Skip to main content

Heb sinds kort de DIW7022 (KPN tv+ box). Bij streamen NPO plus app werkt terug (en vooruit) spelen niet. Wat kan ik doen?

Hallo @DréJ als je hetzelfde probeert via de app op je smart-tv , werkt het dan ook niet?

Ik heb niet echt een smart tv. Dat is het punt. Hiervoor zat er een google dongel op en daarmee kon ik wel vooruit en  terugspoelen. Bij ‘opnames’ bekijken en bijv. Netflix werkt het wel goed, dus het zit denk ik in die NPO plus app in relatie met die tv+box.   

Hi @DréJ, welkom op onze community. 

Ik heb dit zojuist ook gecontroleerd, maar het lukt mij wel. Zou je eens willen proberen om naar de Play Store te gaan, daar de NPO app opzoeken, verwijderen en opnieuw installeren? 

Dag @Alex van KPN ,

Dank voor je reactie. Je voorstel uitvoeren lukt me niet. Achtergrond info: Heb al langer een Iphone met daarop een account van NPOstart/plus. Heb al wat oudere philips ambilihgt tv met zeer povere smarttechnologie.  

Onlangs TV+box geinstalleerd en hierbij stonden tal van apps (netflix, disney, etc.) maar ook google play store en NPO start al netjes op TV geinstalleerd. Bij initiele opstart van bijv. Netflix en NPO(start/plus) uiteraard eerst ook ingelogd op mijn account van deze apps. Nu werkt op de TV het vooruit- en terugspoelen van NPOplus streams niet.

Geprobeerd om je voorstel uit te voeren maar:

• kan in de Play Store vele apps vinden maar niet die van NPO start/plus. Kan dit wellicht komen omdat die app al staat geinstalleerd?
  • Nu zou ik eerst de app van TV kunnen verwijderen maar zie niet zo snel hoe dat moet. Waar zit die verwijderfunctie?
  • Bovendien is de vraag of daarna die NPO app dan wel in in de Play Store zit. Zo niet dan ben ik die app (op tv) helemaal kwijt. 

Hopelijk heb je nog wat tips, alvast bedankt. 

Bij mijn weten werkt het vooruit en terugspoelen in die app (en anderen zoals NLziet) niet met de « en » knoppen.

Maar je moet met de ring de stip op de voortgangsbalk selecteren. En dan met links en rechts deze verplaatsen. Links en rechts ingedrukt houden. Het spoelt niet 'met beeld’.

Dag @PeterG en @Alex van KPN 

Dank voor je reactie. Het werkt zoals je zegt! Inderdaad drukken op OK in de ring zodat de voortgangsbalk verschijnt. Vervolgens niet met de ring maar met de » en « spoelen, Bedankt. 

Oh, inderdaad. Met links en rechts in DIE app werkt dan weer niet. Ik gebruik die echter nooit want heb NLziet, met daarin ook het volledige aanbod van de NPO.

Het is allemaal weer net anders. In al die apps. En dan krijg je deze vragen…. 😁. Geniet er weer van.

Reageer