Skip to main content

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

Zou iemand een video of foto kunnen plaatsen van de foutmelding en de alles wat er wordt getoond vanuit de chromecast? Vanaf drukken op cast icon tot de foutmelding?
Er is een spinner en een foutmelding, maar de spinner, welke kleur, welke plaats etc etc. Die details kunnen dan helpen.

We hebben al wel 20+ chromecastst getest, allemaal doen ze het vooralsnog helaas. En met de versienummers lijken we ook niet verder te komen, bij de één werkt exact zelfde versie wel en de ander niet. En binnen een huishouden/netwerk ene device niet werkend andere device wel werkend… 

@Daafra gaf aan een foutmelding voor de chromecast-help pagina?


Zou iemand een video of foto kunnen plaatsen van de foutmelding en de alles wat er wordt getoond vanuit de chromecast? Vanaf drukken op cast icon tot de foutmelding?
Er is een spinner en een foutmelding, maar de spinner, welke kleur, welke plaats etc etc. Die details kunnen dan helpen.

We hebben al wel 20+ chromecastst getest, allemaal doen ze het vooralsnog helaas. En met de versienummers lijken we ook niet verder te komen, bij de één werkt exact zelfde versie wel en de ander niet. En binnen een huishouden/netwerk ene device niet werkend andere device wel werkend… 

@Daafra gaf aan een foutmelding voor de chromecast-help pagina?

Ja dat klopt ik moest daarheen heb de stappen gevolgd die de site aangaf maar helaas heeft het niets geholpen.

 

Begin het wel erg vervelend te vinden om het netjes te formuleren 


Als ik erop klik is het scherm zwart, onder in midden een klein wit rondje dat blijft draaien en dan verschijnt melding dat iets is miss gegaan raadpleeg chroomcast.com/ help


Als ik erop klik is het scherm zwart, onder in midden een klein wit rondje dat blijft draaien en dan verschijnt melding dat iets is miss gegaan raadpleeg chroomcast.com/ help

Precies de melding die ik dus ook krijg


Tv apps team. 

Ik heb op de Chromecast alleen zwart beeld met onderin constant draaiend wit rondje. Niet erg boeiend voor een foto. 

Vanuit de app smartphone: dat rondje dus, in de app verder geen melding. 

Vanuit de website: vraagt dan ineens om kinderslot pin. Die heb ik helemaal niet in gebruik. Na toch ingeven pin, zelfde effect als met de app.

Verder geen ( fout) melding. Ik geef de cast poging echter na 20 seconden wel op.


Dank. Zouden jullie (een paar) zijn/haar chromecast eens naar de fabrieksinstellingen willen zetten via de Google Home app? Via Tandwieltje → Apparaatgegevens → drie puntjes rechtsboven → Terugzetten op fabrieksinstellingen…. . Al helpt dat maar bij één persoon één keer weer werkende cast, dan is dat al erg nuttige info namelijk.


Dit heb ik 2 keer gedaan, heeft niet geholpe


Dit heb ik 2 keer gedaan, heeft niet geholpe

Dan doe ik dat nog maar even niet gezien de gevolgen. 

Oeps toch gedaan.…

Probleem blijft.


Dank. Zouden jullie (een paar) zijn/haar chromecast eens naar de fabrieksinstellingen willen zetten via de Google Home app? Via Tandwieltje → Apparaatgegevens → drie puntjes rechtsboven → Terugzetten op fabrieksinstellingen…. . Al helpt dat maar bij één persoon één keer weer werkende cast, dan is dat al erg nuttige info namelijk.

Heb ik al een keer geprobeerd geen resultaat 


Blijft lastig voor jullie dat het al zo lang niet werkt 😓 en voor ons omdat we nog geen defect voorbeeld in handen hebben. Is er iemand zo handig om de niet werkende chromecast via een andere internetverbinding online te brengen?
Optie zonder naar familie/buren te gaan (dat willen we niet vragen...); wellicht is er iemand met een niet-werkend chromecast zo handig om via een hotspot (gebruikmakend van een 4G/5G connectie, géén wifi-tethering) en dan casten vanaf een ander device dan de hotspot zelf, maar dat device dient uiteraard ook wel verbonden te worden met diezelfde hotspot. Met Android-hotspots kan er dan ‘gewoon’ gecast worden, niet zeker of dat werkt met iOS hotspots. 
Indien iemand zo hulpvaardig is geweest, welke mobiele aanbieder was die hotspot verbinding? Of het nu wel of geen effect had, toch handig om te weten. En uiteraard of het ineens wel of nog steeds niet werkte.

We zijn bekend met het gegeven dat er huishoudens zijn waarbij één chromecast niet werkt en de andere wel, op dezelfde internetverbinding. 


Hmm, dat wordt lastig hier.

Overigens werkt de Chromecast in de Android-TV box wel met casten van af de kpn itv app in m'n smartphone.

Dat zijn dus verschillende typen chromecasts .

Maar ja, sinds ik nu op alle tv's thuis ook over de kpn smart tv app beschik gebruik ik de losse chromecast daar niet meer voor. 

Nu dus wel naar aanleiding van deze case en pas sinds gisteravond werkt het hier ook niet meer via de v3. Terwijl de eerste meldingen al een paar dagen geleden waren. 


Voor mij is dat geen optie helaas 


Als ik erop klik is het scherm zwart, onder in midden een klein wit rondje dat blijft draaien en dan verschijnt melding dat iets is miss gegaan raadpleeg chroomcast.com/ help

Precies de melding die ik dus ook krijg

Wij ook 


@TV Apps Team

mijn Chromecast 1. werkt via hotspot-verbinding 4G op ander device helaas ook niet:
1. zie screenshot (toegestaan)
2. daarna weer ronddraaiend rondje op TV tot melding Something went wrong..
3. tegelijk weer oranje Chromecast symbol op mobiel

 


Hier hetzelfde probleem, Viaplay, YouTube etc werkt prima maar met de KPN app gaat hij zoeken en dat in beeld: er is iets mis gegaan kijk op chromecast/help……


Al 30 jaar KPN klant met alles maar de laatste tijd begin ik toch flink geïrriteerd te raken met al die problemen… Die ze vervolgens ook niet oplossen!


Belangrijkste vraag. Wanneer komt er een oplossing??? Hup KPN! Doe iets!!!


Ik heb hetzelfde probleem met de KPN i tv app en het onmogelijk kunnen streamen van tv programma’s . Met andere apps zoals Spotify lukt het wel . KPN moet dit onmiddellijk oplossen . Ongelofelijk dat zo’n groot bedrijf dit niet snel oplost ! 


Onvoorstelbaar, wel elke maand stipt bedragen afschrijven, maar de oplossing afschuiven!! 


Ik word hier zo moedeloos van. Ik ben dus niet de enige. Kan al een halve week geen tv kijken via kpn app. Bij mij ook zwart scherm met rondje onderin die maar blijft draaien en na tijdje er is iets mis gegaan. De rest doet het wel Videoland Spotify Netflix. Alles al opnieuw geïnstalleerd. De app en chromecast. Ook terug naar fabrieksinstellingen dus wat kan het nog meer zijn dan????? 

 


Het lijkt mij dat al deze problemen worden opgelost wanneer de kpn de vorige versie voor de update van 11 oktober laat draaien. Dan kan iedereen weer gebruik maken van kpn itv op chromecast. Ipv niet komen met een andere adequate oplossing. 


Hallo,

Sinds drie dagen kan ik ineens niet meer kijken. Zodra ik het programma cast begint er op de TV een rondje te draaien, maar het programma wordt niet geladen. Vervolgens verschijnt de melding “Er is iets misgegaan". Netflix werkt wel gewoon. Inmiddels heb ik de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en mijn APN correct ingevuld, maar dat alles heeft helaas niet gewerkt.  

 

Admin: verplaatst naar lopend topic


 

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?


Firmware cast: 1.56.275994

firmwareversie systeem: 275994

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?

Met wat voor een apparaat cast je?

Kan je de Chromecast wel benaderen via de Google Home app?


Firmware cast: 1.56.275994

firmwareversie systeem: 275994

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?

Met wat voor een apparaat cast je?

Kan je de Chromecast wel benaderen via de Google Home app?

Iedereen heeft hetzelfde probleem. Kijk de reacties terug. Drama