Skip to main content

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

@TV Apps Team

mijn model V3 MFG: 09/2018 doet het dus niet !

Ook niet nadat je de iTV app gekilled hebt?


@TV Apps Team 

half uur geleden dus  de-install en re-install ;

en uiteraard constant sluiten en openen, wat jullie ‘killen’ noemen

de app iTV staat bij mij ook niet constant aan, vandaar


Zuur want dit is onze enige mogelijkheid van tv kijken.

@JeroenTL . Bij KPN ITV krijg je ook altijd één ontvanger. Verder kan kijken ook rechtstreeks op het device zelf. Al is dat t.o.v. een tv wat behelpen. Hoewel ik hier ook een laptop heb met losse actieve speakers.

Een laptop kun je met de HDMI gewoon met je tv verbinden. (mss dus voor nu even)


half uur geleden dus  de-install en re-install ;

Dat was dus na de oproep van @TV Apps Team.

 

en uiteraard constant sluiten en openen, wat jullie ‘killen’ noemen

Het sluiten en openen van een app is wat anders dan het killen van een app.

 


Wil diegene waarbij het afgelopen dagen niet is gaan werken, de app eens killen en nu opnieuw proberen te casten? Checken of het nu wel weer werkt?

@TV Apps Team . Heeft geen enkele zin. Want van af de laptop* casten werkt van af hetzelfde moment ook niet meer.

Zelfde melding: vraagt als je de cast knop gebruikt ineens om pincode en daarna blijft het op de televisie zwart beeld met continu draaiend rondje.

*Via Google Chrome http://tv.kpn.com .

Zit iets gecompliceerder in elkaar PeterG, maar dat kunnen jullie niet weten. Chromecast code (app) is shared (om het zo maar even te noemen) over alle apps. Als we daar dus iets in aanpassen (zoals vanmorgen), heeft dat instant effect in zowel de web, android als iOS app zonder dat deze zelf updates behoeven. Deze zit dus niet ingebakken in de cliënt apps code. Does it make sense?

Maar een goede constatering dat het over cross-apps tegelijk stuk ging want dat geeft aan dat het zeer waarschijnlijk niet de apps zelf zit (web, Android, iOS apps). Vandaar dat we ook zoeken in onze chromecast code. Echter hadden we daar al vele weken niets in aangepast. Dus ja, als dan ineens op sommige chromecasts iets stuk gaat en precies dezelfde modellen en versienummers bij een andere klant en bij ons, alles nog werkt… is het verder graven en puzzelen. Sinds zaterdag een ‘batch’, sinds woensdag een tweede ‘batch’…. 
Jullie input en uitzoekwerk is daarbij goud waard als we zelf niet over een setup beschikken waar het ook mis op gaat zoals in dit geval!


Voor de probleem vaststelling @TV Apps Team .

Nou, hier gedaan met CTRL + F5 op de website tv.kpn.com. Geen effect; probleem blijft.

De app in de telefoon startte ik op nadat ik ||| + Alle sluiten had gedaan. Probleem blijft.


Kan het zijn dat het aan de router ligt ? Heb van de week de router moeten resetten omdat ik niet van kanaal kon wisselen op tv en nu hebben we al enkele dagen hetzelfde probleem met het casten vanaf de itv app naar een chromecast.


Bij mij lukt het ook niet! 


Kan het zijn dat het aan de router ligt ? Heb van de week de router moeten resetten omdat ik niet van kanaal kon wisselen op tv en nu hebben we al enkele dagen hetzelfde probleem met het casten vanaf de itv app naar een chromecast.

Nee, de kans daarop is nihil mits de Chromecast netjes via wifi verbonden is gebleven.


De app in de telefoon startte ik op nadat ik ||| + Alle sluiten had gedaan. 

Dat is niet hetzelfde als het killen van een app.

 


De app in de telefoon startte ik op nadat ik ||| + Alle sluiten had gedaan. 

Dat is niet hetzelfde als het killen van een app.

 

Dat werkt via gedwongen stoppen ook niet als ik 'm aanzet gaat er weer een rondje draaien totdat hij melding geeft zoals ik eerder aangaf


@wjb , @TV Apps Team 

screenshot van vanmorgen vernieuwde app iTV - dus versie 7.5.8

 


screenshot van vanmorgen vernieuwde app iTV - dus versie 7.5.8

De versie die bij mij draait is versie 7.5.9 van 11 oktober.

 


Hier zelfde probeem met itv en chrome cast scherm blijft draaien. Graag oplossing. 


Kan het zijn dat het aan de router ligt ? Heb van de week de router moeten resetten omdat ik niet van kanaal kon wisselen op tv en nu hebben we al enkele dagen hetzelfde probleem met het casten vanaf de itv app naar een chromecast.

Nee, de kans daarop is nihil mits de Chromecast netjes via wifi verbonden is gebleven.

Ik vraag het omdat er een boodschap voorbij kwam over AP isolatie uitschakelen op de router toen ik de chromecast opnieuw instelde. De chromecast leek niet op hetzelfde wifi netwerk te zitten. Is nu weer ingesteld maar probleem is gebleven.


Wil diegene waarbij het afgelopen dagen niet is gaan werken, de app eens killen en nu opnieuw proberen te casten? Checken of het nu wel weer werkt?

Werkt nog steeds niet.


Ik vraag het omdat er een boodschap voorbij kwam over AP isolatie uitschakelen op de router toen ik de chromecast opnieuw instelde. De chromecast leek niet op hetzelfde wifi netwerk te zitten. Is nu weer ingesteld maar probleem is gebleven.

Er is geen AP isolation actief op het gewone wifi netwerk van KPN apparatuur.


Ben zo klaar met KPN. we kunnen nu 3 dagen niet casten, Chromecast v3 Firmware systeem 291998 Firmware Cast 1.56.291998.

 

Mijn man heeft een iPhone11 en heeft al 3 maanden geen 4G (zie ander topic) en nu dit weer om moedeloos van te worden.

na de verplichte overstap van xs4all naar KPN is het alleen maar slechter geworden, zit er sterk aan te denke om met mijn hele pakket over te stappen naar Vodafone net zoals mijn man. Alleen jammer dat hij nog een maand “gegijzeld” wordt door KPN omdat ze zijn nummer niet eerder kunnen portelen.


Ben zo klaar met KPN. we kunnen nu 3 dagen niet casten, Chromecast v3 Firmware systeem 291998 Firmware Cast 1.56.291998.

En waarom leg je de bal opnieuw direct bij kpn?

Misschien is het wel een bug in de firmware van de Chromecast.

Ik heb geen enkel probleem met het casten naar twee verschillende Android TV apparaten en naar een Chromecast v2.

Chromecast 2e generatie:

Sony KD-43XD8305 met Android TV:

Media Box met Android TV:

 


Ik heb twee  google chromecasts 2de generatie model: NC2-6A5

Een op slaapkamer. En daar streamt de KPN ITV-app nog steeds prima.

Een in de keuken en daar lukt streamen met de KPN ITV-app NIET meer en dat vind ik bijzonder vervelend.

Youtube streamen gaat op beide locaties prima.

Help alstublieft  alstublieft.

 

 

 

 

 


@wjb 

De versie die bij mij draait is versie 7.5.9 van 11 oktober.

hoe kom je aan die versie?


 


@wjb

De versie die bij mij draait is versie 7.5.9 van 11 oktober.

hoe kom je aan die versie?

Die komt gewoon uit de Google Play Store.


@wjb 

is blijkbaar teruggetrokken...


@wjb . 

Nu '’gedwongen stoppen'’ gedaan. Chromecast v3 gestart. App gestart. Casten start niet, draaiend rondje op de televisie.

Via de chromecast in de Android-TV box werkt het wel.