Skip to main content

Beste,

 

Ik heb de volgende internet situatie in mijn caravan:

Netgear Nighthawk M2 MIFI router en voor 2 TV’s met Google Chromecast 3 (via Wifi).

 

Probleem is dat tv streamen via de KPN iTV app naar de tv zeer vaak hapert (of lijkt te bufferen). Dit probleem is er met Wifi 2.4Ghz en 5Ghz.

TV kijken via wifi op de MacBook gaat altijd goed, dus internet ontvangst in de caravan is gewoon stabiel genoeg.

Netflix streamen gaat ook altijd goed.

 

Wat doe ik eventueel verkeerd?

Alles is qua firmware up to date.

Welke snelheid  geeft  wifi via een speedtest aan 


@jimny Download is gemiddeld 24Mb/s


Info over Chromecast 3:

Firmwareversie van systeem: 291998

Firmwareversie van Cast:1.56.291998


@jimnyDownload is gemiddeld 24Mb/s

Dat ziet er goed uit echter het bufferen van de tv app kan ook zijn dat de cache te vol is geraakt dus wellicht helpt het als je die schoonmaakt of de app opnieuw installeren.

Ps gebruik je 2 tv's tegelijk 


@jimny cache ga ik zo legen, dank voor de tip. Indien nodig zal ik daarna de app opnieuw installeren.

Nee, we kijken op 1 tv tegelijk. Op beide tv’s hebben of hadden we het probleem. Ik ga het testen en laat weten van hoe of wat.

Nogmaals dank.


De cache legen heeft weinig zin immers het is de Chromecast die zelf bij casten een verbinding met het TV platform van KPN onderhoudt, daar speelt de telefoon dan geen enkele rol meer in, die fungeert alleen als "afstandsbediening".

Dit is overigens een frequent voorkomend probleem. Weet overigens dat casten altijd met de hoogste kwaliteit gebeurt en dat zou ook wel een precies de oorzaak kunnen zijn.


@wjb dank voor je reactie. Ik heb nog niet kunnen testen maar mijn kpn iTV cache was maar 52MB, dat is heel weinig.

 

is er een alternatief beschikbaar? Want op deze manier tv kijken is verre van prettig


@mvgils  Hoe gaat het casten met you tube en NPO 


@jimny met npo heb ik geen ervaring. YouTube doe ik niet vaak maar dat gast goed. 
internetten op 2 iPhones gaat goed, ook het werken (teams vergaderingen) op de MacBook gaat altijd goed. 
 


@mvgils vul je forumprofiel aan met je adres, naam en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent.


Waar ben je momenteel met jouw caravan?


@wjb in Ossendrecht. De kpn zendmasten werken goed en hebben geen problemen .

 

wanneer er stream problemen zijn en ik verder tv gaat kijken op de laptop dan is en blijft het beeld goed. Ga ik weer streamen dan zijn er weer problemen.


@jimny Mijn profiel is ingevuld.


@mvgils   Dan is het wachten op een moderator als die tenminste niet denkt dat je topic is opgelost als beste antwoord, wat gewoon niet zo is 


@mvgils Wat vervelend dat tv kijken in de caravan niet helemaal naar wens gaat. 

Ik hoop dat @jimny met de vraag om je profiel in te vullen niet te hoge verwachtingen heeft geschept. 

Ik heb namelijk nauwelijks kennis van Mifi routers, dit is ook niet iets waar ik ondersteuning op kan bieden. 

Het enige dat ik kan doen is controleren of de mobiele dekking op de locatie voldoende is. Maar gezien de snelheid van het internet lijkt mij dat het geval. 

Mijn vermoeden is dat de mobiele data verbinding net niet krachtig of stabiel genoeg is om te streamen en te casten. 

Ik durf niet te zeggen wat je streamt, maar voor onderweg zou Digitenne een optie kunnen zijn. Al ben je daarmee wel beperkt tot het aanbod.