iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet.
De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.
Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer.
Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan!
Bedankt vast voor de oplossing!
Beste antwoord door TV Apps Team
Originele antwoord juli 2022:
Het probleem moet nu opgelost zijn! Er is geen android, iOS of web-app update nodig voor nu, daar is de fout ook niet ontstaan. Deze apps gebruiken ook een stukje eigen chromecast code, daar moest iets in aangepast worden en dat is gedaan. We horen het graag.
Storing oktober 2022:
Probleem is opgelost!
TV Apps Team schreef:
Het had te maken met de versie van het Cast Application Framework, in combinatie met firmware versie en de (nieuwe) tijdzone/klok instellingen in de Chromecast device settings - via Home app. Bij dit specifieke device was er niets(?) geselecteerd in deze opties.
Mocht je geïnteresseerd zijn, in deze reactie wordt wat dieper uitgelegd wat er aan de hand was.
Nee, zag het nu zelf ook; die FW kwam blijkbaar automatisch na nieuw opstarten, cq. resetten.
Maar het is vreemd, blijkt na uitzoeken:
Ik het 3 Chromecasts, 1 Ultra en 2 van de 3rd Gen. De beide 3d Gen zijn charcoal, of houtskool zoals Google het zelf in NL noemt. Deze zijn beide grijs en dus V3, ook wel 3rd Generation genoemd.
no. 1 is vlg. doos MFG: 09/2018 - Model NC2-6A5 - SKU: GA00439-NL (elders gekocht) no. 2 is vlg. doos MFG: 05/2021 - Model NC2-6A5 - SKU: GA00439-NL (gekocht in Google Store)
Echter, site https://www.techthatworks.net/electronic/what-generation-chromecast-do-i-have heeft vergelijking van de modellen Chromecast en zegt NC2-6A5 = 2nd Gen en GA000439 = 3rd Gen.....
En het meest vreemde bij mij, want alles op zelfde wifi-netwerk en no.1 en no.2 omgewisseld : op no. 1 werkt app iTV niet (andere apps en mirroring dus wel) op no. 2 werkt app iTV wel (en andere apps en mirroring ook gewoon)
Maw., is hier sprake van verschillende hardware ondanks dezelfde modelnummers?
@oJkpn Deze info is ongelofelijk waardevol. Dank nogmaals. Paar aanvullende vragen, zover je die kan beantwoorden: -Beginnen beide modellen van je met MAC-adres F8:0F:F9? Te zien via de bekende weg in de Google Home app. En als we daar toch zijn, meteen de overige verschillen wellicht maar checken: -Beide modellen hebben hetzelfde staan achter Language/Taal -Beide hebben naast idem cast-firmware 1.56.291998 ook de System firmware gelijk? 291998. -Beide modellen hangen aan hetzelfde Google account (ingesteld?)?
Niet iedereen zal de doos nog hebben, achterop het device zelf staat ook nog ongelofelijk veel info in ongelofelijk slecht leesbare en kleine letters.. maar mocht je daar nog een verschil in kunnen ontdekken, wat kan helpen (via macro functie camera telefoon bv… enigszins leesbaar te maken)…
Twee andere hulpvragen voor klanten met een cast device (V3 tot nu toe allemaal lijkt het, dank @wjb ) die het niet meer doet; hoe wellicht nutteloos de vragen lijken, dat zijn ze niet altijd:
-De NOS app kan video's ook casten. probeer eens deze te casten? Blijft deze bij/na hetzelfde witte cirkeltje (spinner) ook hangen of werkt deze net zoals de YT/Netflix etc (zonder witte spinner) ook gewoon netjes?
-Modem herstart, waardoor de internetverbinding opnieuw wordt opgebouwd. Maar nuttiger nog: iemand die vanavond zijn/haar modem hele nacht uit wil zetten en laten en morgen weer aanzetten.
Hallo, hier werkt het stemmen met de itv KPN app ook sinds een paar dagen niet meer. Erg frustrerend. Alle andere apps kunnen wel streamen naar de Chromecast. Ik hoop dat KPN hier snel wat aan doet, het probleem zit in hun app.
Hier sinds 2 weken problemen met casten. Veel bufferen en stilstaand beeld. Net nog de kpn iTV app gebruikt en deze stotterde wel heel erg. Niet eerder streamings problemen met de Chromecast gehad.
KPN ITV app versie 7.5.5@Anneke-Anna ??? Oh, wacht ff. Dat is voor iOS.
Ik zie in je profiel ook een iPhone 11. Had jij geen probleem met 4G?
Ha @PeterG Klopt en klopt, 4G problemen na stoppen 3G, iPhone 11 inderdaad, maar dat is al weer een poosje geleden. Ik zat nog te twijfelen of mijn issue daar ook mee te maken heeft, ik volg het topic sowieso.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.