Skip to main content
Beantwoord

Streamen naar Chromecast vanaf iPhone 13 niet mogelijk

• March 10, 2025
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Hier nog steeds datzelfde probleem. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Amarelli, welkom bij onze community. 

Ik heb voor jou een eigen topic aangemaakt zodat het overzichtelijk blijft. 

Ik vermoed dat je probeert te casten vanaf je iPad naar de Chromecast vanaf de KPN TV app, klopt dit? Zo ja, staan onderstaande instellingen goed voor Google Home en de KPN TV app? Zou ik ook mogen weten welke Chromecast je precies hebt? 

1. Tik in het startscherm van je iOS-apparaat (iOS 14 of hoger) op Instellingen.
  2. Tik op Privacy en beveiliging en dan Lokaal netwerk. Er wordt een lijst met apps weergegeven.
  3. Zet Lokale netwerktoegang aan voor de app(s) die je toegang tot je netwerk wilt geven. Hierdoor krijgt je apparaat de rechten die nodig zijn om apparaten die werken met Cast te vinden.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2025

Al geprobeerd om chromecast opnieuw te iinstalleren, kom tot het punt dat de app aangeeft: Verbonden maar verwijst dan naar de privacy instellingen voor het netwerk van de I-Pad en I-Phone, maar die staan gewoon goed. Krijg dan de volgenden melding:

Huiskamer is mogelijk ingesteld, maar we kunne niet met het apparaat communiceren vanaf je iPad. Zorg dat je lokale netwerktoegang hebt aangezet in de privacy instellingen van je iPad. Probeer het opnieuw. 

Wat natuurlijk niet lukt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 15, 2025

Hi ​@Amarelli, welkom bij onze community. 

Ik heb voor jou een eigen topic aangemaakt zodat het overzichtelijk blijft. 

Ik vermoed dat je probeert te casten vanaf je iPad naar de Chromecast vanaf de KPN TV app, klopt dit? Zo ja, staan onderstaande instellingen goed voor Google Home en de KPN TV app? Zou ik ook mogen weten welke Chromecast je precies hebt? 

1. Tik in het startscherm van je iOS-apparaat (iOS 14 of hoger) op Instellingen.
  2. Tik op Privacy en beveiliging en dan Lokaal netwerk. Er wordt een lijst met apps weergegeven.
  3. Zet Lokale netwerktoegang aan voor de app(s) die je toegang tot je netwerk wilt geven. Hierdoor krijgt je apparaat de rechten die nodig zijn om apparaten die werken met Cast te vinden.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • March 15, 2025

Wellicht is je firmware gebugged door de laatste update, een fix is onderweg.
Google heeft probleem met niet werkende Chromecasts opgelost, rolt fix uit - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers