Skip to main content

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

Bij mij sinds ruim een week hetzelfde probleem. Alles werkt nog steeds, behalve KPN iTV direct casten naar Chromecast (v2?, sn: 1A09GU19H4D) niet meer… casten hiervan via de Google Home app gaat wel.

Ik gebruik een Samsung A52F/DS met KPN iTV app v 7.5.8


Bij mij sinds ruim een week hetzelfde probleem. Alles werkt nog steeds, behalve KPN iTV direct casten naar Chromecast (v2?, sn: 1A09GU19H4D) niet meer… casten hiervan via de Google Home app gaat wel.

Welke van de onderstaande Chromecasts heb je?

Let bij de middelste drie goed op het logo en de plaats daarvan.

En welke versie van de firmware staat op die Chromecast? Dit kan je zien bij de apparaatgegevens van de Chromecast in Google home.


De tweede van rechts, de zwarte naast de witte, met de "G" in het midden. Dit jaar nieuw gekocht..


De tweede van rechts, de zwarte naast de witte, met de "G" in het midden. Dit jaar nieuw gekocht..

Dat is dus, precies zoals ik ook verwachtte, niet een v2 maar een v3.


Probleem is gevonden en opgelost in de afgelopen minuten. Met ook veel dank aan jullie, maar ook dank aan een klant die zijn/haar chromecast heeft uitgeleend aan ons. Jullie mogen het testen en laat het maar weten. 


Yes, top ! Dankjewel.


Hallo, via Twitter heb ik intussen contact gehad met KPN webcare. Zij geven aan dat zij bekend zijn met het probleem:

“Dit probleem is inderdaad bij ons bekend en we zijn op onderzoek uit waar dit aan ligt. Ik durf niet te zeggen wanneer het opgelost is, aangezien er ook nog niet bekend is wat de oorzaak van het probleem is. Er wordt alles aan gedaan om het zo snel mogelijk op te lossen, maar ik kan je niet zeggen wanneer dat gaat zijn.”

Ze geven aan dat je een klacht hier kunt indienen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Vervolgens heb ik deze tekst gestuurd:
“Ik heb mijn abonnement bij KPN afgesloten vanwege de beschikbaarheid en functionaliteit van KPN ITV in combinatie met de Chromecast functionaliteit. Die ook beschikbaar is volgens jullie website. 

Sinds enkele weken functioneert KPN ITV niet meer in combinatie met Chromecast. Dit probleem speelt bij meerdere KPN klanten en is bij KPN ook bekend. Zie forum: https://forum.kpn.com/streaming-122/streamen-itv-naar-chromecast-werkt-niet-568977#post1614966

KPN verkoopt mij functionaliteit in de vorm van een app die samenwerkt met Google Chromecast. Vervolgens levert KPN niet wat beloofd wordt en moet ik kosten maken door de NL Ziet app aan te schaffen, die wél functioneert door middel van streaming via Chromecast. Vriendelijk verzoek aan KPN om mij deze extra kosten te compenseren wegens niet beschikbaarheid van KPN ITV via Chromecast. Graag uw reactie.”

Wellicht dat er meer mensen met Chromecast problemen hun klacht op deze manier kunnen indienen, met een eventuele schadeclaim. Wellicht kunnen we de druk daarmee opvoeren.


@TV Apps Team : Top, hij doet het weer inderdaad.


YES hij doet het weer, dank, dank, dank,💃


Probleem is gevonden en opgelost in de afgelopen minuten. 

Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van het probleem nu was maar waarschijnlijk mag @TV Apps Team dat niet vertellen.


Werkt hier ook weer 😀.

wjb schrijft: Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van het probleem nu was

Dito….


Even getest en YES, het werkt weer naar behoren!

Ben wel als techneut nieuwsgierig naar de oorzaak....


Bij mij werkt het sinds vanavond niet chrome cast al gereset app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Druk het icoontje van casten aan en je ziet dat hij gaat zoeken maar daarna krijg je melding dat er iets fout gaat.

 

Wie kan me helpen

Net weer geprobeerd en het casten werkt weer mét KPN. 🤷‍♀️


Ik denk dat het geen probleem is. Kom ik later op terug.

Echter we hebben zelf maar 1 chromecast onder ogen gehad die het euvel ook had en we hebben 1 uiterlijk verschilletje gezien waarbij we graag zouden willen weten of dit voor elke chromecast het geval is die al kapot ging (en niet alleen het ene device wat wij in handen hadden).

@PeterG Aan jou zou ik graag willen vragen of je met je argusogen hetzelfde miniscule verschil kan ontdekken wat wij zagen, omdat jij zowel een defecte als werkende CC3 in je bezit hebt: Indien de tv reeds op de juiste bron staat en de chromecast even stroomloos wordt gemaakt en weer opstart, dan komt de chromecast op zijn default scherm; een sfeerbeeld, met (afhankelijk van je instellingen) de tijd, titel wallpaper, en eventueel gegeven naam van de CC en Wifi netwerk. Zodra de CC is opgestart en net beeld geeft, dan is er een paar seconden iets afwijkends zichtbaar op de ‘defecte’ chromecast. Waarvan we vermoeden dat dit voor elke ‘defecte’ chromecast het geval is. Kun je een verschil opmerken tussen de ‘defecte’  en de werkende CCv3 in die eerste 3 seconden na opstarten? (er hoeft dus niet gecast te worden, gaat puur om het Google sfeerbeeld welke de cc weergeeft als ie klaar is om een cast te ontvangen van welke partij dan ook). Binnen een drietal seconden is het verschil overigens verdwenen, dus het gaat echt om de eerste seconden na opstarten.
 


Nu kan ik kasten maar wordt gevraagd naar de pincode van het kinderslot, de standaard pincode pakt hij niet!

Weet iemand hier een oplossing voor?


Joepiieee ook hier werkt het gelukkig weer.

Toch vraag ik me af wat het probleem was


Gelukkig heb ik de TV app van xs4all nog daar werkt het wel. Maar hoe krijg ik het kinderslot van de KPN iTV app eraf!


@TV Apps Team 

Ik heb één CC v3 en een Nokia streamingbox met interne chromecast. Geen 2 CC's v3.

Maar de v3 start op met een foto, en die wordt vervangen door een nieuwe foto na een seconde of 2.

Maar in die eerste foto zit héél even een (zwart) dipje. En dat was volgens mij eerst niet het geval.

In ieder had @richard bos  een werkende én een niet werkende (met kpn itv).

En @oJkpn  meldde zich ook met 2, maar een was/is een CC Ultra.


Joepiieee ook hier werkt het gelukkig weer.

Toch vraag ik me af wat het probleem was

Als jullie het echt willen weten :)

Het had te maken met de versie van het Cast Application Framework, in combinatie met firmware versie en de (nieuwe) tijdzone/klok instellingen in de Chromecast device settings - via Home app. Bij dit specifieke device was er niets(?) geselecteerd in deze opties.


Bij mij doet hij het ook weer. Heel fijn!


Het had te maken met de versie van het Cast Application Framework, in combinatie met firmware versie en de (nieuwe) tijdzone/klok instellingen in de Chromecast device settings - via Home app. Bij dit specifieke device was er niets(?) geselecteerd in deze opties.

Hebben jullie nu dan een nieuwere versie van het Cast Application Framework in productie genomen of een workaround geïmplementeerd om om die missende instellingen heen te werken?


Tijdzone staat nog steeds niets geselecteerd en hij doet het toch...


Gelukkig kinderslot is er af👍


Tijdzone staat nog steeds niets geselecteerd en hij doet het toch...

Vandaar mijn vraag ook aan @TV Apps Team. Het kan natuurlijk best zijn dat ze als workaround even niet meer kijken naar die missende instellingen en dit issue bij Google neer hebben gelegd om te verhelpen.


Na de in dit topic verzochte reset stond hier ook niks ingesteld. Heb inmiddels alles weer gezet zoals het was w.o. tonen naam en wifi (inclusief sterkte indicatie) bij opstarten.
En tijdzone weer op Europe Central time (Amsterdam) gezet.