Skip to main content

Waarom kan ik met mijn mobiel alles streamen naar de chromecast behalve kpn en viaplay

 

Help Wilfried 

Ik kan hier van af mijn laptop ( in Google Chrome ) en van af mijn smartphone casten (Chromecast) van de KPN iTV app/website en de Viaplay app/website.

De apps vind je in de appstore van je telefoon.

De websites
KPN TV: http://tv.kpn.com

Viaplay: http://viaplay.com/nl-nl .

Dat werkt bij jou niet? Heb je een losse chromecast of ingebouwde (Philips of Sony tv)?


Ik heb een losse chromecast.  Mobiel van mijn vrouw op mobiele hotspot....mijn mobiel wifi via haar mobiel.....verbinding naar chromecast is goed....ziggoapp van de buren op mijn mobiel gezet en die kan ik wel streamen en YouTube ook gewoon zonder problemen.  Doch kpnitv en viaplay lukt niet basr chromecast....geen beeld.

Los op mobiel wel beeld


Mijn mobiel is samsung s20


Raar dat ziggoapp en YouTube wel streamt naar tv en kpnitv en viaplay niet


Klopt het dat de gast-modus op die Chromecast aan staat?


Geen idee....even zoeken hoe ik dat instel. De chromecast vind ik met home app


Geen idee....even zoeken hoe ik dat instel. De chromecast vind ik met home app

Het gaat je niet helpen om die aan te zetten, het gaat mij er puur om of deze nu aan staat. Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom je wel YouTube kunt casten.


Ik kan gast modus niet vinden


Oh...gevonden....hij stond uit heb hem aangezet nu


Maar probleem blijft hetzelfde....kpn en viaplay geen beeld met streamen naar tv maar YouTube en Ziggo van de buren op mijn mobiel streamt wel goed

Raar he


We zitten in Frankrijk maar dat mag toch  niks uitmaken 


Oh...gevonden....hij stond uit heb hem aangezet nu

Zoals ik al zei, dat gaat niet helpen en je kunt hem ook beter uit laten staan tenzij je wilt dat mensen zonder toegang tot de wifi toch YouTube en Netflix kunnen casten.

 

Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat er sprake is van AP cliënt isolation waardoor apparaten onderling niet met elkaar kunnen communiceren.


Oke zet ik hem uit.....


Gebruik jij de Viaplay app of kijk je via de Viaplay site?


Ik heb de viaplay app.....en kan alleen op mijn mobiel wel kpn kijken en viaplay ook


Ik heb de viaplay app.....en kan alleen op mijn mobiel wel kpn kijken en viaplay ook

Krijg je in de Viaplay app wel het cast ikoon te zien?

En wat gebeurt er dan als je gaat casten?


Ja het icoon zie ik bij kpn en viaplay.....alleen dan zwart beeld

Ik heb nu de mobiels gewisseld dus ik op mobiele hotspot en mijn vrouw wifi via mij.....nu doet kpn en viaplay het wel???????

Ik snap er niks meer van


Bij welke provider zit jouw vrouw, ook KPN?

Goed te lezen dat het via jouw hotspot wel werkt.

Pas overigens op met de hoeveelheid data die verbruikt wordt tijdens casten.

Er wordt naar mijn weten altijd de hoogste beeldkwaliteit gebruikt, onafhankelijk van de instelling in de app en dat betekent voor de iTV app een verbruik van zo'n 3GB per uur.


Nu wordt het helemaal raar.....ik heb alles weer gewisseld en nu doet mijn mobiel het ook.....echt bijzonder....maar we kunnen nu formule 1 kijken op tv ipv op mobiel.

Ja vroeger was 1 uur tv kijken ongeveer 1 gb.....maar dat is nu wel 2.... we hebben dacht ik ieders 25 gb in europa


Ik weet niet als de 25 gb op zijn of we nog tv kunnen kijken


Ik weet niet als de 25 gb op zijn of we nog tv kunnen kijken

Dat zal dan niet meer gaan lukken.

De vraag is ook of je niet wilt voorkomen dat die databundel op gaat aan TV kijken en je daarna alleen nog zeer langzaam Internet zult hebben.


Ik heb onbeperkt mb... dus geef ik mijn vrouw 25 gb....misschien kunnen we dan totaal 50 gb kijken 

Ik heb er niet zoveel verstand van


Maar wel bedankt voor alle info.....we kijken alleen op tv formule 1

Groetjes Wilfried 


Hoi @Wil1955, welkom terug!
Ik heb er zelf ook niet direct een verklaring voor maar ik ben blij dat je het weer werkend hebt kunnen krijgen!
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!