Skip to main content

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

Hier werkt het ook sinds woensdag niet meer!

Mag toch hopen dat er snel wat aan gedaan wordt want dit is mijn enige manier om tv te kijken boven.

 

Welke versie chromecast het is (of model van het mediaapparaat, zoals TV, Shield). Zie voor losse chromecasts de versies hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast

-Welke Cast firmwareversie van Google geïnstalleerd staat op het moment dat het niet wil werken. Dit kan via de Google Home app worden bekeken voor losse chromecasts, onder Instellingen van de betreffende chromecast → Apparaatgegevens → Firmwareversie. Dit is dan bijvoorbeeld: 1.56.291998, in ieder geval dit formaat. 

 

Chromecast 3

1.56.291998

Netflix, YouTube, prime, hbo werken wel gewoon allemaal. Dus probleem ligt echt in de app.

Groeten,


@Casto welk modem heeft u?


Bij mij werkt het overigens nog prima. 


@Casto. Heb speciaal voor dit probleem, wat bij mij sinds een uur of 8 vanavond ook optreed, de Chromecast v3 uit de kast gehaald. Want ik ben enkele maanden geleden in de slaapkamer overgegaan naar een andere optie.

Maar sinds kort is er ook de nieuwe Chromecast HD with Google-TV. Deze kost slechts € 39,00. Daarop kan je gewoon de KPN ITV app downloaden en met het afstandsbedieninkje kijken. Zonder casten dus.

N.B. er is ook een precies zo uitziende Chromecast with Google-TV 4k, maar die is € 30 duurder.

N.B. 2 Je kunt tijdelijk je laptop met hdmi met je tv verbinden en de website http://tv.kpn.com gebruiken.


@Casto. Heb speciaal voor dit probleem, wat bij mij sinds een uur of 8 vanavond ook optreed, de Chromecast v3 uit de kast gehaald. Want ik ben enkele maanden geleden in de slaapkamer overgegaan naar een andere optie.

Maar sinds kort is er ook de nieuwe Chromecast HD with Google-TV. Deze kost slechts € 39,00. Daarop kan je gewoon de KPN ITV app downloaden en met het afstandsbedieninkje kijken. Zonder casten dus.

N.B. er is ook een precies zo uitziende Chromecast with Google-TV 4k, maar die is € 30 duurder.

Hartstikke leuk maar ik heb de ve nog niet zolang en alle andere apps werken gewoon en bij anderen ook zoals ik lees dus ligt het probleem niet aan de Chromecast. 

 

 


Ik heb geen idee welk modem ik heb…

 

@PeterG 

Ja dat is leuk allemaal maar dan moet kpn dat naar me opsturen haha ik ga toch geen geld uitgeven omdat kpn het niet voor elkaar hebt? Eerst dacht ik nog dat het probleem hier ligt maar na die zee van problemen bij iedereen kan ik die conclusie wel doorhalen.

Kpn moet dit gewoon fixen.


Daafra schrijft:

dus ligt het probleem niet aan de Chromecast.

Casto schrijf:

Kpn moet dit gewoon fixen.

Helemaal eens beide. Heb de Chromecast alweer bijna 2 jaar en na de 2 de storing van deze orde heb ik hier maar wat aanpassingen gedaan. Maar ik ben op dat gebied een beetje apparatengek geef ik toe.

In november 2020 had ik 'm (de v3) net 5 dagen en toen kreeg kpn er een dagenlange storing mee.


Ik heb sinds zaterdag geen verbinding, via android telefoon of apple ipad. Heb van alles geprobeerd. Ben mee eens dat kpn moet het fixen ligt niet aan de chroomcast. Heb wel contact gehad met kpn maar zij zegt geen fout te vinden.


Ik heb geen idee welk modem ik heb…

Welke kleur is die? Zwart?


Ik heb geen idee welk modem ik heb…

Welke kleur is die? Zwart?

Klopt een zwarte en ik heb glasvezel geen idee of dat nog wat uitmaakt.


Glasvezel, koper, modem…

Het maakt niet uit bij deze storing ​​​​​​. Die overigens ook gemeld wordt door vakantie gangers die Chromecast dus niet thuis gebruiken. 


Glasvezel, koper, modem…

Het maakt niet uit bij deze storing ​​​​​​. Die overigens ook gemeld wordt door vakantie gangers die Chromecast dus niet thuis gebruiken. 

PeterG heeft gelijk. Het ligt aan de app die niet communiceert met de Chromecast V3. Ligt niet aan de modem. Ik heb via een mobiele hotspot ook getest en hetzelfde probleem.


Beste ik heb hetzelfde probleem nu 2 dagen. Streamen vanaf mijn iPhone 11 naar de chromecast 2 lukt niet. Ik stream naar de tv en hij blijft hangen. Op beeld zegt hij chromecast en blijft draaien. Verschijnt niets van kpn in beeld. Na aantal minuten zegt hij dat het niet lukt en dat ik iets anders moet streamen. Netflix, Videoland en Spotify lukt wel gewoon. De app en chromecast opnieuw geïnstalleerd werkt nog steeds niet. 


Streamen vanaf mijn iPhone 11 naar de chromecast 2 lukt niet.

Je bent de eerste die dit meldt i.c.m. een Chromecast 2.

Welke firmware draait die Chromecast 2?

Ik vraag me overigens af of jij wel hetzelfde probleem ervaart als anderen in dit topic.


De kop zegt ”Streamen iTV naar Chromecast werkt niet”. Dus ik dacht ik zit goed. Ben niet zo heel technisch :) 

Firmwareversie van systeem: 291998 Firmwareversie van Cast: 1.56.291998 

 

Dit is wat ik zie staan in de Google app. 


Firmwareversie van systeem: 291998 Firmwareversie van Cast: 1.56.291998 

Neem je dan met die Chromecast 2 toevallig deel aan het preview programma immers mijn Chromecast 2 heeft nog altijd firmware 1.56.275994.

Weet je overigens ook zeker dat je een Chromecast 2 hebt en niet een Chromecast 3?


Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds woensdag kan ik geen KPN itv meer streamen. Wel Disney en Netflix. Zowel vanaf de iPad en meerdere telefoons. Alles al opnieuw geïnstalleerd. 


Goedemorgen, sinds twee dagen hebben wij hetzelfde probleem. Wij kunnen dus niet meer streamen vanuit de KPN Itv app. alle andere apps zoals Netflix, YouTube NPO werken wel. Zuur want dit is onze enige mogelijkheid van tv kijken. Deed het daarvoor overigens prima. 

@TV Apps Team  wij hebben een chromecast 3 en de Cast firmwareversie van Google vanuit de google Home app: 1.56.291998

het ligt dus niet aan de chromecast, maar aan de app lijkt mij. Weten jullie of er al wordt gewerkt aan een oplossing? 

dankjewel en groeten! 


het ligt dus niet aan de chromecast, maar aan de app lijkt mij.

Dat kan je nog niet zeggen, het zou ook maar zo die nieuwe versie van de firmware kunnen zijn. Dat is ook eigenlijk het meest waarschijnlijke scenario immers dat lijkt de enige component die veranderd is.


Wil diegene waarbij het afgelopen dagen niet is gaan werken, de app eens killen en nu opnieuw proberen te casten? Checken of het nu wel weer werkt?


@TV Apps Team

Helaas, na de-install en re-install via Google Store werkt het NIET op mijn Chromecast V3 no.1

no. 1 is vlg. doos MFG: 09/2018 - Model NC2-6A5  - SKU: GA00439-NL (elders gekocht)
no. 2 is vlg. doos MFG: 05/2021 - Model NC2-6A5  - SKU: GA00439-NL (gekocht in Google Store)

En het meest vreemde bij mij, want alles op zelfde wifi-netwerk en no.1 en no.2 omgewisseld :
op no. 1 werkt app iTV niet (andere apps en mirroring dus wel)
op no. 2 werkt app iTV wel (en andere apps en mirroring ook gewoon)


Wil diegene waarbij het afgelopen dagen niet is gaan werken, de app eens killen en nu opnieuw proberen te casten? Checken of het nu wel weer werkt?

Wat bedoel je.

App heb ik al verwijderd en opnieuw gedownload hielp niet


Wil diegene waarbij het afgelopen dagen niet is gaan werken, de app eens killen en nu opnieuw proberen te casten? Checken of het nu wel weer werkt?

Wat bedoel je.

App heb ik al verwijderd en opnieuw gedownload hielp niet

App verwijderen hoeft ook niet, maar wel even opnieuw laden (bereik je door hem even te killen/sluiten).

Het ging om de woordjes ‘nu’, we hadden net daarvoor een aanpassing gedaan, maar zijn zelf niet in het bezit van een chromecast die het niet doet. Vandaar jullie hulp om het nu even opnieuw te testen graag. :) 


@TV Apps Team 

mijn model V3 MFG: 09/2018 doet het dus niet !

 


Wil diegene waarbij het afgelopen dagen niet is gaan werken, de app eens killen en nu opnieuw proberen te casten? Checken of het nu wel weer werkt?

@TV Apps Team . Heeft geen enkele zin. Want van af de laptop* casten werkt van af hetzelfde moment ook niet meer.

*Via Google Chrome http://tv.kpn.com .

Melding via laptop: vraagt als je de cast knop gebruikt ineens om pincode en daarna blijft het op de televisie zwart beeld met continu draaiend rondje.

Via de app: (ik doe altijd ||| en “Alle sluiten”). Geen pincode vraag, wel draaiend rondje.

Het werkt alleen niet via de losse Chromecast. Bij mij een v3.