Skip to main content

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

Firmware cast: 1.56.275994

firmwareversie systeem: 275994

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?

Met wat voor een apparaat cast je?

Kan je de Chromecast wel benaderen via de Google Home app?

Iedereen heeft hetzelfde probleem. Kijk de reacties terug. Drama

Waarom ik dan niet?


Weet niet hoe het zit met welke versie je hebt van de app. Tel is android op 7.5.9 en ipad 7.5.5. Beide versies werken niet maar wel een week geleden. Kom op kpn wanneer komen jullie met een oplossing 


Firmware cast: 1.56.275994

firmwareversie systeem: 275994

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?

Met wat voor een apparaat cast je?

Kan je de Chromecast wel benaderen via de Google Home app?

Iedereen heeft hetzelfde probleem. Kijk de reacties terug. Drama

Waarom ik dan niet?

Waarschijnlijk heb je dan enorm geluk. Ik ben na 2 uur gestopt met proberen. Continue hetzelfde ( zie voorbeelden in dit forum). Sommigen al een halve week problemen. En, we praten over een externe chromecast…...


Firmware cast: 1.56.275994

firmwareversie systeem: 275994

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?

Met wat voor een apparaat cast je?

Kan je de Chromecast wel benaderen via de Google Home app?

Iedereen heeft hetzelfde probleem. Kijk de reacties terug. Drama

Waarom ik dan niet?

Ik zelf heb een klein beetje het vermoeden dat het in de Experiabox/KPN Box zit. Of dat het er mee te maken heeft. Die heb jij niet. En ik ook niet. Althans ... ik gebruik het achter een 2de router. Bij mij werkte het gisteren ook nog prima. Heel de avond vlekkeloos gekeken. Nu nog niet geprobeerd. 


Ik zelf heb een klein beetje het vermoeden dat het in de Experiabox/KPN Box zit. 

Maar ik lees ook meldingen uit het buitenland.


Ik zelf heb een klein beetje het vermoeden dat het in de Experiabox/KPN Box zit. 

Maar ik lees ook meldingen uit het buitenland.

Ja maar die zijn er altijd al geweest. Dat Chromecast op vakantie in Spanje niet werkt enzo...


Jinek casten. Niks aan de hand.

 


Laten we gewoon in Nederland beginnen . Wij willen streamen , via de betaalde KPN app. Niets meer , of minder. En via Chromecast lukt het niet!!!! Dus , begin bij de basis. Provider ( KPN) verhelp dit probleem !!!!! Allereerst gewoon  voor de abonnees.


Het lijkt mij dat al deze problemen worden opgelost wanneer de kpn de vorige versie voor de update van 11 oktober laat draaien. Dan kan iedereen weer gebruik maken van kpn itv op chromecast. Ipv niet komen met een andere adequate oplossing. 

@Ramonde1

Die versie 7.5.8 van de app heb ik nog en toch werkt het casten naar de v3 hier ook niet. En ook niet via de laptop. Terug zetten heeft naar mijn mening echt geen zin. 

CC @Hup KPN , @Amelith , @chantalsleyfer , @Teresa13 .


Hier werkt kpnitv ook niet. Heb 2 chromecast op de ene wel en de andere niet. Alle andere

apps werken wel. ?


Hier werkt kpnitv ook niet. Heb 2 chromecast op de ene wel en de andere niet. Alle andere

apps werken wel. ?

Welk type Chromecasts (v1, v2, v3, Ultra, Android/Google TV) zijn dat en welke firmware draait op die Chromecasts?


Ik kon tot 2dagen terug gewoon naar mijn chromecast streamen en nu opeens niet  zeg die er gaat iets mis.

Hoe kan dit..

 

Mvg patrick 

 

Admin: verplaatst naar lopend topic


Op welke chromecast werkt het momenteel niet? Hier is 't versie 3.

 


Ik heb de 2018


Ik heb de 2018

Dat dacht ik al en weet je ook welke versie van de firmware daar op draait?


Nee geen idee


Bij mij ook versie 3. Tot ca week geleden werkte het nog. 


Nee geen idee

Kijk dan eens in de Google Home app bij die Chromecast.

Hoe je dat kunt doen kan je hier (klik) lezen.


Deze heb ik 

 


Dus opnieuw een Chromecast 3e generatie met firmware 1.56.291998. 😖

Ik krijg zeer sterk het gevoel dat het in dit topic behandelde issue zich beperkt tot die combinatie.


Hoi, @Nick83 . Met welke chromecast versie (1,2,3) heb je Jinek gecast?

Vraag ook voor @Joppie62 . Zijn beide chromecasts van hetzelfde jaar? (zie deze afbeelding).


Dus opnieuw een Chromecast 3e generatie met firmware 1.56.291998. 😖

Ik krijg zeer sterk het gevoel dat het in dit topic behandelde issue zich beperkt tot die combinatie.

Ja bij mij ook die firmware!


Hier ook!


@wjb 

niet helemaal waar;  mijn V3 van 2018 doet het niet op iTV, mijn V3 van 2021 doet het wel goed

no. 1 is vlg. doos MFG: 09/2018 - Model NC2-6A5  - SKU: GA00439-NL (elders gekocht)
no. 2 is vlg. doos MFG: 05/2021 - Model NC2-6A5  - SKU: GA00439-NL (gekocht in Google Store)

En het meest vreemde bij mij, want alles op zelfde wifi-netwerk en no.1 en no.2 omgewisseld :
op no. 1 werkt app iTV niet (andere apps en mirroring dus wel)
op no. 2 werkt app iTV wel (en andere apps en mirroring ook gewoon)


niet helemaal waar;  mijn V3 van 2018 doet het niet op iTV, mijn V3 van 2021 doet het wel goed

Dat is niet in tegenspraak met mijn vermoeden dat het issue zich beperkt tot de Chromecast 3e generatie met firmware versie 1.56.291998.

Daarnaast weet ik nog niet welke firmware versie op jouw Chromecasts staat.

Het zou overigens wel zeer interessant kunnen zijn als je die informatie hier met ons zou delen.