Skip to main content
Beantwoord

Stingray streamt niet meer vanaf iPad via Sonos bridge naar versterker

• January 9, 2025
  • 7 reacties
  • 45 keer bekeken

Tot voor kort kon ik stingray streamen via mijn Sonos app naar audiosysteem met Sonos bridge naar tuner/versterker. Stingray gekoppeld aan kpn abonnement. Authorisatie door iPad naast de tv te leggen en verbinding werd gelegd. Zo nu en dan moest dat opnieuw. Nu kan ik authoriseren wat ik wil, maar mijn sonos app herkent stingray wel, maar geeft geen muziek door. Alleen een bericht dat er op basis van mijn gebruik blablabla. Wat nu? Heeft dit te maken met overstap op glasvezel met een tv+ box? Tv en audio staan in verschillende ruimtes maar dit wa voorheen geen probleem.
Monica 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hmm, dat zegt met nog niet veel. Maar ik ben even gaan rondzoeken op Google. En ik zie daar dat Stingray niet langer supported is op Sonos: Can I Listen to Stingray Music on Sonos – Stingray Music. Zou het daar mee te maken hebben?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Misschien is het omdat ik zelf geen Sonos en Stingray gebruik, maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt, ​@VIP-kijker. Hoe bedoel je dat je je Stingray hebt gekoppeld aan jou KPN abonnement? En op welk apparaat heb je de Stingray app geïnstalleerd? Wat moet er geautoriseerd worden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2025

Beste Denise, als klant van KPN (en van een aantal andere providers) kun je gratis Stingray music streamen. Je installeert de Stingray app op je iPad/tablet/telefoon en kiest daarin je provider, KPN dus in mijn geval. Daarna moet je op je tv afstemmen op een Stingray music kanaal. App openen, ‘Account beheren’ kiezen , ‘authorisatie uitbreiden’ kiezen je apparaat naast de tv leggen. Dan maakt apparaat connectie met stingray en kun je de muziek streamen via je mobiele apparaat. Tot voor kort kon ik dan ook via mijn iPad de Sonos Bridge de Stingray kanalen van mijn keuze streamen naar mijn tuner/versterker. Dat lukt nu niet meer. Heeft dit te maken met glasvezel en TV+ box(sinds vorig jaar?).

Er is ook nog een optie Toegang tot Web Player met ween QR-code. Heb ik ook geprobeerd. 

Het linkje Stingray help center werkt niet.

Groet, Monica

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik denk dat dit los staat van dat je nu glasvezel en TV+ hebt. In het eerste bericht geef je aan dat je een foutmelding ziet: “Alleen een bericht dat er op basis van mijn gebruik blablabla.”. Kan je de volledige melding hier eens delen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2025

Recommendations are based on the music you listen to, like and block. The more you use the Stingry Mobile app, the better the experience!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 16, 2025

Hmm, dat zegt met nog niet veel. Maar ik ben even gaan rondzoeken op Google. En ik zie daar dat Stingray niet langer supported is op Sonos: Can I Listen to Stingray Music on Sonos – Stingray Music. Zou het daar mee te maken hebben?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Beste Denise, ik vrees dat dit de oplossing is. Dat hadden ze me wel eens kunnen melden (;-) ..

Hartelijk dank voor je speurwerk. Dit had ik zelf niet kunnen bedenken na jarenlang luisterplezier van Stingray. Gelukkig heeft Sonos zelf een aantal leuke streamingmogelijkheden en daar doe ik het dan maar mee. 

Hartelijke groet,

Monica

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat we de oorzaak hebben kunnen achterhalen. Gelukkig biedt Sonos nog andere leuke streamingsmogelijkheden waar je wel gebruik van kunt maken. 😊