zetten maar op automatisch, kan zijn dat dit een verschil maakt!


21/6, 14:33

VT1 aan. Inderdaad geen Dolby 5.1 bij F1TV. 

Nooit gemerkt. Heb de surround set nooit aan tijdens F1.

En ook met casten vanaf m'n phone is het geluid stereo. (lastig met casten, kan met m'n telefoon niets anders meer doen)

Viaplay ook stereo bij F1.


Ik heb het geluid op automatisch gezet (ipv passthrough). Nu heb ik wel Dolby Surround bij gebruik van de TV1pro app. 😉


Viaplay ook stereo bij F1.

Ik heb de kwalificatie van gisteren vandaag gekeken, geluid is DD5.1


Ik heb het geluid op automatisch gezet (ipv passthrough). Nu heb ik wel Dolby Surround bij gebruik van de TV1pro app. 😉

Bij automatisch converteert de TV+ontvanger alles naar DD, je heb dan DD2.0 in plaats van Stereo.. Dat is eigenlijk een bug van de TV+ontvanger, maar de devs vinden niet zo belangrijk


Ik heb het geluid op automatisch gezet (ipv passthrough). Nu heb ik wel Dolby Surround bij gebruik van de TV1pro app. 😉

Bij automatisch converteert de TV+ontvanger alles naar DD, je heb dan DD2.0 in plaats van Stereo.. Dat is eigenlijk een bug van de TV+ontvanger, maar de devs vinden niet zo belangrijk

Door die bug heeft @TDN en @Dunne Dirk dus nu neppe dolby surround. Tot de developers die bug een keer oplossen...

 En dan gaan mensen klagen dat ze opeens geen dolby surround hebben bij bepaalde apps😂 


Het werkt prima. F1TV is stereo. 

Via de instellingen automatisch en DDP zet de box het PCM om naar Dolby 2.0. Dat hoort zo, doet mijn eigen Android-TV box ook zo.

En Dolby stereo, 2.0 dus, bestaat gewoon en is zeker geen nep surround. Dolby staat namelijk niet per definitie voor "surround". Het kan en mag ook gewoon stereo zijn. 

Het bestaan van de Dolby codering begon zelfs met stereo.

Een paar jaar later kwam eerst nog Dolby Surround. Dat was Dolby stereo met extra informatie erin verweven. Daar was een Dolby Pro Logic decoder voor nodig.

Dolby Digital 5.1 kwam pas een 10 - 12 jaar na de start van de Dolby codec. 


Reageer