Skip to main content

Tijdens het kijken van Viaplay via de app op TV staat het beeld zeer regelmatig stil. Hoe is dit op te lossen?

Hoi @RAWJ en welkom hier op onze community :)
Je gebruikt op dit moment de app van Viaplay? En kijk je dan via onze tv+ box of op een andere manier?

 

Wat ik je sowieso alvast aan wil raden, is om dit topic eens door te nemen. Sinds dit jaar krijg je ook toegang tot F1 TV Pro bij Viaplay.en in dit topic wordt (o.a.) uitgelegd hoe je daar gebruik van kunt maken. Laat je ons weten of je hier wat aan hebt gehad?


Dag Jan, we gebruiken de app van Viaplay die op de TV staat, het werkt alleen om de ca 10 minuten stopt het beeld, gaat het commentaar verder, maar moet je voor het beeld opnieuw opstarten.

Wil je met “ook toegang tot F1 TV Pro” zeggen dat je dan niet dit probleem hebt?

 


Dag Jan, we gebruiken de app van Viaplay die op de TV staat, het werkt alleen om de ca 10 minuten stopt het beeld, gaat het commentaar verder, maar moet je voor het beeld opnieuw opstarten.

Wil je met “ook toegang tot F1 TV Pro” zeggen dat je dan niet dit probleem hebt?

 

Dat vroeg Jan niet, KPN heeft meer TV aansluitingen, via een media box (TV+) en via wat zij noemen een ontvanger. 


Dag Jan, we gebruiken de app van Viaplay die op de TV staat, het werkt alleen om de ca 10 minuten stopt het beeld, gaat het commentaar verder, maar moet je voor het beeld opnieuw opstarten.

Wil je met “ook toegang tot F1 TV Pro” zeggen dat je dan niet dit probleem hebt?

Niet per sé. Verbindingsproblemen kunnen meerdere oorzaken hebben. Het proberen van de app op meerdere apparaten is een manier om een beetje uit te vogelen waar het probleem zit. En het kan dan zijn dat het via de F1 TV Pro app beter gaat dan via de Viaplay app op de tv. 


Tijdens het kijken van Viaplay via de app op TV staat het beeld zeer regelmatig stil. Hoe is dit op te lossen?

Ik heb gisteren hetzelfde probleem ondervonden. Om de 10 minuten krijg je een “screensaver” van Max in de RedBull te zien. Geluid loopt wel door.  Opnieuw uitzending kiezen en je hebt weer 10 minuten live  beeld. Heb de Viaplay app ook op de telefoon mee laten lopen en daar gebeurd het dus niet.  


Gebruik je dan de Viaplay app op de TV+ Box, of is dit op een smart tv?


Via een Smart TV.


Ik heb het ook stilstaand beeld en geluid loopt door ik kijk via de app op mijn Samsung smart tv . Hoe los ik dit op 


Via een Smart TV.

Waar ik dan vooral benieuwd naar ben @Ferry van E. ; hoe is je smart tv verbonden met het internet? Is dit via de wifi of is met een kabel? 


Ik heb het ook stilstaand beeld en geluid loopt door ik kijk via de app op mijn Samsung smart tv . Hoe los ik dit op 

Hoi @Patrick Cornelis , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze community :)

Ook in jouw situatie ben ik in eerste instantie benieuwd hoe de smart tv is verbonden; via de wifi of met een kabel?


Hallo Jan,

bekabeld via jullie TV ontvanger VIP5202.

 


Ik heb het ook stilstaand beeld en geluid loopt door ik kijk via de app op mijn Samsung smart tv . Hoe los ik dit op 

Hoi @Patrick Cornelis , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze community :)

Ook in jouw situatie ben ik in eerste instantie benieuwd hoe de smart tv is verbonden; via de wifi of met een kabel?

Hoi Jan mijn tv is verbonden met de wifi 


Hallo Jan,

bekabeld via jullie TV ontvanger VIP5202.

 

Via de VIP 5202 is het niet mogelijk om Viaplay te bekijken @Ferry van E.

Afgaande op je eerdere bericht haalde ik daar uit dat je op je smart tv de app van Viaplay hebt en op die manier probeert te kijken. Vandaar ook de vraag hoe de smart tv is verbonden met het internet (bekabeld of via de wifi). Misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor maar in dat geval hoor ik het natuurlijk graag!


Ik heb het ook stilstaand beeld en geluid loopt door ik kijk via de app op mijn Samsung smart tv . Hoe los ik dit op 

Hoi @Patrick Cornelis , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze community :)

Ook in jouw situatie ben ik in eerste instantie benieuwd hoe de smart tv is verbonden; via de wifi of met een kabel?

Hoi Jan mijn tv is verbonden met de wifi 

Bedankt voor de terugkoppeling @Patrick Cornelis!

Hoe gaat het met andere apps op je smart tv? Ervaar je daar ook problemen mee? En heb je de optie om de tv eens bekabeld aan te sluiten op het modem om te kijken of alles dan wel werkt zoals je dat zo mogen verwachten? Door dit te testen kunnen we de nodige boosdoeners uitsluiten. 


Hallo Jan,

de TV is bij mijn weten bekabeld verbonden.

De Viaplay app is inderdaad op de TV geïnstalleerd.

Ik heb gisteren ter controle de Viaplay app tegelijkertijd via mijn telefoon bekeken en deze werkt zonder probleem via de WiFi. Als de TV ook via WiFi verbonden zou zijn zou je verwachten dat deze ook zonder problemen werkt, toch? 

 


@Ferry van E.  Een troost voor jou, je bent niet de enige

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-formule-1-storing-door-problemen-glasvezelverbinding-/ 


Hallo,

Mijn beeld staat ook na 10 minuten stil en bekabeld aangesloten. Niet alleen bij F1 ook bij voetbal van Viaplay


Ik heb het ook stilstaand beeld en geluid loopt door ik kijk via de app op mijn Samsung smart tv . Hoe los ik dit op 

Hoi @Patrick Cornelis , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze community :)

Ook in jouw situatie ben ik in eerste instantie benieuwd hoe de smart tv is verbonden; via de wifi of met een kabel?

Hoi Jan mijn tv is verbonden met de wifi 

Bedankt voor de terugkoppeling @Patrick Cornelis!

Hoe gaat het met andere apps op je smart tv? Ervaar je daar ook problemen mee? En heb je de optie om de tv eens bekabeld aan te sluiten op het modem om te kijken of alles dan wel werkt zoals je dat zo mogen verwachten? Door dit te testen kunnen we de nodige boosdoeners uitsluiten. 

Andere apps doen het gewoon geen probleem en bekabeld heb ik geen mogelijkheid voor. 


Ik heb het ook stilstaand beeld en geluid loopt door ik kijk via de app op mijn Samsung smart tv . Hoe los ik dit op 

Hoi @Patrick Cornelis , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze community :)

Ook in jouw situatie ben ik in eerste instantie benieuwd hoe de smart tv is verbonden; via de wifi of met een kabel?

Hoi Jan mijn tv is verbonden met de wifi 

Bedankt voor de terugkoppeling @Patrick Cornelis!

Hoe gaat het met andere apps op je smart tv? Ervaar je daar ook problemen mee? En heb je de optie om de tv eens bekabeld aan te sluiten op het modem om te kijken of alles dan wel werkt zoals je dat zo mogen verwachten? Door dit te testen kunnen we de nodige boosdoeners uitsluiten. 

Verdere apps geen problemen 


Ik heb het ook stilstaand beeld en geluid loopt door ik kijk via de app op mijn Samsung smart tv . Hoe los ik dit op 

Hoi @Patrick Cornelis , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze community :)

Ook in jouw situatie ben ik in eerste instantie benieuwd hoe de smart tv is verbonden; via de wifi of met een kabel?

Hoi Jan mijn tv is verbonden met de wifi 

Bedankt voor de terugkoppeling @Patrick Cornelis!

Hoe gaat het met andere apps op je smart tv? Ervaar je daar ook problemen mee? En heb je de optie om de tv eens bekabeld aan te sluiten op het modem om te kijken of alles dan wel werkt zoals je dat zo mogen verwachten? Door dit te testen kunnen we de nodige boosdoeners uitsluiten. 

Verdere apps geen problemen 

Helder en bedankt voor je toelichting @Patrick Cornelis. Als andere apps op je tv prima werken dan zit het probleem niet meteen in de wifi omdat die andere apps dan ook problemen zouden ervaren. Waar het euvel wel zit?

 

@Ferry van E.  Een troost voor jou, je bent niet de enige

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-formule-1-storing-door-problemen-glasvezelverbinding-/ 

Ik kan niet uitsluiten dat het hiermee heeft te maken en vooral hopen dat het de volgende race beter gaat aan de kant van Viaplay.


Hallo Jan,

en hoe is het dan voor mij? 

 


Hallo Jan,

en hoe is het dan voor mij? 

 

Hoi @Ferry van E. , ook in jouw geval kan ik niet uitsluiten dat de storing die ik eerder benoemde hier de boosdoener is geweest. Alleen heb ik dan weer geen verklaring waarom het op datzelfde moment via je telefoon wel werkte (zoals je eerder aangaf). Het lastige hierin is dat we als provider 'slechts' een doorgeefluik zijn.


Ik zal het dit weekeinde wel zien. Mochten er wederom problemen zijn hoor je me weer terug. Bedankt zo ver.


Ik zal het dit weekeinde wel zien. Mochten er wederom problemen zijn hoor je me weer terug. Bedankt zo ver.

Dat lijkt me een goed plan @Ferry van E. . Alle signalen zijn welkom omdat wij dit ook weer aan kunnen geven bij Viaplay mocht er structureel iets fout gaan. Maat laten we natuurlijk vooral hopen dat je dit weekend zonder problemen kunt kijken 🙏🏻


Ik zit nu vrije training te kijken en ik heb na 10 weer stilstaand beeld en  wel geluid  maar met de auto van Alfonso. Kan dit opgelost worden