Skip to main content

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

Heb versie 7.5.9 ook verwijderd en opnieuw geinstallerd maakt niks uit.

Mij dochter heeft ingelogde bij haar thuis met ons account en daar doet het wel dus geen idee waar het aan ligt


Heb versie 7.5.9 ook verwijderd en opnieuw geinstallerd maakt niks uit.

Mij dochter heeft ingelogde bij haar thuis met ons account en daar doet het wel dus geen idee waar het aan ligt

Heeft jouw dochter een Chromecast 3e generatie of gebruikt ze een andere Chromecast?


@wjb

is blijkbaar teruggetrokken...

Nee, ik denk eerder dat hij nog niet klaargezet is voor jouw account/toestel.


Ik heb twee  google chromecasts 2de generatie model: NC2-6A5

Een op slaapkamer. En daar streamt de KPN ITV-app nog steeds prima.

Een in de keuken en daar lukt streamen met de KPN ITV-app NIET meer en dat vind ik bijzonder vervelend.

Welke firmware versie staat op de Chromecast in de keuken?


@Teresa13

Heeft ze een losse chromecast v2 of v3? Daar is namelijk een probleem mee.

Met een geïntegreerde chromecast, bv Sony of Philips tv, of streaming apparaat met afstandsbediening, dan werkt het casten wel. 

Wjb, hier ook alleen 7.5.8 in de Play store. 


Heeft ze een losse chromecast v2 of v3? Daar is namelijk een probleem mee.

Ik ervaar anders geen problemen met mijn losse Chromecast v2.

Er is mij ook niet bekend dat dit probleem ook op de v2 zou spelen.

 

Wjb, hier ook alleen 7.5.8 in de Play store. 

Dat kan best, ook bij Google vindt een uitrol gefaseerd plaats.

Op zowel mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) als op mijn OnePlus 5T (Android 10) staat versie 7.5.9.

 


Wil diegene waarbij het afgelopen dagen niet is gaan werken, de app eens killen en nu opnieuw proberen te casten? Checken of het nu wel weer werkt?

Helaas werkt nog steeds niet 


@wjb

Ik meen in dit topic ook v2 gebruikers met gemeld probleem gezien te hebben. Maar ja, een stroom aan informatie.…


Heb versie 7.5.9 ook verwijderd en opnieuw geinstallerd maakt niks uit.

Mij dochter heeft ingelogde bij haar thuis met ons account en daar doet het wel dus geen idee waar het aan ligt

Heeft jouw dochter een Chromecast 3e generatie of gebruikt ze een andere Chromecast?

Dat weet ik niet, zij heeft 2,eentje gekocht voor mij en eentje later, beide werken


Heb versie 7.5.9 ook verwijderd en opnieuw geinstallerd maakt niks uit.

Mij dochter heeft ingelogde bij haar thuis met ons account en daar doet het wel dus geen idee waar het aan ligt

Heeft jouw dochter een Chromecast 3e generatie of gebruikt ze een andere Chromecast?

Dat weet ik niet, zij heeft 2,eentje gekocht voor mij en eentje later, beide werken

Toch is dat wel cruciale informatie, het issue lijkt zich immers te beperken tot de Chromecast 3e generatie.


Hoe kom ik achter welke versie chroomcast ik heb? Ben niet zo technisch ingesteld 


V2 werkt ook niet, die met chromecast logo.


V2 werkt ook niet, die met chromecast logo.

Ik ervaar anders geen problemen op de Chromecast v2 met firmware versie 1.56.265994.

Welke firmware versie staat op jouw Chromecast v2?


Hoe kom ik achter welke versie chroomcast ik heb? Ben niet zo technisch ingesteld 

In de Google Home app kan je de Chromecast selecteren en achter het tandwieltje vind je dan de optie "Apparaatgegevens".


Heb blijkbaar google chroomcast 3 smart full hd. ls dit de probleem naar het upgrade from de kpn app.


Waar zie ik dat ? In de google Home app kan ik het niet zien.


Heb blijkbaar google chroomcast 3 smart full hd 

En jouw dochter?


Waar zie ik dat ? In de google Home app kan ik het niet zien.

In de Google Home app kan je de Chromecast selecteren en achter het tandwieltje vind je dan de optie "Apparaatgegevens".


Ook v3 


Android 7.5.9 wordt gradueel uitgerold, daarom heeft niet iedereen die. Komt vanzelf. Heeft een change op een compleet ander vlak, maar is identiek verder aan 7.5.8. Niet teruggetrokken dus. 


Waar zie ik dat ? In de google Home app kan ik het niet zien.

In de Google Home app kan je de Chromecast selecteren en achter het tandwieltje vind je dan de optie "Apparaatgegevens".

Geen tandwieltje, alleen ‘Ambient wordt getoond’. Drie puntjes (menu) met daarachter Instellingen voor sfeerstand, Help en Feedback. ‘Toevoegen aan ruimte’ en ‘Mijn scherm casten’.

Of ik op de tegel tik of op het kleine pijltje maakt geen verschil.

Maar dat is bij de ingebouwde chromecast op de tv hetzelfde...


Waar zie ik dat ? In de google Home app kan ik het niet zien.

In de Google Home app kan je de Chromecast selecteren en achter het tandwieltje vind je dan de optie "Apparaatgegevens".

Geen tandwieltje, alleen ‘Ambient wordt getoond’. Drie puntjes (menu) met daarachter Instellingen voor sfeerstand, Help en Feedback. ‘Toevoegen aan ruimte’ en ‘Mijn scherm casten’.

Of ik op de tegel tik of op het kleine pijltje maakt geen verschil.

Maar dat is bij de ingebouwde chromecast op de tv hetzelfde...

 


jb

Holly schreef:

Ben zo klaar met KPN. we kunnen nu 3 dagen niet casten, Chromecast v3 Firmware systeem 291998 Firmware Cast 1.56.291998.

En waarom leg je de bal opnieuw direct bij kpn?

Misschien is het wel een bug in de firmware van de Chromecast.

NPO, YouTube en de testfilmpjes van de Chromecast kan ik wel casten dus ligt het duidelijk aan de KPN iTV app.

en….hoezo opnieuw!


zoek de verschillen...

 


en….hoezo opnieuw!

 

Mijn man heeft een iPhone11 en heeft al 3 maanden geen 4G (zie ander topic) en nu dit weer om moedeloos van te worden.