Skip to main content

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

Bij mij werkt het ook nog steeds niet.
Chromecast 3d edition en firmware 1.56.291998


Werkt hier nog steeds niet terwijl mirrioring en netflix t wel doen


Hallo,

 

Hier hetzelfde; kpn iTV streamt niet meer, apps als prime en Netflix werken nog wel via chromecast. Chromecast 3.


Hallo,

Hier hetzelfde.

Al van alles geprobeerd.


Ik ervaar geen problemen met het casten naar

1) Chromecast v2.

2) Sony Bravia KD-43XD8305 Android TV.

3) Android TV mediabox.

Hierbij heb ik zowel een Huawei MediaPad M3 met Android 7 als een OnePlus 5T met Android 10 gebruikt.


Hier hetzelfde probleem, zowel mijn samsung s10 als iphone 10 van mijn echtgenoot krijgen geen verbinding met kpn via de chromecast. Gister nog wel! Vandaag werken Netflix en videoland nog steeds goed via de google chromecast


LS.,

ook hier zelfde probleem met Chromecast v3 (generatie 3) sinds paar dagen nu al...

KPN iTV streamt niet meer, maar Mirroring en apps zoals VLC ea werken prima.

met FW Cast: 1.56.291998

NB. Chromecast Ultra werkt wel goed; FW Cast: 1.56.281627

NB.2 zijn er wellicht ook nog verschillende v3 hardware-versies?


Is jullie V3 wel eens uit? Of zit ie 24/7 in het stopcontact d.m.v. de 230 volt adapter?


Ik ben op vakantie, daar gebruik ik de chromecast. Kpn heeft het drie dagen gedaan en is gisteren gestopt. De voeding gaat via de tv (usb) . Ik heb hem gisteren een uurtje er uit gehaald, maar kpn werkte nog steeds niet. Netflix en Videoland wel


@oJkpn, Neem jij deel aan het “Preview Program” immers jouw firmware (1.56.291998) is nieuwer dan de productie firmware voor de v3 (1.56.275994).


@wjb

Nee, zag het nu zelf ook; die FW kwam blijkbaar automatisch na nieuw opstarten, cq. resetten.

Maar het is vreemd, blijkt na uitzoeken:

Ik het 3 Chromecasts, 1 Ultra en 2 van de 3rd Gen.
De beide 3d Gen zijn charcoal, of houtskool zoals Google het zelf in NL noemt.
Deze zijn beide grijs en dus V3, ook wel 3rd Generation genoemd.

no. 1 is vlg. doos MFG: 09/2018 - Model NC2-6A5  - SKU: GA00439-NL (elders gekocht)
no. 2 is vlg. doos MFG: 05/2021 - Model NC2-6A5  - SKU: GA00439-NL (gekocht in Google Store)

Echter, site https://www.techthatworks.net/electronic/what-generation-chromecast-do-i-have
heeft vergelijking van de modellen Chromecast en zegt
NC2-6A5 = 2nd Gen en GA000439 = 3rd Gen.....

En het meest vreemde bij mij, want alles op zelfde wifi-netwerk en no.1 en no.2 omgewisseld :
op no. 1 werkt app iTV niet (andere apps en mirroring dus wel)
op no. 2 werkt app iTV wel (en andere apps en mirroring ook gewoon)

Maw., is hier sprake van verschillende hardware ondanks dezelfde modelnummers?

 


Deze zijn beide grijs en dus V3, ook wel 3rd Generation genoemd.

Ook de v2 is grijs.

 

op no. 1 werkt app iTV niet (andere apps en mirroring dus wel)
op no. 2 werkt app iTV wel (en andere apps en mirroring ook gewoon)

En welke firmware staat nu op elk van die Chromecasts?


Hier dus v3. Herkenbaar aan de G van Google. 

Hier ook firmware 1.56.291998, @wjb

Meedoen aan preview programma staat uit

N.b. v2 is ook zo'n rond dingetje, maar die heeft het Google logo en niet het G tje. 


@PeterG@wjb 

De kleur van de 2nd Gen / V2 heet officieel (matte) black. 

Ik heb dus die grijze (houtskool vlg Google) 3nd Gen / V3 met het G tje

- MAAR dan wel die G in het midden en niet onderaan!!

En beide V3 hebben dus dezelfde (nieuwste) FW Cast: 1.56.291998.


@wjb , @oJkpn 

G in het midden is de v3 (HD)

G onderaan is de Ultra (4k / UHD)


@PeterG  @wjb 

klopt, mijn Ultra is ook glanzend zwart

dit is mijn V3:

 


Vanaf woensdag lukt het niet meer om vanaf mijn iPad en iPhone te casten via de KPN iTV app.

YouTube en NPO werkt vlekkeloos.  Dus duidelijk een KPN aangelegenheid 


We zoeken dus voorbeelden: 

We zouden graag de volgende gegevens erbij zien:
-Welke versie chromecast het is (of model van het mediaapparaat, zoals TV, Shield). Zie voor losse chromecasts de versies hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast

-Welke Cast firmwareversie van Google geïnstalleerd staat op het moment dat het niet wil werken. Dit kan via de Google Home app worden bekeken voor losse chromecasts, onder Instellingen van de betreffende chromecast → Apparaatgegevens → Firmwareversie. Dit is dan bijvoorbeeld: 1.56.291998, in ieder geval dit formaat. 

 

Wij hebben nu concreet 3 voorbeelden. 

Kan iedereen deze vragen beantwoorden. 


Hier werkt 't wel met firmware 1.56.291998 . Dat is dus geen common factor. Verbinding thuis.


Is er storing  met casten itv app

 

Admin: bericht verplaatst naar lopend topic


Ik heb ook problemen. Heb 2x Chromecast v3 met 1.56.291998 en werken beide niet met itv.

Is er al een oplossing?


Ik heb ook problemen. Heb 2x Chromecast v3 met 1.56.291998 en werken beide niet met itv.

Is er al een oplossing?

Welke router heeft u? Experiabox? Versie? KPN Box? 


KPN box 12. Van de week werkte alles nog. Volgens mij is er een update van de app geweest. Mail mij dan aub de vorige versie. 


Ook bij mij werkt het streamen van de app niet. Alle andere apps werken wel (Youtube/Netflix/Viaplay).

Graag zsm oplossen of klanten financieel compenseren. 


De storing wordt erger,  @Bart_Z . Hier werkt het sinds vanavond ook niet meer. Via de Chromecast v3.
Ook gek: als ik wil koppelen vraagt ie nu om de kinderslot pincode, maar na intoetsen van ook die werkt het nog steeds niet. Chromecasten via de laptop met http://tv.kpn.com werkt ook niet. Exact zelfde verschijnsel.

Via de Chromecast build in van de Nokia 8000 box werkt het nog (!) wel, maar met best wat haperingen. Van deze chromecast is de firmware overigens 1.56.292394 .